{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Ny brugt bil, hjælp en uvidende! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er på udkig efter ny brugt bil. Lige nu køre jeg VW Polo 1,4, årg. 1998 (176.000 km).

Budgettet er 20-25.000 kr (evt. 30.000 med efterfølgende prisnedslag). Det vigtigste er at bilen kan køre (godt) og længe (uden for mange/store reparationer), at den er lille, og gerne lidt pæn. Jeg ved ikke så meget om biler, men for mig giver det god mening, at en nyere bil der ikke har kørt så langt "holder" længere (uden reparationer). Derfor har jeg kigget på biler nyere end 2002 og kørt max 150.000 km. Jeg er egentlig mest til VW, men de er svære at få med de krav og i den prisklasse. Derfor har jeg i stedet kigget på:

Peugeot 206 1,4, 2006, 132.000 km
Kia Picanto 1,1, 2005, 124.000 km
Skoda Fabia 1,4, 2003, 114.000 km

Hvilke råd kan I give i forhold til disse? Hvad er det bedste valg?

Jeg har bevidst kun kigget VW, Opel, Skoda, Peugeot, (Kia), men har ikke noget egentlig belæg for at undgå de andre mærker. Hvis jeg bør tage en eller flere andre mærker op til overvejelse, så sig endelig til og hvorfor.

Jeg ser helst at svar bygger på fakta, og knap så mange enkeltstående anekdoter smiley

Hilsen Diana


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny brugt bil, hjælp en uvidende!
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #1   20. sep 2016 Jeg havde beholdt den polo du nu, der er du billigst kørende

  • #3   20. sep 2016 Jeg havde nok også valgt at beholde den jeg har medmindre den virkelig ser træls ud.

    Men hvis det skulle være så ville jeg kigge på en Fiat Punto. Min bror har 2 af dem og de kører bare rigtig godt. De er enormt billige i drift og reservedele.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/13-jtd-active/3002739


  • #4   20. sep 2016 For mange reparationer i forhold til hvad jeg har givet for den...

    Så lad os holde os til, at jeg skal skifte smiley Nogle gode råd?


  • #5   20. sep 2016 Ja Puntoen.

  • #6   20. sep 2016 Har hørt at Fiat ruster i ét væk, derfor er jeg gået udenom dét mærke...

  • #9   20. sep 2016 En Punto i de årgange er galvaniseret og ruster kun hvis de får buler eller store stenslag.

    Men er iøvrigt enige med de andre, biler i den prisklasse skal man forvente at kaste nogle penge efter reperationsmæssigt.


  • #10   20. sep 2016 Jeg havde kigget efter en Fox eller en nyere Polo.
    Ellers måske en Yaris


  • #11   20. sep 2016 helt klart skoda. billig i drift pålidelig godt rust beskyttet. og der er solgt mange så der er mange hos auto ophug. så der er der mange penge at spare. har haft min Octavia siden 1998. kørt 235 . 000 ca og ingen store rep. kun vedligeholdelse

  • #12   20. sep 2016 Da vi skulle have vores nr 2 bil valgte vi at lease en spritny ved Gomore.

    Du kan få en Fiesta Ecoboost spritny til 2800 kr om måneden og det er inkl forsikring og 24.000km. Dertil har du så mulighed for at leje bilen ud på Gomore hvis du vil spare lidt penge.

    Det er billigere end at købe en gammel bil til 25.000 kroner fordi den kører meget længere på literen, og den skal aldrig repareres eller købes dele til.

    En bil til 25.000.- kroner kan du nemt komme til at smide 20.000.- kroner mere efter bare det første år i reperationer..


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #14   20. sep 2016 det er hip som hap hvad du vælger men eftersom du ikke har forstand på biler burde du køre den vogn du evt vil købe ind på et værksted hvor de kan fortælle dig hvad stand bilen er i
    hvis du har et værksted du bruger nu vil de sikkert ikke tage noget for de 10 15 min det tager en fagmand at kigge bilen igennem men en ting er sikkert når du køber en brugt bil køber du en anden mands problemer især i det prisleje du nævner


  • #15   20. sep 2016 Har en 306 1.6 hverdags gryde, som står mig i 8000, inkl. Ny kobling da jeg købte den.. Har nu haft den i over et halvt år, og Har kørt 15.000km uden reparationer (udover koblingen).. Så at man skal smide 1000-2000 om måneden i rep. Er jo helt latterligt.

  • #16   20. sep 2016 Jeg ville gå efter den peugeot. De ruster ikke, og er rigtig gode at køre i. Skulle det ske noget, så er de billige at få kørende igen.
    Der er ofte en masse udstyr i de franske biler også, fartpilot, sædevarme, etc.


  • #19   20. sep 2016 I den prisklasse er mærke mindre vigtig, det er mere vigtigt om bilen er vedligeholdt.
    Kig på de sidste gange den har været synet, er den "prøvesynet" med en kæmpe liste af fejl er den nok ikke vedligeholdt, tjek i samme omgang for km fusk
    hvis du køber privat tjekker du lige for gæld og sidste syn, samt omregistrer med det samme når du køber.
    Når det er sagt, så havde jeg nok kigget efter en Ford Fiesta evt focus, eller Fiat Punto der får man rigtig meget og de er billige at lave når de går i stykker, og nej de går ikke mere i stykker end andre biler og ruster ikke mere end alle andre.


  • #20   20. sep 2016 at købe en ny brugt bil til ca. 30K der er 10-15 år gammel er jo en lotteriseddel, for du kan ikke være sikker på at du får mindre udgifter til reparationer på den nye bil i forhold til din nuværende bil.

    så hvis du vil skifte bil for at få mindre udgifter til reparationer, så skal du enten købe en bil der er en del nyere eller overveje at lease en bil hvor du kender de faste månelige udgifter smiley


  • #21   20. sep 2016 Du får snart ikke billigere bil at reppe på end den. alså prisen for dele

  • #22   20. sep 2016 Tak for alle svar!
    Jeg kan godt fornemme at de fleste af jer mener at det er en bedre idé at beholde polo'en, og at I også generelt mener at mærker er underordnet, idet en gammel bil altid vil have behov for reparationer. Jeg er godt klar over at biler skal repareres i ny og næ, men mit spørgsmål ang. mærke og type var også lige så meget ifht. om i vidste at nogle var mindre tilbøjelige til at skulle repareres end andre (?). Sagen er også den at min polo står overfor en større reparetion til 5000 kr, og sammenlagt med tidligere reparationer og vedligeholdelse, er det nu langt over prisen jeg gav dengang (fik den utrolig billig af en kammerat).

    Der er en lille overvægt (2 stk hah!) af jer der synes jeg jeg vælge Skoda, men ellers er i meget blandet, hvilket sikkert også skyldes min første antagelse herover.

    Jeg har kigget lidt på leasing, men håber på at finde en bil jeg kan have i nogle år, og så kan jeg ikke helt set at det kan betale sig økonomisk.

    SÅ, nu vil jeg stille jer et nyt spørgsmål: Gør det i jeres optik nogen forskel, hvis jeg sætter budgettet til 40.000? For det kan jeg finde biler fra 2006-2008 der har kørt 100.000-140.000 km.

    I er stadig velkomne til at komme med kommentarer til foretrukne mærker og modeller! smiley

    PS. Tak for hjælpes so fare!


  • #23   20. sep 2016 Lease en ny pug 108/208 fx

  • #24   20. sep 2016 Sådan en her koster 40000 har ikke gået langt.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto/13-jtd-75-active-5d/2984716


  • #25   20. sep 2016 I min mening ja det gør en meget stor forskel.

    Du kan købe biler der er under 10 år gamle for den slags penge, og det betyder at der er masser af gode km tilbage i dem, og at rust for de flestes vedkommende ikke er noget at bekymre sig om.

    Skulle jeg have en lille tøsebil smiley så ville jeg have overvejet den her:

    http://www.dba.dk/renault-twingo-15-dci-75/id-504405778/

    Eller denne:

    http://www.dba.dk/peugeot-107-10-champion/id-504397091/

    Ganske få år på bagen for begges vedkommende, et acceptabelt antal km på tælleren der gør at de har fået alle "børnesygdommene" repareret.



  • #27   20. sep 2016 Kun 10.000 - til og fra arbejde, og ind i mellem på besøg hos venner og familie.

  • #28   20. sep 2016 http://www.volkswagen.dk/da/kobsguide/leasing_og_finansiering/privatleasing.html#up

    gl biler er blevet passè og så starter den hver dag

    husk at spørge ind til hvorledes med skader den dag den skal tilbage igen.
    det eneste du skal bekymrer dig om er grønafgift+forsikring og dæk,resten betaler du for hver måned


  • #30   20. sep 2016 Hvis du kun kører så lidt så kan du da lease en Aygo. Har de ikke en kampagne med 1000.- kr om måneden eller sådan noget ?

  • #31   20. sep 2016 Jeg kan bare ikke se at leasing kan betale sig hvis jeg planlægger at have bilen i lang tid.... (Og skulle det være bryder jeg mig ikke om Aygo ( smiley )

  • #32   20. sep 2016 Leasing er fint for dem der vil have en ny hele tiden, en god brugt bil der kun køre 10000km om året er i min verden det mest økonomiske.
    Køb en i prisklassen 40-50000kr, der jan du få en Punto, Fiesta, twingo eller lign der ikke har mange år på bagen og med få km og som ikke bliver et dyrt bekendtskab


  • #33   20. sep 2016 Hvis du gerne vil undgå reparationer, så køb en ny mikrobil. På de helt små modeller bliver der kun lagt 105% afgift. Hvis du ligger din udbetaling på 25.000 og afbetaler resten fremadrettet er du i hvert fald kørende under garanti.
    Det vil jeg anbefale frem for at lease. Leasing får du ingenting for. Her står du i sidste ende med et produkt, som kan sælges videre.


  • #34   20. sep 2016 Jeg vil ikke nødvendigvis UNDGÅ reparationer - det kan man vidste heller ikke uanset hvad. Jeg vil bare gerne have en brugt bil som ikke skal repareres hele tiden smiley

  • #35   20. sep 2016 Du kan undgå selv at skulle betale for dem - i tilfælde af at de opstår - hvis du investerer i en ny bil. Medmindre de er selvforskyldte.
    Brugt bil er et bingo lotteri hvad angår pålidelighed.


  • #36   20. sep 2016 Bare lad være med at købe en diesel når det er småture du kører ! Det er meget vigtigt for ellers bliver den dyr i rep.

  • #37   20. sep 2016 Toyota Corolla 1,3 Terra 3d til 25000 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2998865

    Toyota Corolla 1,4 Terra til 29900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2977983


  • #38   23. sep 2016 Toyota Corolla, kører fucking langt og går aldrig i stykker !

  • #40   26. sep 2016 Hej igen!

    Tak for alle svar! Jeg er stadig i overvejelsesfasen hvad angår hvilken bil og ikke mindst hvilken prisklasse jeg skal gå efter. Men jeg er rigtig glad for alt den hjælp jeg kan få her!

    Jeg kom til at tænke på, at flere råder mig til selvfølgelig at tage en prøvetur, men også at køre bilen forbi en mekaniker som kan gennemgå bilen og se hvilken stand den er i. Er dette også en god ide selvom at den er købt gennem en forhandler? Eller kan jeg så regne med at det er gjort? Ønsker jo ikke at udvise mistillid (... Måske typisk kvinder, hah!)

    Tak! smiley


  • #41   26. sep 2016 Som.mand kan jeg kun sige at det naturligt altid at være mistroisk. Der findes langt flere Hustlere end ærlige mennesker.

    Tonni Bonde har sagt det meget godt. " hvis nogle vil af mæ et så der vel nået galt mæ et"



Kommentér på:
Ny brugt bil, hjælp en uvidende!

Annonce