{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Tilmeldt:
17. jun 2016
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33

Strøm til relæ {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Er der nogle kloge hoveder der kan fortælle hvad der er galt her. Jeg roder med et hovedrelæ til en Bmw 325 e30 årg 88 når jeg sætter tænding på burde det gi strøm så den pumper benzin op men der sker ikke noget. Jeg har så skilt relæet af og når jeg trykker på det så det for forbindelse så kører pumpen og når jeg gir slip så er der ingen strøm ( relæet er nyt) når jeg måler er der strøm i nr30 og nr 86 på relæet selv om der ikke er tænding på mener der altid er strøm på 30 men skal der også være på ben nr86 uden tænding. Hjælp. Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøm til relæ
  • #2   24. okt 2016 Det kan jo være det er stel styret må lige om der er stel i 85 ?

  • #4   24. okt 2016 I det lednings diagram kan du se at relæet er stel styret fra din motorstyring

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #5   24. okt 2016 5 ben øverst 30 venstre85 midt87 højre86 nederst 87

  • #6   24. okt 2016 Pumpen skal ikke køre ved tænding på en e30 fra 88.

    Den skal først køre når motoren turner smiley


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #7   24. okt 2016 Hej Matis har lige kigget på diagrammet men skal der så ikke først være strøm på 86 når man sætter tænding på

  • #8   24. okt 2016 Ja det er rigtig, diagrammet passer heller ikke helt til din bil så jeg lige..
    men der kan jo sagens være lavet nåde om på de gamle biler der mange som har lavet anlæg og ligene i gemmen tiderne på de biler.
    Prøv og mål om der ikke mangler en stel i 85 der er jeg næsten 100 på, da du selv kan få pumpen til at køre ved at aktiver relæet selv


  • #9   24. okt 2016 Jeg skriver det lige igen, relæet får først stel når motoren turner.

    Har du tjekket om der er tænding? For både tænding og benzinpumpe kører på din toppunktsføler hvis det er den originale motor der ligger i din bil


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #10   24. okt 2016 Hej Bliss det er ikke benzin pumpen for når den er i gang og jeg tar relæet til benzinpumpen så går den ud men det er strøm op til ved ikke om det er en styreventil af en slags eller hvad den hedder den sider til venstre for gasspjældet og når den ikke får strøm vil den ikke starte

  • #11   24. okt 2016 Hvorfor skriver du så om benzinpumpen?

    Hvad er dit problem helt præcist?


  • #12   24. okt 2016 Der burde sidde tre relæer, et hovedrelæ, et benzinpumperelæ og et relæ til forvarmning af lambdasonden.

    Og for mig lyder det som om at du roder med benzinpumperelæet?


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #13   24. okt 2016 Sorry det er nok ikke benzinpumpen jeg ved bare ikke hvad man kalder den tingest der sidder til venstre for gasspjællet hvis jeg sætter en strips om relæet så det får forbindelse så summer den og det lyder som den pumper og kan starte men kommer der ingen strøm og den ikke sir noget starter den ikke

  • #14   24. okt 2016 Sådan en rund alu eller jern ting med to studser? For så er det din tomgangsmotor..

    Har du prøvet at skifte hovedrelæ?


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #15   24. okt 2016 Blis jeg tror sgu da har ret med tomgangs motor laver den en lyd når der kommer strøm på og hvorfor kan den ikke starte uden. Med hensyn til relæ har jeg fået et andet hovedrelæ fra schmiedmann Nordborg godt nok var det et brugt et for de havde ingen nye og det skulle da være mærkeligt hvis et ikke virkede men man ved jo aldrig

  • #16   24. okt 2016 Og du er sikker på at det er det rigtige relæ du skifter?

    Det skal ikke være det relæ med en grøn/lilla ledning på bagsiden..
    Men det lyder da nærmere som noget tændingsplus eller sådan noget der mangler. For hvis din tomgangsmotor ikke får strøm gør dyser og ecu heller ikke


  • #17   24. okt 2016 det nye relæ

    sidder Bene amme sted som det originale

    nogen relæe er der jo byttet rundt på benene

    så virke relæet ikke, prøvede det med relæ til min elbag rude

    original relæ, der sidder 85 og 86 ved siden af hinanden
    og 87 og 30 ved siden af hinanden

    og på alle dem man køber sider de over for hinanden

    så virker det ikke


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #18   24. okt 2016 Ja efter hvad jeg kan se hvor det sidder og er det eneste relæ med 5 ben de to andre ved siden af er med fire ben problemet er måske noget med tænding som du påpeger kan det være andre relæer det har indvirkning eller sikring men jeg synes bare jeg har tjekket det

  • #19   24. okt 2016 Det kan være bundstykket i din tændingslås

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #20   24. okt 2016 Go ide Bliss jeg tjekker det i morgen blir sgu nød til at gå i seng da jeg skal tidligt op i morgen jeg takker for alle svar og har i flere ider så bare kom med dem jeg skal nok skrive tilbage når fejlen er fundet så i kan se hvem der havde ret på forhånd tak. Henrik

Kommentér på:
Strøm til relæ

Annonce