{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

Merete B
Merete B
Tilmeldt:
14. sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af Volvo S80 eller? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal snart på udkig efter ny ældre Volvo, den skal bruges til engang imellem til at køre med hestetrailer bla. Jeg har tænkt på lige fra Volvo S60, S80 og V70. Men hvad skal man vælge, hvilke skal man sortere fra? nogle har jeg hørt sige det er bedst hvis det er en rigtig volvo motor der er i bilen? Skal man holde sig fra biler med automat gear? Hvad er at foretrække diesel eller benzin? håber der sidder nogle Volvo eksperter derude. Husk det er en billig bil til under 40000 kr jeg vil have.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Volvo S80 eller?
  • #1   14. sep 2016 2,3-2,5 T5 motor. I en S60 er en kombination
    S80 er stadiet over og til den rige landmand hvor S60 er til den almendelige landmand


  • #2   14. sep 2016 Må den trække nok ?

  • #3   14. sep 2016 Siden du skal trække noget tungt, vil jeg anbefale 2.5T lavtryksturbo. Den har et godt moment over et bredt felt. De større motorer som eks. T5 virker knap så harmoniske. Den 2.5-20V motoren (ofte kaldt GLT) med 170HK er også en god motor.

    Volvo har en oliekøler til aut. gearkasserne som vist typisk anbefales hvis man trækker noget tungt. Mine forældre har dog taget mange ture med fuldt læsset bil og stor campingvogn efter Volvo'erne med aut. gear uden problemer.

    Jeg har haft en del Volvo, og jeg synes at mange ting begynder at skulle skiftes omkring 300.000 km.


  • Merete B
    Merete B Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   14. sep 2016 Har en volvo 850 med 2,5 motor med 144 hk og den trækker hestetraileren rigtig godt. men tror det bliver en V70 eller S80 er lidt i tvivl om det skal være 140 eller 170 hk.

Kommentér på:
Køb af Volvo S80 eller?

Annonce