{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.658 visninger | Oprettet:

Fl24937
Fl24937
Tilmeldt:
29. aug 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33

Polering af forlygter {{forumTopicSubject}}

Mine forlygter var efterhånden blevet fuldstændig matte og uigennemsigtige, så jeg besluttede at prøve at polere dem op.

Jeg købte vådslibepapir i korn 600, 1500, 2000 og 3000 og et kit med slibemiddel og forseglingsvæske (ialt ca 150 kr).
Jeg brugte masser af vand og sleb først lygterne med korn 600 til de var helt matte og ensartede i overfladen. Herefter brugte jeg finere og finere papir og til sidst slibemidlet fra kittet og lygterne er blevet
fuldstændig som nye og helt klare i glassene.

Det tog ca en time for begge lygter og ca en halv time for af- og påmontering af lygterne.

Man kan måske godt lade lygterne blive på bilen, men Jeg har ingen arme og bruger mine fødder og tæer til alt, så det var lettest at have lygterne til at ligge på gulvet mens jeg arbejdede på dem med fødderne.
Jeg brugte ikke slibemaskine, det hele er lavet i hånden - eller "i foden" i mit tilfælde smiley

Her er et billede af slutresultatet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af forlygter
  • #1   18. sep 2016 det er fandeme et flot resultat det ligner jo nye lygter smiley

  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #4   18. sep 2016 Det er en fordel ikke at have ti tommelfingre ... smiley

    Jeg er selv overrasket over hvor let det var og hvor fine lygterne blev.


  • #5   18. sep 2016 Det er sgu godt fodværk, det der... smiley

  • #7   18. sep 2016 Flot arbejde smiley

  • #8   18. sep 2016 Fint!

    Men nu er coatingen vel også væk?


  • #10   18. sep 2016 Hold da op et godt stykke arbejde. Stor respekt herfra. Intet er umuligt hvis man virkelig vil

  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #12   19. sep 2016 Tak for jeres kommentarer smiley

    Jeg har aldrig haft arme og efter 40 års øvelse i at bruge tæerne til at lave mad, spise, børste tænder, tage kontaktlinser på, skrive, køre bil osv osv - i det hele taget alt hvad i andre gør med hænderne, så er det faktisk ikke noget problem at klare sig uden arme, og jeg har et helt almindeligt liv med arbejde, familie, hus og bil.

    Lygterne var i forvejen så hærgede at coatingen var ødelagt.
    Efter slibningen/poleringen er lygterne forseglet med den medfølgende væske. Hvordan det virker ved jeg ikke, men når jeg kører en tå henover lygten, kan jeg tydelig mærke forskel på overfladen hvor væsken er påført.
    En kammerat har brugt det for snart tre år siden og hans lygter er stadig fine.


  • #13   19. sep 2016 Der er mange folk der synes de har for mange problemer uden at tænke hvordan andre har det. Du har al min respekt herfra , godt stykke arbejde Jan smiley

    - Må man spørg hvilken kit du har brugt til lygterne? Er det sådan en Tommy nævnt, eller noget andet du har brugt?

    Hilsen Ibrahim


  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #14   19. sep 2016 Hej Ibrahim

    Tak skal du have og undskyld det sene svar.
    Det blev sent på arbejdet og min kone er på kursus, så jeg måtte selv klare madlavning, opvask og badning mm af vores to små piger. Nu er de kommet i seng og jeg er hoppet på sofaen med et glas rødvin smiley

    Jeg har brugt dette kit fra Biltema, og som nævnt har min kammerat gode erfaringer med det.
    Det er dog kun beregnet til finere ridser og stensslag, så derfor sleb jeg først lygterne med vådslibepapir.

    Venlig hilsen Jan


    profilbillede
  • #15   20. sep 2016 Imponerende, respekt herfra smiley

Kommentér på:
Polering af forlygter

Annonce