{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Sebastian A
Sebastian A
Tilmeldt:
29. sep 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Vinterdæk til en Mazda 2 {{forumTopicSubject}}

Goddag derude

Jeg søger lidt hjælp til valg af vinterdæk til min Mazda 2.
Det er en ældre sag fra 2008, men den har en kvik 1.5 motor og jeg nyder at køre i den hver dag til arbejdet.

Først og fremmest er jeg efter et dæk, der står godt fast uanset hvad det kommende efterårs og vintervejr byder på.

Nuværende størrelse er 185/55-R15.

Jeg har bl.a. kikket på Continental, men deres TS850 og TS860 findes kun i XL-version i denne størrelse. Da det er min første bil ved jeg ikke hvad dette betyder for min kørsel.

Jeg er også blevet anbefalet Goodyear's Ultragrip 9.

Hvad anbefaler I?

Hilsen
Sebastian Aslund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdæk til en Mazda 2
  • #1   29. sep 2016 Har kørt UG 7, 7+ og 8 super godt dæk.
    Havde Michelin på i de sidste. 2 vintre og var bestemt ikke imponeret.

    Overvejer selv Nokian, Vreidstein eller Kleber til at erstatte.

    Du skal havde fundet din bils max. tilladte akseltryk og topfart og matche loadindex og hastigheds kode. For høj bæreevne på dækket ødelægger dens performance på en let bil

    http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/loadindex-tabel


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   29. sep 2016 conti

  • Sebastian A
    Sebastian A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   30. sep 2016 Mange tak for jeres kommentarer.

    Sø-Propel:

    Med din gode erfaring med Ultragrip, er der så en årsag du ikke overvejer den nyeste Ultragrip 9?

    Rene L
    Continental er fristende, men de findes kun som 86H XL i min dækstørrelse. Tvivler på det er optimalt at kører med dette på min lille bil, eller er jeg forkert på den?

    Sejr N
    Tak for din erfaring, de nyere snowtrac 5 klarer sig hellere ikke helt dårligt i FDM's nyeste test smiley

    Min nuværende dæk, sikkert de originale er på 82V. Hvis jeg går efter Ultragrip 9, så har dette dæk et index på 82T, hvor meget betyder det at gå fra V til T? 190km/t er alligevel noget mere end de danske motorveje tillader.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #5   30. sep 2016 nu behøver det jo ikke være lige den str du køre på om sommeren bare de er nogenlunde det samme i diameter jeg ville vælge nogle 175 60 14 måske 70


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #6   30. sep 2016 hvis din bil er typegodkendt til højere hastighed end 190 er det ikke lovligt med t dæk fjollet men sådan er loven

Kommentér på:
Vinterdæk til en Mazda 2

Annonce