{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.132 visninger | Oprettet:

Rustfri stål vs forzinket stål {{forumTopicSubject}}

Hej, havde en bolt der knækkede som er med til at holde på affjedringen og mens jeg venter på den nye bolt kommer hjem fandt vi på en midlertidig løsning, at skære et stykke af en gevindstang i samme tykkelse som bolten (M12). Vi er bare i tvivl om vi skal gå med en normal stål gevindstang som er forzinket eller om rustfri stål er stærkere og om det i det hele taget han holde til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustfri stål vs forzinket stål
  • #1   2. aug 2016 Normal stål er stærkest.

  • #2   2. aug 2016 Hej
    Rustfri er blød som snot uanset A2 eller A4
    Bolte og møtrikker i rust fri skal anvendes med omtanke og aldrig blandet. Bare den mindste grat og møtrik eller bolt vil kværne sig selv i smadder.
    MVH KP


  • #3   2. aug 2016 Tak for svar, tror i en gevindstang af normal stål vil kunne erstatte den markerede bolt i et stykke tid? Den originale bolt er vel lavet af samme materiale så tænker ikke der er den store forskel så længe det er samme tykkelse?

    profilbillede
  • #4   2. aug 2016 det kan den nok men den originale er nok 10-9 stål

  • #6   2. aug 2016 Har været ude og lede efter en bolt der måske kunne passe på, men kunne ikke finde nogle der var lange nok, den er 24mm. Venter til originalen kommer, tak for svar!

  • #7   2. aug 2016 Bare lige en rettelse..

    Rustfrit stål er mange gange hårdere end alm. stål, også derfor at man river gevindet på det hvis man ikke bruger boltfedt.

    Men om det holder bedre i den givende situation ved jeg sku ikke, det er jo bare en bolt.

    Men det du mangler ligner noget strækbolt eller lignende til moment tilspænding. Så det kan da ikke anbefales.

    At normalt stål skulle være stærkere passer heller ikke helt, men det er jo alt efter hvad det skal bruges til smiley

    Rustfaste bolte er hårde og derfor knækker de ofte hvis man river gevindet.

    Stål bolte har tendens til bare at rykke gevindet, og blive skæve..

    Jeg tror det er den fleksibilitet man ønsker på bolte til biler.. smiley


Kommentér på:
Rustfri stål vs forzinket stål

Annonce