{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

Brugt i Polo-klassen {{forumTopicSubject}}

Jeg har gennem længere tid søgt og ledt efter alternativer til min nuværende bil - en '91 Audi 100, 2.3E. Efter beregning af økonomien i denne bil over en 4-årig periode, har jeg fundet en pris på 2.24kr. pr kørte kilometer, alt inklusive. Her skal tillægges risikoen for pludselige værkstedsregninger, som jo trods en ellers fin stand og relative lave 240.000km på klokken, kan opstå på sådan en vogn. Bilens nuværende markedsværdi tillader simpelthen ikke større reparationer eller udskiftninger.
Derfor har jeg leget med tanken om en brugt vogn i Polo-klassen. Grundet et årligt kørselsbehov på ca. 15.000 km, blandet by- og motorvejskørsel, har jeg set udelukkende set efter benzin-motorer. Efter en udvælgelse udfra personlige preferencer, har jeg prøvekørt en 0,9 TCe Renault Clio, en 1,2 Peugeot 208 Allure Sky, samt en VW Polo, dog i dieselversionen. Renault'en falder ganske enkelt igennem på interiør, så valget står umiddelbart mellem 208'eren og Polo'en.

Bilerne:

2010 VW Polo 1,4 TSi 85 Highline 5d, 72.000 km.

eller

2013 Peugeot 208 1,2 VTi Allure Sky 5d, 68.000 km

Så dilemmaet er som følger: hvilken af de to biler, er den bedste investering ift. værdi for pengene, afskrivning og vedligehold? Jeg håber virkelig at kunne få et par gode råd med herfra!

Hilsen Patrick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt i Polo-klassen
  • #2   17. jul 2016 Mazda 2
    Honda Jazz
    Toyota Yaris
    Nissan Micra
    Opel Corsa

    Ville holde mig fra de franske.
    Clio med den motor var en kæmpe skuffelse ingen trækkraft over hovedet. Var mere skuffet og kunne bedre lide deres 1,2 16v motor

    208 er mega træls med det rat der ikke er hvo det burde være, icockpit der virker dårligt og med en elendig kobling der sparker knæet op i hovedet nå du er ved koblingspunket

    C3 samme koblingsproblem men langt bedre mht kabine og med et ordenligt ret.


  • #3   17. jul 2016 Har efterhånden kørt er par kilometer i en Citroen C3 og den kører super smiley

  • #4   18. jul 2016 fiesta?

  • Kasper  P
    Kasper P Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25
    #5   18. jul 2016 Jeg har kørt en del i en renualt clio st (årg. 14), dog med 1,5 diesel motoren på 75 hk, og selv om jeg altid har holdt mig til tyske biler, må jeg indrømme at den altså bare går rigtig godt! Den går minimum 25 km/l og har en rækkevidde på omkring 1400 km og så kan der jo knap nok være for 300 kr diesel i den! - hvilket jeg synes er helt vildt! Derudover synes jeg at der er bedre plads ved førersædet i clio'en frem for polo'en, men dog ikke ved passagersædet. Den er derudover godt udstyret med bla. indbygget navigation i stor touchskærm, samtaleanlæg og mange andre funktioner.
    Men det er jo bare mit synspunkt på det. Peugeot'en ville jeg slet ikke overveje. Men jeg tror dog også at gensalgsværdien vil være højere på en vw end på en renault eller peugeot smiley


  • #6   18. jul 2016 Jeg havde beholdt Audi'en og nydt køreglæden..... smiley Trods det er en gammel bil. Men HVIS jeg skulle vælge så hapsede jeg nok en Polo eller en Fabia....

  • #8   18. jul 2016 Jeg ville uden tvivl vælge Poloen af de modeller du nævner. De kører bare godt og er godt skruet sammen. Kabinen er helt nede på jorden. Jeg kan simpelthen ikke forlis med det der cockpit-ræs i den franske. Det er mig en gåde hvorfor de har lavet det. Det havde passet fint ind i en Honda Civic, som i forvejen ligner en blanding af lort og sci-fi smiley smiley Det er bare ganske enkelt ikke min stil.

    Dog ville jeg også se ud mod andre modeller: Mazda 2, Opel Corsa og Ford Fiesta.

    Jeg har både Corsa og Polo. Begge er super dejlige biler, dog er begge diesel. Du kan se dem i mit galleri smiley


Kommentér på:
Brugt i Polo-klassen

Annonce