{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små motorer dur ikke
  • #1   20. okt 2016 Forbrændingsmotorer duer generelt ikke smiley

  • #2   20. okt 2016 Carsten T, min virker nu udemærket smiley

  • #3   20. okt 2016 Det er jo emissioner der er tale om her smiley

    og din sviner da sikkert alt for meget i forhold til de nye emmisionskrav, den lever bare på tålt ophold smiley


  • #4   20. okt 2016 Carsten T, og det får min kære Euro3 motor bare lov til. Nu snart uden EGR smiley

  • #5   20. okt 2016 Så større motorer er 1,6 liter smiley Det vil jeg nu stadig kalde en lille motor...

  • #6   20. okt 2016 Volumen skal der til smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=6JyRY9aiMOQ

    Og så er den til at komme til at skrue på smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #8   20. okt 2016 Knallert motorer...

  • #10   20. okt 2016 Det er sgu da heller ikke nogen fornøjelse at køre i, prøvede en Fiesta af de der 3 cyl turbo nogen sidste år, sikke dog en jammerlig motor, kørte ekstremt stramt.

    De er nødt til snart at trille noget mere teknologi i de gode gamle stempelmotorer som eksempel det der pneumatiske ventilhalløj Von Königsegg fik til at fungere 6 måneder efter Chryslers chefingeniør havde stået og sagt på et pressemøde at vi aldrig kom til at se en motor uden knastaksel LOL smiley


  • #12   20. okt 2016 Jeg har en gang kørt 4 km på startermotoren i 3.gear i en Opel Ascona B smiley

  • #14   20. okt 2016 Kæft min morfar havde en lyseblå Capri 2,0 med hvidt vinyltag da jeg var bette knægt. Det jeg husker mest var alt chromet. Kæft det var tider, tænk at gå ind til forhandleren og så købe sådan en spritny en smiley

  • #15   20. okt 2016 @ #9

    Den viste er dobbeltvirkende, hvad der ikke findes mange af. Slet ikke funktionsdygtige.

    Og ja. Jeg kender godt den finske, men slaglængden er ikke imponerende.

    De gamle B&W 90 havde slaglængde på 3,6 m.



  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #20   20. okt 2016 Morten er maskinmester med en del sejlads bag sig. Så store motorer ved han en del om er jeg sikker på...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #21   20. okt 2016 Men bilmotorer er stadig bare knallerter... smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #25   20. okt 2016 Jeg har set døde 3500 cat motorer. Smadrede motorblokke, knækkede krumtappe og andre småting... smiley Jeg har skiftet mange topstykker på den type motor, alverdens steder i verden. Det sted der var længst væk, var 40 km nord for ækvator på et lille skibsværft i Gabon. Det der var tættest på, var på værkstedet i Esbjerg. smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #29   20. okt 2016 Kan du huske navnet på manden? Det kan være at det var en jeg kender, jeg er trods alt udlært derfra... smiley Hovedleje underfaldene er ikke sjove at komme til på sådan en. Der er kun en dårlig ting ved cat motorer, der er ingen kanter der er rejfet, man skærer sig på alt. Det med at fin-tune kan man også på 3600 motorerne på gas, der kan du via en nåleventil styre mængden af tændgas som bliver ledt ind i et forkammer og tænder via et tændrør hovedgas/forbrændings gassen i brændkammeret. Det er totalt syret og vildt at man kan den slags. Andre motortyper har kørt med et flammeøje nede i brændkammeret, som måler via lux/lumen hvor hurtig forbrændingen er. Den største motor jeg har rodet med er en 6,1 MW gasmotor. MaK G16CM34 mener jeg den hedder. Lækker kværn, kører 750 rpm og larmer stort set ikke i forhold til andet. Tysk mekanik der bare spiller, stemplerne kan boltes af plejlstangen under krydspinden, og så holder et beslag plejlstangen fast på slaget på krumtappen. Sådan et stempel vejer 59 kg. smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #31   20. okt 2016 Garanteret Jens Schmidt. Ja, G16CM34 er en boret M32'er. Det er sindssygt hvad man kan nu om dage med motorer.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #33   21. okt 2016 Jep, han er en spøjs fætter...

  • #34   21. okt 2016 Har altid været imod downsizing.
    En passat skal ikke havde en 1.4motor. Det forkert på alle tænkelige måder.


    Mazda, Honda og Toyota har holdt på deres velproportioneret motorer og tilføjede turbo/hybridturbo med hybrid/mildhybrid teknologi ville de være super fede

    Med en større motor med turbo er det muligt at få en bred momentkurve og derved en motor der ikke var presset.

    Desvære er der mange mærker der laver en dårlig turbo motor trækket i en ecoboost er afbalanceret rigtigt godt. Men havde den haft en 1.6 ecoboost i en Fiesta med 130hk ville den havde så meget mere overskud ved normal kørsel at det ville være økonomisk og økologisk en fordel


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #35   21. okt 2016 Njah, både og vedr downsizing. Hvis man får samme udbytte vedr ydelse i en mindre motor og samtidigt vinder på brændstoføkonomi, så vinder alle, også miljøet. På en måde altså...

  • #36   21. okt 2016 Discon
    Med større ccm har du somreglt mere kraft uden turbo og med en korrekt turbo få du en motor der kan køre længere på literen på motorvej. Grundet den ikke er presset som en lille bitte motor.
    Min ven har haft forskellige biler men hans G3 VR6 gik lidt længere op literen end hans G3 1.8 monopoint nå han kørte til Jylland og hjem igen


Kommentér på:
Små motorer dur ikke

Annonce