{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer en 307'er!
  • #1   26. aug 2016 Jeg ville holde mig langt væk fra sådan en, og franske biler i det hele taget, men det er selvfølgelig en smagssag...

  • #2   26. aug 2016 Har nu kun haft gode erfaringer med Peugeot.. smiley - Havde dog en 206 SW til sidst., Så tror det er en smagssag om man er til franske biler eller ikke..

  • #5   26. aug 2016 er heller ikk selv til fransk så ville gå udenom selv, men har altid (!) hørt godt om deres HDi motor. har selv haft en 2.0 HDi'er som gik rigtig godt og skal til at have en 1.4 HDi'er. hvis man kører dem ordentligt og overholder service osv, så går de ligeså godt og ligeså langt som TDi'erne smiley

  • #6   26. aug 2016 fik modsagt mig selv lidt, grunden til at jeg skal have fransk igen er KUN fordi jeg har fået en fransk bil. Ville aldrig selv købe smiley

  • #7   26. aug 2016 træls elektronik og skruet åndsvagt sammen! hvis jeg arbejde ved peugeot til hverdag havde jeg sku begået selvmord! smiley smiley

  • #8   26. aug 2016 Prøv stop de nedladne kommentarer om mærket og skriv noget konstruktivt.

    Kan jo ikk bruge det til en skid at i ikke kan lide mærket.


  • #9   26. aug 2016 skrev da noget konstruktivt? 1,6HDI ville jeg holde mig fra deres 2,0 HDI er bedre smiley

    det jeg mener er også at den er mærkeligt skruet sammen, så service tager længere tid på sådan en møjspand smiley og derved dyre i drift smiley ( igen 1,6hdi jeg tænker på )


  • #10   26. aug 2016 - Lige med hensyn til 307'eren har jeg hørt dårlige ting om, ved dog ikke om det passer.. Har selv ejet en Peugeot 206 SW diesel, og den kan ihvertfald anbefales.. Min nåede selv, at køre en halv mio. med den samme motor.. Så længe service osv bliver overholdt..

  • #12   26. aug 2016 Mads har læst andre steder de råder folk til en 1,6 er så meget splittet nu

  • #13   26. aug 2016 Du skal ikke være nervøs for 1,6 hdi, den fejler intet,, det der er med at turboen kan smutte kan rettes uden problemer på et par timer..

    Anyway jeg har skruet i både 1,6 hdi og 2,0 hdi på 307, jeg syntes ikke jeg havde nogle trælse problemer eller noget bøvl med dem, ligegyldig om det bare er olie eller om det er tandrem eller kobling, ingen af selv de store ting tog over en normal arbejdsdag for undertegnet som ikke er mekanikker..

    Rust skal du se på bagklap og omkring panelerne i fronten, det er mine rust erfaringer på de fire jeg har haft set på for venner + den jeg også engang havde


  • #15   26. aug 2016 Jm både olie og luftfilter sider træls for ikke og nævne gløderør smiley

  • #16   26. aug 2016 Lige for at aflive det 1,6 problem,, træk forhøjningen ned med en aftrækker eller skift bundkaret.. Skift evt oliesi..

    Tag bagerste bankobolt ud (den på blokken) og riv filteret ud af den...

    Skift olie i forbindelse med reparationen,, så er der ik noget at komme efter, filter osv også selvfølgelig


  • #17   26. aug 2016 Gløderørene og rigtig øv på den, det er rigtigt nok,, men den kan sagtes starte i kolde dage på kun to rør, og filteret regenerere også uden problemer selvom der er smuttet et par stykker..

    Jeg syntes nu ikke olie og luft er så træls igen når man lige kender tricket


  • #18   26. aug 2016 tja irritere mig hver gang, har også oplevet nogle går i nødprogram hvis gløderørene ikke virker, og så skal alle 4 jo skiftes, og de sætter sig jo fast KAN være noget rigtig lort smiley

  • #19   26. aug 2016 Jeg husker det kun alt for godt fra sidst jeg lavede den operation, de knækkede på stribe, men gløderør har nu altid været øv smiley jeg lod dem vare være knækket og startede motoren, de skyder ud lige pludselig og så er det bare i med nogle nye smiley

    Har ikke lige fundet det gyldne trick på de skide gløderør endnu for at de ikke knækker og hvad der er mest optimalt når de knækker,, har overvejet at tage dysen op og sørge for stemplet er i bund, banke spidsen ned i kammeret og fiske det op med en magnet,, menn smiley det er også bare surt at pille toppen af


  • #20   26. aug 2016 Det er det ja smiley plejer at "massere" dem og bede en bøn ??

  • #21   26. aug 2016 Bare sådan langsomt en kvart omgang frem og tilbage ?
    Nogen speciel bøn du kan anbefale?

    Jeg skiftede engang en 1,6hdi motor, tog faktisk kun halvanden dag,, nå men to af gløderørene var gået i den så jeg tænkte jo selvfølgelig fedt, motoren skal ikke bruges så af med toppen og prøve,, to af dem knækkede og uden pis jeg kunne knap nok slå spidserne ud med en lang torx og en stor hammer smiley


  • #22   26. aug 2016 Ja lidt ud og så ind igen. forsætter sådan samtidig jeg sprøjter one shot omkring smiley bøn til fransk mændene bil jeg tro smiley

    ja det er sku utrolig hvor hårdt det lort han side smiley


  • #23   26. aug 2016 Det må jeg prøve næste gang.. One shot, hvad er det ? Det lyder som et produkt jeg ikke kender

  • #24   26. aug 2016 Google Kent one shot smiley

  • #25   26. aug 2016 Det skal prøves smiley

  • #27   26. aug 2016 Ja smiley kræver meget tålmodighed
    , så er du advaret smiley


  • #28   26. aug 2016 Syntes også det er en kanon vogn og motor,, har selv samme motor i min 407

  • #30   26. aug 2016 Jeg kørte også de forskellige biler med den motor godt varm.. Men jeg tror det har noget at gøre med om spidsen er sprunget og dermed udvidet sig som en bobbel nede i hullet, men det er bare en teori

  • #34   26. aug 2016 Har lige PT. en 307 1,6 HDI fra 08 og den har lidt småproblemer med Com 2000 som bliver skiftet, ellers har jeg ikke oplevet noget seriøst med den smiley

  • #35   27. aug 2016 Hvis det er den du linker til. Så tror jeg kender den. Den ligner ekstrem meget min tidligere nabos bil og han havde kun haft bøvl med den da han havde den. Om de fejl er blevet rettet tør jeg ikke svare på men jeg vil holde mig langt væk fra den.
    Hvis det er den så har den tidligere kørt i silkeborg området.


  • #36   27. aug 2016 Jeg har næsten lige ejet en 307 7prs.
    Har normalt været fint tilfreds med peugeot, men den her satte sine spor.
    Købte den heldigvis ved forhandler med garanti.
    På de 4uger jeg nåede og ha den inden jeg blev træt af den blev der skiftet:
    Kødben
    Tændspole
    Klima anlæg som tændte og virkede i 10sek for så og slukke i 3min
    Og sådan fortsatte det ellers bare.
    Rust i bagklap
    Døre som knirker og larmer a H til når du lukker
    De føles som pap og lyder til at falde af når du lukker
    Synes generelt der var mange ting galt med den.

    Hvis du alligevel går efter den ville jeg tjekke:

    Klima anlæg
    Panorama taget om det glider smertefrit, et helvede og få lavet
    Div. rust
    Om motor er varm inden du kører
    Sprinkler motoren virker (De sætter sig på dem)

    Er det fordi det skal være en 7prs?
    Hvis ja, har du overvejet en Touran istedet?


  • #37   27. aug 2016 Den bil er generelt en stor fejl, bare det at info display sidder helt oppe i forruden og kan modtage solvarme så man ikke kan se hvad der står i det smiley
    Hvis bagsædet skal ligges ned så er der lige 3 nakkestøtter man skal have af først, og forsædet skal køres frem, hvis man bruger fjernlys eller tågelys i den gamle model så sprænger der pærer, tågelygterne i den gamle sidder inde i forlygterne og har absolut ingen funktion som tågelys, på den nye model efter 2005 sidder de godt nok i kofangeren men desværre inde på midten, så også her er det noget lort.
    Rigtigt mange mennesker oplever motorproblemer.
    Det er ikke noget jeg vil anbefale.
    Jeg har selv haft 2 af dem begge 2,0hdi 90 og 130hk, og begge var/er lort.


  • #40   27. aug 2016 Rj i alle modeller sidder det i armen, men i ældre modeller er tågelys indsat i forlygterne og i nyere (faceliftet) modeller sidder tågelygterne i kofangeren smiley

  • #42   27. aug 2016 rj du er ikke den eneste der ingen problemer har..

  • #43   30. aug 2016 Min kamerat havde en chiptunet peugeot 406 2.0 hdi. Den gik satme godt og havde kørt næsten 500t km.
    Min far havde en 307 se 2.0 hdi der også var chiptunet. Det eneste bilen fejlede var belysning indenvendigt på aircon knapperne osv. Ellers var den rigtig fin. Meget bil for pengene og de kører langt på literen. Jeg synes at HDI er laaangt bedre end det der TDI vås der konstant går stykker.


  • #44   30. aug 2016 Ja de 2 pærer til aircon er kedelige at skifte, de kræver en speciel teknik hvis man ikke vil splitte hele lortet ad.
    En 307'er kører kun 15-16 km/L gns. så det synes jeg ikke er imponerende.
    Jeg skal ikke have mere af det franske HDI pis.


  • #47   30. aug 2016 Peugeot

  • #50   30. aug 2016 Ja de gamle Ford er sgu lækre smiley

Kommentér på:
Overvejer en 307'er!

Annonce