{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Rasmus V
Rasmus V
Tilmeldt:
6. jun 2016
Emner: 4 Svar: 5

Hvilken bil og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Går med en tanke om at få fat i en bil og så style den selv. Jeg har ikke meget erfaring med styling af biler, og tænker derfor om det "muligt" at gøre selv? Ved godt at tuning og lakering, er noget jeg skal bruge hjælp til, men udskift af rat, instrumentpanel, bodykit, udstødning, sæder osv. Er det noget man kan selv?

Andet spørgsmål er om i kender nogle biler der er nemme at skrue på, og ikke koster det hvide ud af øjende.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil og hvordan?
  • #1   10. okt 2016 Ældre biler fra vag gruppen er meget nemme at skrue på, og da der er så mange af dem kan man finde meget styling brugt til billige penge.
    For eksempel polo 6n, golf 3, seat ibiza fra midt 90 og noget i den stil smiley


  • #2   10. okt 2016 Der er vel kun en måde at finde ud af det på!
    -prøv dig frem, alle er startet fra nul..

    Hvis jeg skulle gi' et råd, er det at finde en bil model hvor der findes meget stylings udstyr at købe til! fx en gammel VW Golf, BMW, Toyota..
    Brug evt. Tyske og engelske hjemmesider at købe fra, da det er billigere.

    God arbejdslyst smiley


  • #4   10. okt 2016 #2
    Gamle BMW'er er ikke billige at "style" smiley


  • #5   10. okt 2016 Honda og Toyota er simpelt at skrue på men koster en lidt penge.
    En Golf3 eller 4 er rimelig at skrue på og er billige i dele og der et et kæmpe markedet for geil

    Har man en tung fod men kan undlade hjulspind så er Honda og Toyota et godt valg.
    Er man lidt mere voksen og bevist om sine kørestil kan VW godt holde. Man skal bare huske at de er bygget til at trække i mellem området hvor japanske biler er bygget til at trække u toppen
    Hvis ikke man er bange for at skulle tænke sig lidt om så laver Peugeot motore der trækker jævnt over hele skalen

    Så vælg bil ud fra kørestil hvis du ny bilist


  • #6   11. okt 2016 Hvis du er frisk og vil lave noget selv, så find en bil du synes kunne være sjov at gøre noget ved, tag så ud til diverse huggere og se hvad de har af biler magen til og om der sidder noget på som du kan bruge, hvis det er skadet er det bare billigere, der kan også være andre biler som du kan tage dele fra og så tilpasse dem til din egen.
    Bare hold dig fra huggeren i Horsens, han er en nar.


  • #7   11. okt 2016 Golf 4 er simpelthen den bedste! Go for it! Der kan trækkes en masse heste ud af dem og de er billige i reservedele og alt Brian udstyr! smiley

  • #8   11. okt 2016 Sådan en golf er bare set før, det er federe at lave noget der ikke holder på hvert gadehjørne.

  • #9   11. okt 2016 Læs venligst hvad han spørger om igen smiley En bil som du tænker på er højst sandsynligt ikke billig og/eller nem at pille ved. Golf 4 1,8T som man kan blive ved med at lave alt muligt på som man vel har set med 500 heste - dog uden at kaste 100.000 efter den så tror jeg man nøjes med FMIC, straight pipe, sportsfilter og så en lille obd-tuning så nøjes med 190-210 heste eller 1,9 TDI 110-130-150 serien kan man også sagtens hive 200 heste hjem på smiley

  • #10   11. okt 2016 Steven N: Trådstarter spørger på biler der er billige at style, ikke tune... smiley

  • #11   11. okt 2016 = Golf 4 stadig smiley

  • #12   11. okt 2016 En golf 4 er da en mega kedelig bil at se på?? De kan tunes til at køre stærkt ja men mange af dem er også så forskruet at det aldrig bliver godt igen... Hold dig til noget sikkert og pas på med at style selv der ryger hurtigt 30.000kr smiley

  • #13   11. okt 2016 Siger en ricer selvfølgelig. Du kan nemt finde golf 4ere som overhovedet ikke er forskruet men selvfølgelig kan man også finde dem der er. Selv vil jeg vælge en forskruet og forkneppet VW over en japser smiley

  • #14   11. okt 2016 Det er jo en smags sag smiley har bare erfaring med at de golf 1.8t ikke altid har det godt i motoren smiley

  • #15   11. okt 2016 Hvis man servicere motoren som man skal så er de ikke til at tage livet af smiley jeg har også prøvet en Civic fra 03 der havde kørt 190.000 men den føles som en der havde kørt en million smiley

  • #17   11. okt 2016 #13
    Heldigvis en smagssag.
    Golf 4 og især 1.8 turbo er svær at finde i ordenlig stand men der en fin motor hvis den er iorden.
    Min veninde havde en G4 1.6 16v jeg ved at jeg Bille havde dræbt den hurtigt med den mængde tæv jeg gav mine biler som 18årig.
    Men nu ville den holde helt fint.
    Det handler i ligeså stort omfang om kørestil sol om vedligeholdelse


  • #18   11. okt 2016 #16
    Franske biler er ikke tarveligt. De er skruet sammen på en anden måde og motor karakterstikken er anderledes. Men alle biler er tarveligt hvis de ikke bliver vedligeholde


  • #20   11. okt 2016 Så længe du holder dig til bolt-on ting, så kan du sagtens klare det selv smiley

    Det er bare at gå i gang, learning by doing smiley


  • Rasmus V
    Rasmus V Tilmeldt:
    jun 2016

    Emner: 4 Svar: 5
    #22   11. okt 2016 Tak for jeres mange svar! smiley Har tænkt på at gøre det med en mustang fra 90. Da jeg har fået tilbudt den for 10.000 uden afgift. Tror jeg vil takke ja til den, og så bare igang!

  • #23   11. okt 2016 22#

    Husk at undersøg, Registreringsafgiften, den årlige vægtafgift og din forsikring!

    Ethvert forsikringsselskab vil gå totalt i selvsving så snart de hører "18 år, mand, mustang" i samme sætning smiley

    Det kan godt være at den er billig i indkøb, men hvad nytter det hvis man ikke har råd til at køre i den? smiley


  • #24   11. okt 2016 Og for at svare på dit første spørgsmål!
    Så ja! Selvfølgelig kan du selv smiley
    Du får selvfølgelig sværere ved at komme i gang, hvis du bor på 3 sal og kun har en parkeringsplads, samt et lille skraldesæt fra Lidl.. end hvis du rent faktisk har et ordentlig sted at være, samt et bredt udvalg af værktøj smiley
    Som andre skriver "learning by doing"


  • #25   11. okt 2016 85 % af Golf 4 1.8 er forskruet smiley

  • #26   11. okt 2016 At man bor i lejlighed er ingen undskyldning for ikke at kunne skrue...

    En small block v8 f.x. fylder ca et spisebord adskildt (Set hos en kammerat der bor på 4. sal)

    Selv har jeg dog kun gjort i 2 hjuler indendørs.. f.x. krumtaps skift i køkkenet .. Eller den store overhalning af div. el i stuen foran brændeovnen.. Da blev kæresten dog lidt muggen da der i 3 uger stod MC i stuen


  • #27   11. okt 2016 85%? Det er da voldsomt haha kig dog på dba og GOG så finder du mange som ikke er smiley

  • #28   11. okt 2016 Lad os bare sige det smiley

  • #29   11. okt 2016 Du har intet at have det i smiley

  • #30   11. okt 2016 Nej da .. Kender ingen der ejer en golf 4, eller har kendskab til mange af dem der kører rundt i dk;)

  • #31   11. okt 2016 Hvis du har fået tilbudt en billig som også står hel med alle dele også skal du da slå til smiley men hvis det kun er en halv bil som et renoverings project ville jeg nok vente hvis det er første bil smiley men ellers fedt hvis man kunne køre Mustang smiley

  • #32   12. okt 2016 Vær forberedt på bandeord og køb af tomme værktøj. Lang leveringstid på dele, høje reservedelspriser med mindre du selv bestiller dem direkte og alle andre biler vil føles meget tekniske.
    Det en fed mustang den model og hvis du har en hverdags bil kan Den veteran/classic forsikres igennem en amerikaner klub og afgiften er billig..


Kommentér på:
Hvilken bil og hvordan?

Annonce