{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Lev eller dø, Peugeot 206 HDI {{forumTopicSubject}}

Hejsa forum.
Jeg har en Peugeot 206 SW 1.4 HDI fra 2006 som skal synes her til efteråret...
Spørgsmålet er om den skal have lov at leve eller dø...

Den har gået ca 230.000 km nu og den kører og virker ganske fint, og er visuelt også i fin stand alt taget i betragtning.

Teknisk set er jeg stort set overbevist om, at bagbroen skal udskiftes, da højre baghjul hælder meget indad i toppen og den kører på indersiden af hjulet. Så der skal også skiftes minimum to bagdæk.
Desuden drypper den engang imellem lidt olie. Ifølge et værksted er det en pakning mellem motor og gearkasse der skal skiftes, og det koster vist også ret meget. Ved dog ikke helt præcis hvor meget.


Generelt kan jeg sige, at jeg sådan set er glad nok for bilen og den opfylder mine behov fint. Spørgsmålet er bare, hvor meget jeg må "putte i den" for at det kan gå rent økonomisk.

Håber I kan hjælpe med lidt input.

Mange tak ??

Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lev eller dø, Peugeot 206 HDI
  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #1   5. aug 2016 du kan vel altid bruge den til byt med anden bil hos en forhandler (med værkstedslærlinge), så har de lidt at rode med smiley

  • #2   5. aug 2016 Lav det og behold bilen, det er nemt og forholdsvis billigt at skifte bagbro, pakningen burde heller ikke være dyr.

  • #3   5. aug 2016 Billigbagbro.dk er billige
    Bagværk koster 12-1800kr for et sæt kvalitets dæk
    Pakningen er dårlig på rigtig mange biler og ville jer personligt ikke gøre noget ved før det er nødvendigt med et koblingskift.

    Min egen 406HDI 2,0 fra 2003 har kørt 422.000km. Gik igennem syn uden anmærkninger.
    Så spørgsmålet er om du ønsker en ny bil.eller har lyst til at smide 5-6000kr i den her og nu og køre 2 år til


  • #5   5. aug 2016 Tak for jeres input.
    Jeg har fundet et sted der kan skifte bagbroen for 3700 incl alt, hvilket er meget billigere end antaget.
    Så det får jeg lavet og beholder bilen. Så var valget jo ikke så svært :).


  • #7   6. aug 2016 Lad den leve!

    Køb en renoveret bagbro hos billigbagbro.dk til 3000kr, og få den skiftet på 2 timer.

    Pakningen kan du skifte når det er.

    Vores bil fejler de 2 ting også, og den skal synes om under et år, men vi skifter snart bagbro som købes hos billigbagbro, og på et tidspunkt skifter vi pakningen, men der bliver i hvert fald først når koblingen skal skiftes smiley

    Vores er en 1.4 benzin som har rundet 250.000 på samme bagbro


  • #8   6. aug 2016 Haha, havde sgu ikke set du havde lavet den smiley

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #9   6. aug 2016 broen ser ud til at holde 10år fra ny ca, eller 250k, så renoveret holder nok 5-6år, også resten af gøjen jo også ved at være godt brugt smiley
    mangler ikke meget før min har gået 300k på samme kobling, så hold lige øje om det er kritisk med dit dryppen fra gearkassen indtil da smiley


  • #10   6. aug 2016 Vores bil er 17 år smiley det er ikke år, men km det kommer an på.

Kommentér på:
Lev eller dø, Peugeot 206 HDI

Annonce