{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Martin B
Martin B
Tilmeldt:
30. aug 2015
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 24

Polo 1.6 TDI eller Golf VI 1,6 TDi {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg er ved at kigge på ny bil og har i den forbindelse undersøgt en del muligheder. Men oveni det kunne jeg godt tænke mig at høre nogle andres meninger..

Lige pt. har jeg en VW Up og manglen på HK er simpelthen blevet for stor, eftersom jeg kører 90 km hver dag til og fra arbejde.

Jeg overvejer kraftigt en Polo fra 10, 11 eller 12 med en diesel motor, men efter længere tids søgen er jeg også begyndt at kigge på golfen fra samme årgang.
Formålet med bilskift er primært at få nogle flere HK.
Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad andre vil anbefale, når jeg ønsker en forholdsvist ny bil med flere hestekræfter. Mit budget er omkring 90.000 til 110.000.

Hvad kan bedst svare sig i forhold til benzinøkonomi, samt forsikring?

Generelt vil jeg gerne bare høre hvad folk har af erfaringer om følgende biler? Er poloen hurtig i optrækket? evt`. efter en omgang chiptuning?

Er der andre biler end de to jeg selv har overvejet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo 1.6 TDI eller Golf VI 1,6 TDi
  • #2   24. aug 2016 Honda Civic 1,6 i-DTEC Sport
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2971135

    Køre helt kanont og kan nok finansieres over 5år da den er fra 2013.


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 24
    #3   24. aug 2016 Tænker os det skal være TDI. Ved du om man kan hive de samme hestekræfter ud af en henholdsvis 1,6 tdi polo og golf?
    Golfen er vel lidt tungere, så polo'en vil vel ende med at være hurtigst/bedst i optræk?


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 24
    #4   24. aug 2016 Sø-Propel:

    Den er desværre uden for mit budget, da jeg ønsker at købe kontant... Men tak for input (Y)


  • #5   24. aug 2016 75-90-105 hk version er alle ens, dog er intercooler er lidt minde i polo/ibiza/fabia. Derfor får de typisk 145 hk, og resten mindst 150 hk. Egr ventilen er en svaghed på den motor, så den skal lukkes elektronisk.

  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 24
    #6   24. aug 2016 Vil det sige man simpelthen slår Egr ventilen fra? Hvordan påvirker det så bilen?

  • #7   24. aug 2016 Egr ventilen sænker forbrændings temperaturen så uden den vil motoren forurene nogle flere kvælstoffer men hvis du er ligeglad så få den lukket.
    Det påvirker kun motoren godt da den bliver mindre sodet til i indsugningen.

    Havde valgt poloen hvis du ikke har brug for mere plads, men kun flere hk.
    Golfen er jo trods alt en tand dyrer.

    Ellers er det en fin motor.


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 24
    #8   24. aug 2016 Egr ventilen skal helt sikkert slåes fra så.

    Det er også i den situation jeg står i. Har jo ikke rigtigt brug for den ekstra plads lige pt. og den er nok en tand dyrere både i diesel og forsikring.

    Tror jeg afventer markedet og ser hvad der kommer af polo og golf, skal trods alt lige have solgt Uppen (Y)


  • #9   24. aug 2016 Det er ikke så afgørende for dit ønske om en hurtigere bil, hvorvidt du vælger Golf eller Polo. Men man får MEGET mere bil i en Golf - til gengæld er den jo så også dyrere.

  • #10   25. aug 2016 forvent ikke polo'en er billiger i forsikring frem for en golf, bare fordi det er en mindre bil en golfen.
    for min polo Blue GT med 140HK er dyre i forsikring en min gamle Audi A4 B8 med 160HK smiley
    så vælg den bil der passer bedst til dine behov, og har du ikke behov for pladsen i Golfen, så vælg Polo'en, men vil du gerne ha passager med på bagsædet så vælg Golfen, for der er virkelig ikke meget plads på bagsædet i en Polo


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 24
    #11   25. aug 2016 Var ude og prøvekøre en Polo 1,6 tdi i dag. Valget er vidst faldet på den. Har jo en Up nu, så pladsen på bagsæderne er alligevel markant større end jeg er vant til.
    Så nu skal Uppen bare sendes afsted, så jeg kan få købt en polo (Y)


  • #12   25. aug 2016 Det er ikke et spørgsmål om plads mellem Golf og Polo. Golfen kører simpelthen bare bedre. Så se nu at prøve begge, inden du beslutter dig smiley

Kommentér på:
Polo 1.6 TDI eller Golf VI 1,6 TDi

Annonce