{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Michael I
Michael I
Tilmeldt:
26. jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af bil der er har stået stille i 3 år {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at købe en bil sammen med min kæreste og finder så en Suzuki swift 1.25 diesel fra 2008 som har stået stille i 3 år og så vil jeg hører om folk ved med erfaring om det er en god idé eller dårlig, bilen ser som sådan fin ud, men ved ikke om der kan opstå en masse problemer nu den har stået i så lang tid.


Kommentarer på:  Køb af bil der er har stået stille i 3 år
  • #2   26. jul 2016 Der er ikke problemer i den forstand blot fordi den har stået 3 år, det er ikke så slemt.

    Jeg ville dog sikre at der bliver lavet et service på den inden nogen kører i den.

    Jeg ville som minimum skifte olie, oliefilter, dræne tanken 100%, frisk dieselfilter, luftfilter, ny bremsevæske og justering/smøring af alle bremser, skift af bremseskiver hele vejen rundt.


  • #3   26. jul 2016 Den skal da være billig så. For der skal lægges penge i de til ting, som kan have taget skade af at stå. Kommer også an på om den har stået inde eller ude. Og har den står fugtigt indenfor.

  • Michael I
    Michael I Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   26. jul 2016 Info: bilen har 180000 km og den koster 20000kr hvilket jeg mener er meget fair i og jeg kan se biler på markedet som har kørt tilsvarende som koster 35000kr


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.774
    #5   26. jul 2016 der kan hurtig komme ting,
    der skal skiftes, da den har stået stiller,
    og man begynder og køre i den

    min nuværende bil havde stået inde i 9 år, og kun været ude 2 gange, og køre i løbet af de 9 år
    inden jeg købte den

    men jeg har løbende skifte div bøsninger, bærekugler og styrekugler
    sekv om alt der sad på var nyt,
    havde kørt mellem 5 og 10000 km

    da den blev sat ind,
    men bare 9 år siden


  • #6   26. jul 2016 Ville smutte fra den
    Find en beziner der har kørt fornyeligt.

    Bøsninger osv. dør af stilstand.
    Motoren kan rust indvendigt hvis oliefilmen smutter.
    Turboen har ikke være.smurt og det kan.sætte sine præg på dens holdbarhed.



  • #7   26. jul 2016 Med service, skift af skiver+klodser osv osv så får 15k hurtigt ben at løbe på. Jeg ville personligt ikke give 20k for en bil der havde stået stille i 3 år.

  • #10   26. jul 2016 Hvad er desuden grunden til at den ikke har været på vejen?

  • #11   26. jul 2016 #2 diesel kan i modsætning til benzin godt holde til at stå i en tank i flere år - så ingen grund til at skifte det. En dieselmotor vil heller ikke på samme måde som en benziner ruste indvendigt fordi den ikke bliver rørt. Kan den starte og køre, er det bare at skifte olie og oliefilter - og dieselfilter ved først givne lejlighed.

    Men bremseskiver, tromler, dæk, bøsninger mv. vil nok straks eller hurtigt skulle udskiftes smiley


  • #13   26. jul 2016 Lad dig ikke narre. Sådan en diesel kan nemt være træt allerede. Tærede brændstofrør under bund, forrør, egr er næsten standart på sådan. + Så alt det andet... Jeg ville ikke selvom jeg selv kan skrue...

  • #14   26. jul 2016 Husk den skal synes. Ville ikke give 20 kg for den. Der er hurtigt for 5000kr inden den er synet og serviceret

  • #15   26. jul 2016 Hvad er jeres kørselsbehov siden i vil ha en diesel? For skal køres en del før det kan svare sig økonomisk. Den motor type der ligger i Swift'en kan også ha problemer hvis man kører korte ture i den. Så kommer der diesel i olien pgr den prøver at regenerere hele tiden. Er man ikke OBS på det koster det en ny motor. Den har så også den svaghed at bab ved brændstofpumpen på motoren sidder der en gummi o-ring. Den har det med at blive utæt. Så løber der brændstof ind i motorolien..

  • #16   27. jul 2016 Da jeg købte min Fiat 500 havde GBA biler 2 Fiat 500 by Ferrari holdende til små 500.000 kr. de stod der i de 3 år jeg havde min fiat og da de blev solgt og indregistreret ville den stå som en "ny bil 2016" selvom den var en 3-4 år gamle. værkstedchefen købte den ene inden de lukkede for en god pris og den kørte fint. Så har bilen stået indendørs så betyder 3-4 år ikke så meget vil jeg mene. Men helt klart, den skal hentes på et fejeblad og få skiftet alle væsker. Så tror jeg du er godt kørende hvis den ellers er velholdt

Kommentér på:
Køb af bil der er har stået stille i 3 år

Annonce