{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Jonathan S
Jonathan S
Tilmeldt:
15. maj 2016
Emner: 9 Svar: 40

Behøver man forsikre en bil hvis man sælger den inden 14 dage efter man har købt den? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står her og har lige købt en bil, behøver jeg og forsikre den hvis jeg får den solgt inden 14 dage ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behøver man forsikre en bil hvis man sælger den inden 14 dage efter man har købt den?
  • #2   23. sep 2016 Nej det behøver du ikke, den du sælger den til skal blot om registrere den i sit navn

  • #4   23. sep 2016 Problemet er at sælger du den og køber gør det samme, og næste køber gør det samme igen, så er det jo et kæmpe problem.

    Jeg vil sige nej, men med den betingelse at bilen SKAL omregistreres til køber med det samme, du vil jo ikke kunne give ham de 21 dage loven siger.


  • #5   23. sep 2016 Den skal omregistres straks ved salg, det er det nemmeste, det er ikke fair overfor tidligere ejer at han ikke ved hvem der futter rundt i "hans" navn, og det tager 2 min på nettet med nemid.Det har været diskuteret til hudløshed og igen sælger jeg en bil til en privat forlader den ikke stedet i mit navn.

  • #6   23. sep 2016 Kjalle... hvis du om registrerer den i det øjeblik du sælger den, så kommer den nye ejer jo heller ikke at bruge forrige ejers forsikring

  • #7   23. sep 2016 1# Reservedelspusheren:
    Det er da noget pjat at skrive at det er en fordel et forsikre den med 1/4 årlig betaling.
    1/4 årlig betaling vil altid være dyrere end betaling en gang årlig, og du vil altid kun skulle betale for den tid bilen er forsikret i eget navn, resterende beløb bliver tilbagebetalt, ligegyldig om der er tale om månedsbetaling, kvartalsbetaling, eller en gang årlig.


  • #8   23. sep 2016 Til TS:
    Om det er lovligt at videresælge en bil som ikke er indregistreret i eget navn er jeg lidt i tvivl om.
    Men en ting der er helt sikkert er, at når du køber en bil så har du 3 uger til at omregistrerer den i, gør du ikke det så er sælgeren i sin fulde ret til at kontakte skat og der efter vi bilen ikke længere være forsikret, og politiet vil inddrage nummerpladerne.
    Så sælger du bilen efter 14 dage, er det MEGET vigtigt at ham du sælger den til får at vide at bilen SKAL omregistreres inden for en uge, for ellers er den ulovlig at køre i og der er ingen forsikring som dækker i tilfælde af en ulykke.


  • Jonathan S
    Jonathan S Tilmeldt:
    maj 2016

    Emner: 9 Svar: 40
    #9   23. sep 2016 Altså jeg snakker om forsikring, om man behøver at forsikre den- hvis man videre sælger den inden 14 dage smiley

  • #10   23. sep 2016 Kjalle så kan du jo heller ikke sælge en brugt bil du har købt uden plader på. Da du så ikke må sælge den før du selv har fået den på plader. Kan du ikke selv se det hænger ikke sammen?

    Jonathan nej gør du ikke, men du skal bare sørge for do omreg den ved salg. Du må ikke lade køber køre med bilen, uden du har omreg den.


  • #11   23. sep 2016 Går ud fra du stadig køre rundt i sælgers navn og forsikring, det betyder at den som min er ansvarsforsikret. Når du sælger den videre har to muligheder.
    1. Du kan være en ligeglad n.. med tidligere ejer og sælge den videre til en ny køber efter ca 7 dage kan ham du købte den af tvangsafmelde den.
    2. Ny køber omregistrer med det samme mens du ser på og så står den i hans navn.
    Løsning 1 er ganske enkel ikke iorden over for den oprindelige ejer, han aner ikke hvem der køre rundt i hans bil, og chancerne for at den skal tvangs afmeldes er rimelig stor. Løsning 2 er nem og hurtig og der styr på papirerne.
    Der skal altid være en gyldig forsikring på en bil med plader.


  • #12   23. sep 2016 Forsikring og indregistrering følger jo hinanden, så er der plader på bilen så er den også forsikret i det navn der står på registreringsattesten.

  • #13   23. sep 2016 Du må ikke sælge den videre med nr. plader hvis den er indregistreret i tidligere ejers navn, det er nu engang sådan det hænger sammen.

    Du kan dog komme udenom dette ved at der er noteret i din slutseddel at ham du købte bilen af har givet dig 1-21 dage til videresalg af bilen, husk at sælger (ham du købte den af) skal have en slutseddel for at sælger ikke hænger på eventuelle skader under prøvekørsel mens bilen er hos dig.

    Men ellers kan du jo bare tegne en stilstandsforsikring?


  • #14   23. sep 2016 Altså hvad skal der ske ved at køber sælger bilen videre efter 5 dage til en anden køber, som så omregistrerer den på stedet...??

    I praksis, hvad sker der ? Og hvad er der i vejen i det ?


  • #15   23. sep 2016 Mirza A:
    Det sker lige nøjagtig det samme som hvis du kører 90kmt i en 80kmt zone, ikke en skid...!!
    Men sådan er det nu altså engang med lovgivningen, det er ikke altid det giver mening, men der er en grund til lovene er der.


  • #17   23. sep 2016 Kjalle Der er ingen forskel på om den er indreg eller ej. Du ejer bilen så snart den er solgt og betalt. Indreg har intet med ejer skab at gøre. Kun at bilen har nr plade på og en forsikring. Der står kun at bilen skal være omreg senest 3 uger fra salgs dato. Der er intet der forbyder at ny køber sælger den og så omreg til ny køber den dag han henter bilen så længer det sker inde for de 3 uger. Der er ingen der kan forbyde en at købe en bil og så indreg til en anden person inde for de 3 uger. Men find da lige på skrift at det ikke er lovlig.

  • #18   23. sep 2016 Du må ikke sælge en bil du ikke ejer, og navnet på reg attesten er ejeren af bilen.
    At man så kan finde smutveje og genveje til at undvige må være op til ens egen moral.
    Men det er ikke lovligt.!


  • #19   23. sep 2016 /-\ JENSEN /-\ F.C.København . Sludder så kan man ikke sælge en bil der har stået uden plader på. Da den ikke kan omreg så. så det er sludder du kun ejer bilen hvis dit navn står på attesten.

    Læs og lær

    Når du bestiller en ny registreringsattest i et af SKATs motorcentre, skal du dokumentere, at du er ejer eller bruger af køretøjet. Medbring fuldmagt, faktura, slutseddel eller fogedbog.


    Registreringsattesten koster 100 kr. I motorcentret kan du betale med kontanter, Dankort, Visa dankort eller banknoteret check

    Har du kun mistet del I eller del II, skal du medbringe den del, du stadig har.

    Din kvittering for bestillingen er din midlertidige registreringsattest.


  • Jonathan S
    Jonathan S Tilmeldt:
    maj 2016

    Emner: 9 Svar: 40
    #20   23. sep 2016 Altså bilen er i mit navn, men behøver jeg forsikre den hvis jeg sælger den med det samme ? Kan jeg godt køre lidt i den ?

  • #22   23. sep 2016 Nu taber jeg sku tråden.....
    Hvis den er indregistreret så er den forsikret, hvis der er plader på den så har du forsikret med mindre du køre rundt ulovligt uden forsikring.
    Altså ja du skal forsikre den så længe der er plader på den......


  • #23   23. sep 2016 Sælgerens forsikring ophører den dag du omreg den og så skal du selv tegne en forsikring.

  • Jonathan S
    Jonathan S Tilmeldt:
    maj 2016

    Emner: 9 Svar: 40
    #24   23. sep 2016 Hvad så lige når jeg har købt den? Hvis jeg har valgt at jeg vil have Alka f.eks når jeg omregistrere den, så dækker de mig selvom jeg ikke har snakket med dem ?

  • #25   23. sep 2016 Jep

Kommentér på:
Behøver man forsikre en bil hvis man sælger den inden 14 dage efter man har købt den?

Annonce