{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Steen R
Steen R
Tilmeldt:
3. aug 2011
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44

Køb eller leasing - vurderet værditab på Hyundai (Nye Tucson) {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er i tvivl om jeg skal lease eller købe en Tucson
Baggrundsinfo. Listepris Tucson med matallak og Navi ca 420.000. Men den kan fåes i "kampagne" for ca 350.000.
Jeg kører ca 28.000 km om året (lad os sige 30.000).
Med de km kan jeg lease den for 5.200 pr mnd (+udb 10.000) over 36 mdr.

Med de km vil det så mon være billigst at købe eller lease?
Jeg aner simpelthen ikke hvor meget en Hyundai vil falde. Jeg er ikke tvivl om deres kvalitet (tværtimod) men brugtmarkedet er jo ikke altid rationelt.

Normalt siger jeg en bil taber 50% på 3 år +/- med det km tal. Men hvis den allerede er nedsat fra start?
Vil en Tucson SUV med 90.000 km på bagen koste 175.000 kr om 3 år? (50% fald) eller hvad tænker folket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb eller leasing - vurderet værditab på Hyundai (Nye Tucson)
  • #1   26. aug 2016 Tror godt du ville kunne få de 175.000 kr for den når den kun er 3 år. Evt kig på ix35 og sammenlign. Det hjælper på brugt prisen at der er 2 års fabriks garanti.

    Men svær og spå om fremtiden. smiley


  • #2   26. aug 2016 Snakke om værditab på Hyundai så er det squ ligegyldigt hvad du gør, den er ingen penge værd.

  • #3   26. aug 2016 Det er altid billigst at købe. hvis man har pengene.

    Skal man på lånemarkedet kan leasing fungere.


  • Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44
    #4   26. aug 2016 Det skal "man" ikke smiley
    Men derfor er jeg ikke sikker på at svaret er så simpelt. Det er jo leasingydelse vs værditab.


  • #5   26. aug 2016 Vi sparede ca. 25.000 kr. på vores sidste Honda Civic ved at lease den over 18 måneder. Fandt en magen til med samme km tal, udstyr, farve osv., så der var det helt sikkert en fordel at lease.

    Tror du skal regne med et stort værditab på sådan en Hyundai. Det er lidt det samme med Honda, lækker bil og god kvalitet, men den har et stort værditab.


  • Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44
    #6   26. aug 2016 @M_power: Du har nok ret. men det er jo ikke rationelt. Både Huyndai og Honda slår alt i langtids kvali test.
    Men ok så kan nan købe en billig Civic spirtstourer lettere brugt.
    Den besparelse du har regnet, var det i forhold til listepris på ny bil? Jeg kan købe en Civic Tourer (9.000 km) for 55.000 under listepris. Nypris 290.000 tilbudt pris 235.000


  • #8   27. aug 2016 Jeg så på listeprisen med udstyr, som dengang var 350.000 kr. Da vi afleverede den efter 18 måneder, kunne man købe en i samme farve med samme udstyr og km til 240.000 kr. Det er et tab på 110.000 kr, og der gav vi ca. 25.000 kr. mindre ved at lease.

    Men ja, som du selv siger, så kan man få dem meget billigt efter få km smiley Så som brugt bil, der er den ikke et dårligt køb smiley


Kommentér på:
Køb eller leasing - vurderet værditab på Hyundai (Nye Tucson)

Annonce