{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.267 visninger | Oprettet:

Ida Kristine
Ida Kristine
Tilmeldt:
9. okt 2015
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 14

i10 eller Karl? {{forumTopicSubject}}

Ja måske er det en smagssag men tillader mig at spørge alligevel smiley

Jeg skal snart ud og have min første bil - en mikrobil.

Jeg har længe været vild med Hyundai i10, men blev så gjort opmærksom på Opel Karl.

Jeg kan se at de begge er blevet årets mikrobil (hhv. 2014 og 2015), så tænker de er ret gode.

Jeg så en anmeldelse hvor nogen var skeptiske omkring sikkerheden i Opel Karl, men ved ikke om det er generelt for mikrobiler (tænker at de jo ikke kan være helt så sikre som større biler).

Jeg skal bruge bilen til at køre til/fra arbejde til dagligt (Valby-Greve), og til søndagsture med hunden.

Det skal siges at det står mellem de to biler, da de kan folde deres bagsæder helt plant ned, så der kan stå et hundebur.

Er der nogen der har prøvet begge og hvad tænker I?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  i10 eller Karl?
  • #1   3. okt 2016 Jeg har mest kigget på Karl'en selv og har også prøvet den.

    og det jeg ved om den er at den er bygget ret solidt og det føles som en ordenlig bil at køre i.
    + at man får ret meget udstyr for pengene i en Karl, varme i sæder og rat og infotainment, klima osv.

    og den motor der ligger i den er langt den best afbalanceret på markedet.
    3 cylindererede har en naturlig uro i motoren, men det eksistere så godt som ikke i Karl'en.

    Men tag ud og se den og prøv dem og se hvad du bedst kan li' smiley


  • #2   3. okt 2016 Jeg synes Karl er fedest efter at have prøvet dem begge med alt i udstyr smiley

  • #3   3. okt 2016 Karl'en giver mest for pengene

  • #4   3. okt 2016 den nye i10 ville jeg klart tage,der er meget mere bil/udstyr for pengene

  • #6   3. okt 2016 Tak for jeres svar... lyder til at jeg skal ud og prøve en Karl.

    Det skal siges at begge biler ville blive købt fra ny af.


  • #7   3. okt 2016 af de 2, så karl

  • #8   3. okt 2016 Morten, vil dog lige sige den nuværende i10 var kongen i klassen længe, og mange mente at den var en bedre bil end den forrige VW UP. smiley Slet ikke samme bil som den første i10´er!

  • #10   3. okt 2016 UP'en er desværre udelukket da bagsæderne ikke kan lægges helt plant ned, så hundeburet står ordentligt smiley

  • #11   3. okt 2016 en UP er også bræk dyr hvis man skal have en lille smule udstyr i den

  • #12   3. okt 2016 Enig med Carsten omkring udstyr og VW! smiley

    Er også på udkig efter en kedelig mikrobil... Har nu kørt den nye Turbo Up to gange, og er for mig som har stort set prøvet alle mikrobilerne, den bedste i klassen! DOG, koster den også MEGET MERE- og udstyr er de virkelig nærig med...


  • #13   3. okt 2016 En væsentlig faktor du bør tage med i dine overvejelser er garantien.
    Opel yder 2 års garanti.
    Hyundai yder 5 års garanti med fri kilometer.


  • #14   3. okt 2016 Myggen

    Man skal lige passe på med det garanti der, for har oplevet flere som har ville have noget lavet på Hyundai's garanti som de har nægte.
    De har alle mulige paragraffer der gør at de kan snige sig uden om de fleste garanterepirationer.

    Jeg har til gengæld oplevet flere hvor Opel har gået ind og hjulpet på kollange selvom bilen har været uden for garanti.


  • #15   3. okt 2016 Havde taget i10 smiley men klart de 2 bedste mikro biler på markedet synes jeg!

    Husk de 5 års garanti på Hyundai !


  • #17   3. okt 2016 Nu er jeg ejer af en hyundai i10 fra 2015 en 1L med 66hk så ikke nogen fartmaskine men jeg kører fra København til Hørsholm dagligt og lange ture i weekenderne og har aldrig været utilfreds med den og den har snart rundet 50.000km, dejlig lydsvag iforhold til andre mikrobiler, arbejder til dagligt ved vw og ville til hver en tid vælge en i10 over en up eller nogen af de andre små mikrobiler

  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #19   3. okt 2016 Godaften Ida,

    I fredags underskrev jeg en salgsslutseddel på en Opel Karl Innovation, 2017 modellen med Opel Onstar, den som i 2016 versionen hedder Cosmo. Forskellen på de to er at Cosmo ikke har Onstar.

    -

    Efter en del research fra både min samt en kammerats side, så kom vi frem til at Karl var det bedste valg i den klasse.

    Selvom vi var enige om at Karlen på papiret var den der “så bedst ud”, så var jeg i tvivl, der er jo skrevet mange gode ting om i10’eren, så jeg bestilte en prøvetur i begge biler.
    Vi startede med Karlen hvorefter vi kørte direkte hen for at prøve i10’eren, så indtrykket fra den første bil stadig sad klart i hukommelsen.

    Efter at have prøvet begge biler var der ingen tvivl i mit sind, Karlen var klart den bedste af de to. For mig virkede det faktisk som om at der var en decideret klasseforskel. Karl virker for mig som en bil der burde høre til i minibils-segmentet, hvor i10’eren uden tvivl hører hjemme hos de andre mikrobiler.

    Mit råd til dig er at tage ud og prøve dem begge, gerne samme dag, så oplevelsen af den første bil står dugfrisk i hukommelsen. Tag også gerne en ven med ud og prøve dem, det er rart en have en man kan snakke med omkring hvordan man oplever turen i bilen

    Hvis dit valg skulle falde på Karlen, så husk at få den undervognsbehandlet, samt få sælgeren til at bestille nogle inderskærme til baghjulene, for at holde prisen nede på mikrobiler, så er en del af dem født uden disse. Udover at beskytte mod stenslag som åbner op for rust i karosseriet, så skulle de efter sigende også støjdæmpe ca. 5 decibel, det er jo også værd at tage med.

    Håber du kan bruge mit input til noget, hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at spørge løs.

    Med venlig hilsen
    Mads


  • #20   3. okt 2016 Helt klart Karl. Sikkerhedsmæssigt er den helt fint med, 4 ud af 5 stjerner (så vidt jeg ved har ingen mikrobiler endnu fået 5 stjerner).

    Jeg ville tage en Innovation, for ja, så får du OnStar med. Nogle vil mene det er lir, men dét at bilen selv kan ringe efter hjælp hvis du kører galt er genialt. Tænk hvis du kører ude i en skov og rammer et træ. Måske bliver du først opdaget næste morgen og der kan det være for sent. Det er værd at tage med i overvejelserne. Derudover har Karl varme i rattet - og tro mig, det er lækkert. Har det selv i min Corsa og det spiller bare.

    Husk endelig inderskærme og rustbeskyttelse. Det er givet godt ud.


  • #21   3. okt 2016 Ingen af dem, hvis man skal nå over krydset mens der er grønt.

  • #22   3. okt 2016 Mine forældre har en Karl som nr 2 bil, den er lige fyldt 1år og det har ikke været en finger at sætte på den.
    De har aldrig haft så lille en bil før, så de var lidt skeptiske ved købet, nu elsker de den hvis de fx skal et smut ud og handle. Den fylder en del mindre end deres Insignia.
    Jeg vil også påstå Opel brandet er mere værd når den engang skal sælges end Hyundai:-)


  • #23   3. okt 2016 Ville vælge en I10, pga garantien, som der ikke er nogle problemer med!


  • #25   4. okt 2016 Tusind tak for alle jeres svar!
    Jeg kan godt se at der er gode erfaringer med begge og der er forskellige fordele.

    Jeg må ud og prøve begge! God ide at tage en med - regner med at tage min far med. Som helt ny billist er det svært lige at have styr på det hele smiley


  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #26   4. okt 2016 Jeg tror begge biler er gode til prisen, dog er Karl jo ikke et "rigtigt" Opel produkt, det er en rebadget Chevrolet Spark, og bygget i Korea, altså ikke at det nødvendigvis gør den dårligere, men der er ingen grund til at gå efter mærket, men mere hvad der tiltaler dig mest. Kan du vente en måned eller to er der netop præsenteret en ny Micra, som er fantastisk flot, og kører med Renault teknik. Det kunne jo være en mulighed... smiley god jagt..

  • #27   4. okt 2016 Tror nu Micra ender på en helt anden pris, og en klasse større. smiley

  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #28   4. okt 2016 De nuværende modeller er nede i samme prisklasse, måske ikke lige 80000 men under 100 da. Note koster 135 for den billigste, så jeg tror ikke den nye stiger i pris... smiley

  • #29   4. okt 2016 Nissan lover kvalitet over end den gamle model, og det er jo bund og grund en Clio med nyt motor program. smiley Tror den kommer til at lande på 120.000 kr for en 0,9 TCe? Nissan dompede også den gamle Micra før, da de ikke kunne sælges.

  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #30   4. okt 2016 Det kan du godt have ret i.. smiley

  • #31   5. okt 2016 Vi har også lige fået internt dokument på arbejdet hvor de skriver den først lander hos os til maj måned smiley

  • #32   5. okt 2016 Hej Ida,

    Jeg er selv forhandler af Hyundai, og mener derfor klart at min bil er den bedste af de to! men kom op til Terminalen I Birkerød og få en prøvetur!

    Der er ikke en bil som er bedre end den anden.. der er en bil som er bedre for DIG.

    vi har lige justeret prisen på i10 så du kan få en med clima osv for 89995! altså en ret skarp pris.

    Der ligger en opel forhandler under 1 km væk fra os, så du kan med friske erindringer køre derop forbi og prøve en karl I samme omgang - Giv mig et ring på 45 94 41 35 hvis vi skal finde ud af noget smiley


  • #33   5. okt 2016 Så er det bare det om man skal vente på den faceliftet version af i10´eren. Det er jo altid rarest med det sidste nyeste.


    Kabinen har da fået et løft fra nuværende.

    http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/1257432-newshyundai_i10__opel_ampera_


  • #34   5. okt 2016 Hej Michael - det var en god ide. Jeg havde egentlig tænkt mig at tage til Hvidovre, da det er tættest på, men smart hvis der lige ligger en Opel ved jer smiley

    Btw ang. pris så lyder klima lækkert, men vigtigst er at sædet skal være højdejusterbart - det vidste jeg ikke var standard i biler!! (og ret vigtigt for folk på 1½ meter smiley )


  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #35   6. okt 2016 Jeg vil give Michael S ret i, der er en bil som den bedste for dig!

    Når du nu skriver at du er 1½ meter høj, så vil jeg absolut anbefale dig at prøve den i10, den var bare ikke bygget til mig, jeg selv er 189cm! smiley

    Hvis jeg var dig så ville jeg tage imod Michael S' tilbud om at komme forbi, du skal bare huske på at han gerne vil sælge, no offence Michael S, så det skal du have in mente.


  • #36   6. okt 2016 Selvfølgelig vil jeg gerne sælge en bil, det er mit job.

    Men det er nu mere vigtigt at kunden får den rigtige bil, det er jeg jo ikke herre over, om min bil er rigtig for ida,

    Men kom op forbi så kigger vi på det smiley ps min har højdejusterbart sæde.


  • #38   24. okt 2016 Tak igen for alle jeres svar. Kørekortet kom i hus i dag, så jeg glæder mig til at komme ud og prøve bilerne.
    Jeg kan godt se at der er forskellig erfaringer så man må prøve sig frem mht hvad der er bedst for en.

    Jeg skal også lige have målt om mit hundebur kan være i en Karl, men hvis det kan i en i10 tænker jeg også det kan i en Karl smiley


  • #40   24. okt 2016 Fedt at vide - her er det nemlig også en golden der skal være plads til smiley

    Dog er det et stofbur fra Østrand jeg har, men målene er vist ca. det samme smiley


  • #41   24. okt 2016 En bekendt jeg har har også et bur i Karl uden problemer. Men på samme måde skal sædet slås ned for at få det ind og derefter op igen smiley

  • #42   6. nov 2016 Har nu prøvet begge - åårh det er svært!

    Ingen tvivl om at Karl'en kører virkelig fedt for en lille bil, men der er også nogle gode plusser ved i10'eren - først og fremmest var der bedre plads til hundeburet (Karl'ens sæder kunne ikke slås helt ned som jeg troede), der var klimaanlæg og så 5 års garanti....

    Jeg har fået noget at tænke over smiley


  • #43   6. nov 2016 Har du overvejet brugt bil?


    Tænk også gerne gensalg, tror umiddelbart Karl vil holde prisen bedre.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #44   6. nov 2016 Hvis det er så tæt løb for dig, så havde jeg klart valgt den med længst garanti.

  • Linda T
    Linda T Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #45   7. nov 2016 Skal også vælge mellem de 2 biler og har meget svært ved at vælge...
    Er de 5 års garanti det værd? Eller er det bare en masse penge til servicetjek man smider ud?
    eller hvordan fungere det lige med deres krav om servicetjek er det hver mdr?
    Skal en ny bil ikke kunne køre uden at skal til service de første par år?
    Hvis det bare er det med at skifte olie er det ikke bare noget man selv kan klare?


  • #46   7. nov 2016 Uha nej Linda. Et par år uden service er skidt. Det er altid godt at følge fabrikkens forskrifter og intervaller. Man kan diskutere om det er nødvendigt at skifte pollenfilter, men olie og oliefilter skal du altså få skiftet efter foreskrifterne.

  • Linda T
    Linda T Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #47   7. nov 2016 Men hvor ofte skal man til service er det virkelig hver mdr?
    For kan læse frem til at man kan lave en service aftale der koster 300-800kr om mdr.


  • #48   7. nov 2016 Nej nej. Du skal til service for hver 30.000 km eller et år alt efter hvad der kommer først. Du betaler bare hver måned. Når du har en serviceaftale plejer skift af vinduesviskere, pærer osv at være uden beregning. Så der kan man bare køre ind og få dem skiftet.

    I mange tilfælde kan det godt svare sig, men ikke altid. Hvis du kører meget skal du til service nogle gange om året, men hvis du kun kører 20.000 om året er det jo kun en gang hvert år - og så er det ikke sikkert det kan svare sig.


  • #49   8. nov 2016 i10 kører 20000 km service interval eller 1 år -

  • #50   8. nov 2016 Beklager - troede det var 30.000 - det er det på min :O)

Kommentér på:
i10 eller Karl?

Annonce