{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel vectra c OPC
  • #1   26. okt 2016 Det med kæden er vidst deres største svaghed, så det er jo godt at det er skiftet.
    Hvis den er med IDS (el justerbar undervogn) så kontroller at støddæmperne er OK for de er ret pebret.


  • #2   26. okt 2016 Ville også lige tjekke hvor meget liv der er tilbage i skiverne..

    De koster over 10.000kr hvis de skal købes ved Opel


  • #3   26. okt 2016 Dem køber man selvfølgelig ikke ved Opel, dem køber man på Ebay til 1500.- smiley

  • #5   26. okt 2016 Mogens A

    Hvis man køber en bil med 280hk er benzin økonomi og vægtafgift nok ikke en prioritet smiley

    Mine forældre har en, og den kan godt gå 10-11 på literen ved normal kørsel


  • #6   26. okt 2016 Bilen kører Maks 10 km om dagen i hverdage. Har en a4 2.0 tdi org s line nu den giver jeg 7 for i vægt afgift på årsbasis. Ja det er den hvide den står som et suttet bolche i virkeligheden virkelig flot!

  • #9   26. okt 2016 "Men det har du sikkert kalkuleret med"

    Aaah my bad, havde jeg sq ikke lige spottet smiley


  • #10   26. okt 2016 Ja Mogens det har den hvide også og den står virkelig skarp, den er i den dyre ende, men kvitteringer på 45 på knast kæder ratstamme modul komplet nye bremser og diverse ting. Blev overrasket over den stod så flot. smiley

  • #11   26. okt 2016 De har usandsynlig dårlige køreegenskaber. Min Vectra C cdti med små 180hk er ikke til at styre på 10 tønder land. Den er kun god ligeud og helst først når man har ramt de 50kmt ellers går det bare op i ESP og hjulspin.. Den håndterer som et fyldt badekar. Jeg har lige fået Vogtland undervogn på min med 40mm fjedre, det hjalp en smule, men der er stadig meget langt til en god køreoplevelse.

    Bare så du ikke forventer at du får en bil der "handler" som en M3 for det gør den sagonedme ikke smiley


  • #12   26. okt 2016 RUH.. vectra trækker kun på forhjulene... men ja den har notorisk dårlige køreegenskaber...

    insignian er jo 4x4


  • #13   26. okt 2016 Mirza så vidt jeg forstår er det en Vectra C han har kig på ?

  • #15   26. okt 2016 Den har lige fået nyt det hele, alt hvad du skriver er blevet ordnet, inklusiv komplet 4 hjulsudmåling og justering på cornerweights.

    Det kan også være du bare ikke har prøvet en bil der virkelig ligger godt på vejen og derfor ikke har noget at sammenligne med ? smiley

    Det eneste jeg prøver at sige er at en Vectra C OPC ikke er en sportsvogn. Vil man have en sportsvogn skal man købe en sportsvogn. Vil man have en performancebil som trækker fra de fleste i lyskryds er en Vectra OPC fin.

    Det er ikke fordi jeg har noget imod bilen, men den er på ingen måder en sportsvogn. En gammel E36M3 vil kører i cirkler omkring en Vectra OPC på en bane til trods for aldersforskellen.


  • #16   26. okt 2016 R U H

    Jeg kan heller ikke genkende det billede du tegner der.
    Kæresten har en Vectra C 150 CDTI der er optimeret til 180 og den køre fandme godt, der er sq ingen slinger i valsen.

    Men nu skal du også lige huske at det er en HELT anden undervogn der er på en OPC, så de 2 kan slet ikke sammenlignes


  • #17   26. okt 2016 Sorry troede han mente Insignia, ögså derfor jeg praplede løs om dyre skiver..

    nej en vectra opc kører efter sigende ad helvedes til... bare spørg Morten herinde fra.. eller se denne video og spol frem til 7:15

    https://www.youtube.com/watch?v=M1OBqrfIQOM

    men ved ikke lige hvad der sker for opel og deres nye modeller, kørte en corsa den anden dag, og den var så smadret at køre i at jeg for første gang i mange mange år var bange for at køre i en bil... hold kæft en skrammelkasse...


  • #18   26. okt 2016 Mirza A

    Topgear er jo ikke et saglig program, de hader bare Vauxhall og kunne aldrig drømme om at sige noget positivt om det.

    Hvad Clarkson siger om en bil kan ikke bruges til noget som helst.
    Det kommer an på hvilken bilfabrikant han er i lommen af den uge..
    Som f.eks. da han var på venteliste til den nye Ford GT, der var ALT Ford fantastisk, og de kunne intet gøre forkert. Buuuuullshiiit

    Manden tager en forhjulstrukket bil med næsten 300hk og slår alle elektroniske hjælpemidler fra, og så undre han sig over at den understyrere i et sving når han pløjer sømmet i bund?? hvor dum er han?


  • #19   26. okt 2016 Hvis jeg ville have haft en sportsvogn så havde jeg nok ikke valgt en vectra wagon. Jeg har 2 børn som skal kunne være på bagsædet.

  • #20   26. okt 2016 Carsten.. jeg kunne nu aldrig finde på at bruge topgear som en pålidelig kilde, men jeg har det fra flere brugere, bl.a. min chef som havde en, og lad os se om morten gider komme på banen...

  • #21   26. okt 2016 Igen har vi selv haft et par stykker af dem, og kender flere der har dem, og har ikke oplevet andre problemer end alle biler med over 250HK på forhjulene ville have.

    Men forventer man at sådan en bil vil håndtere som en BMW M3 har man da også nogle underlige forventninger?


  • #22   26. okt 2016 Helt enig.. men man kan som minimum forventer at den skal kunne være afstemt til sine kræfter... det er ikke den første bil til at have 250hk på forhjulene..

    Evo magazine giver den 3 ud af 5 stjerner.. her er hvad de skriver

    "The lightly loaded inside front wheel spins and screeches before the traction control - with commendable aplomb, it has to be said - calls the nose to order. But there's always a moment's commotion before the traction control kicks in, so a series of bends has you fighting with the steering, then the power's cut, then the fight begins again, and so on.

    And all the while you're being pounded by suspension that, regardless of whether it's in 'normal' or 'Sport', bangs and thumps across rough surfaces and allows the body too much uncontrolled vertical movement. Transverse obstacles - badly repaired trenches, motorway joining strips - cause the Vectra to shuffle off-line, the movement at the rear inconsistent with that at the front. "

    Det er ikke godt nok, men hvis man er tilfreds med middelmådigt, så er det måske godt nok smiley


  • #23   26. okt 2016 Igen stemmer det slet ikke over ens med det indtryk jeg har af bilen.

    Men at jeg og kæresten sagtens kan styre sådan en, må vel være et sort kado til vores køreevner åbenbart? smiley


  • #24   26. okt 2016 Ja, eller blot vil i ikke anerkende at den ikke kører så godt som konkurrenterne, men isoleret set kører den godt nok til jer.

  • #25   26. okt 2016 ja absolut, og godt nok til alle andre end måske Thorkild Thyrring.

  • #28   26. okt 2016 hehehe smiley

    "og godt nok til alle andre end måske Thorkild Thyrring"

    åbebart ikke godt nok til alle


  • #30   26. okt 2016 Morten D
    Ja den er dyr men den står også 100 snorelige ikke et eneste hak eller rids eller nogen form for nogen ting nogen steder. Men ja den er i den dyre ende men står også der efter ;);)


  • #32   26. okt 2016 Er det en svaghed ved insignia Mogens har nemlig overvejet en og det er også muligt at finde en til 250 smiley

  • #33   26. okt 2016 Nogen gode råd til en familie bil med overskud til omkring de 200??? smiley

  • #34   26. okt 2016 Ville kigge efter en M5 E39..

    ingen skrøbelige gearkasser eller turboer.. manual gear og v8 NA motor...


  • #35   26. okt 2016 Det skal bare være aut ;);)

  • #36   26. okt 2016 Men en e39 m5 er jo heller ikke en stc, og er jo en noget ældre bil smiley

  • #37   26. okt 2016 ældre men meeeget federe.. men nej ikke stc.. troede dog ikke det nødvendigvis var et krav, blot god plads bagi..

    men så er der nærmest kun Audi S4 tilbage. eller nogle Mercedes modeller, Gaaab fra de årgange...


  • #38   26. okt 2016 Har tænkt på en s4 men er ikke så meget for at skal til at have en familie bil fra før 2000 men s4 eller m5 kunne godt være en mulighed men syntes ikke rigtig der er noget tilsalg smiley

  • #39   26. okt 2016 har kigget lidt på disse 2 s6, men ved ikke om de er mange km for de 2 motore.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/s6/52-fsi-avant-quattro-tiptr/2980958

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/s6/52-fsi-avant-quattro-tiptr/2980468


  • #40   26. okt 2016 Hvor er det vildt mand.. 5,2 V10 lambo motor til 250.000kr shit en afskrivning

  • #42   26. okt 2016 Er det ikke en fin pris Mirza?

  • #44   26. okt 2016 Ved ikk hvad de bør koste.. men set ifht hvad en M5 E60 koster som jo er i samme klasse, så er det jo svinebilligt, nypris på over 1,6 mio.. damn

  • #45   26. okt 2016 Hvor langt har din kørt Morten ?

  • #48   26. okt 2016 ja men vildt at tænke på at vedkommende har tabt 1.400.000kr PLUS renter over 10 år...

    han har nok brugt 4-500.000kr i brændstof

    og 100.000kr i grønafgift, og garanteret 250.000kr i forsikring, for ikke at snakke om dæk, service mm..

    Den har kostet over 20.000kr om MÅNEDEN at holde kørende, 20.000kr NETTO.. shit smiley


  • #49   26. okt 2016 eller denne den er bare ikke så speciel smiley

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/530i/30-touring-aut/3055537


  • #51   26. okt 2016 #21 jeg sammenligner ikke med en M3. Jeg skriver at hvis man forventer samme køreegenskaber som i en gammel E36 M3 så bliver man skuffet. Grunden til at jeg nævner M3´eren er at man kan få den til ca samme pris og at den har ca samme hk. Men køreegenskaberne er ligesom at sammenligne smagen på en flødebolle (fra spangsberg) med smagen på en hundelort (halvfed labrador der kan lide rå løg).




  • #52   26. okt 2016 MMM: Det kommer jo helt an på hvad du vil have. Hvis du vil have en stor rummelig familiecontainer der kan køre ungerne i skole, og som kan trække fra det meste i et lyskryds så skal du endelig tage Vectra´en. Men hvis du har krav til køreegenskaber, måske kunne fristes til at tage en trackday eller to med den så er Vectra´en den forkerte bil at gå efter.

    Nu ved jeg godt det ikke er en M5 men sådan en 540 har alligevel 300hk og med en lille chip nok omkring de 350hk.

    Ved godt det ikke er en stationcar, men kæft den er fin, og har ikke gået ret mange km..

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/540i/40-steptr/2657805


  • #53   26. okt 2016 den skal udelukkende bruges til normal daglig dags brug. smiley

  • #54   26. okt 2016 Det lyder eddermame kedeligt smiley

  • #55   26. okt 2016 kører lastbil og er væk 5-6 dage i ugen, så når jeg er hjemme i weekenden er der ikke tid til noget helt vildt specielt ikke når man har 2 børn man skal nå og se lidt også. Men vil dog have en bil med overskud så man f.eks lige kan trykke på den i krydset når nogen holder og griner smiley

  • #57   26. okt 2016 nu har det intet med økonomi at gøre, er godt klar over den ikke går langt, hvis jeg ville have en bil med god økonomi havde jeg valgt en anden. smiley Den bliver brugt af konen i hverdage til at aflevere, hente, børn, handle og sådan praktiske ting, i hverdage kør den maks 10km om dagen smiley

  • #58   26. okt 2016 Men kan ikke rigitig bestemme mig, syntes prisen er lige til den gode side.
    Selvom den står kniv skarpt.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/vectra/28-opc-wagon-aut/3029684


  • #59   26. okt 2016 Altså hvad angår familiebil så er jeg ekstremt tilfreds med min CDTI. Nu har den så også kun kostet det halve af den OPC du har kig på, og til den pris jeg har givet for min er jeg sådan set tilfreds. Jeg har været nødt til at lave nogle halvdyre reps på min som hører sig til på CDTI´eren heriblandt svinghjulet.

    Ellers er jeg meget tilfreds med Vectra´en som personbil, kabinen syntes jeg ikke er så slem som Morten skriver den er. Jeg er og har været rigtig glad for min, masser af plads til hele familien, kone og 3 børn på 18,12 og 10 år, masser af bagagerumsplads. Personligt sidder jeg rigtig godt i sæderne også, har haft nogle rigtig lange ture med 12-14 timers kørsel uden ondt i ryggen.


  • #62   26. okt 2016 Overdriver? hvordan? smiley

  • #66   26. okt 2016 Mogens, hvad så med veyron, bentley, jaguar f type, panamera? Er de ikke sportslige

  • #67   26. okt 2016 der er også betydeligt forskel på budgettet der

  • #68   26. okt 2016 Ja det er også det der holder mig tilbage, men kæde og alt er også skiftet med kvitteringer på 45 kg men syntes nu ikke det trækker prisen så langt op smiley

  • #71   26. okt 2016 Blev sku lidt vild med den mazda 6 i toppen klippet.
    Og det fik mig til tak kigge en CX7 fås til de penge samme penge.
    Eller endnu billigere end Saab 9.3 2.8T



  • #72   26. okt 2016 kan godt være morten. Men den står så også flottere en alle de andre som er tilsalg meget endda, inde som ude, den står som ny! smiley

  • #74   26. okt 2016 Jeg er overbevist om, at langt, langt størstedelen af ejerne af power sedans og st.cars, aldrig kører deres biler sportsligt. I bedste fald strækker de ben på motorvejen, og det er så det.

    Hvis man tager 10 Vectra C OPC ejere, og spørger dem om de har oplevet problemer med understyring, vil jeg gætte på at 9 af dem vil sige nej. De vil sikkert sige at de har en dejlig bil med masser af overskud til en kvik overhaling.

    Jeg synes også at man skal have med i overvejelserne hvordan bilen skal bruges, og hvad ejeren sætter pris på.

    Jeg havde engang en Volvo C70 T5 cabriolet, og Jesus den understyrede! Men jeg elskede den alligevel, for jeg brugte den kun til at ligge og cruise i med toppen nede. Vind i håret, musik fra surround sound anlægget, lyden fra den 5-cylindrede motor der brummede fornøjeligt, og kunne levere lidt power når jeg havde lyst, var altid en fornøjelse.


  • #78   26. okt 2016 Okay, det lyder trods alt en del værre end min gamle Volvo....

  • #79   26. okt 2016 Carsten.. hvad med en audi s6, den koster kun 250k, er den ikke sportslig blot fordi den vejer 2k kg

  • #84   26. okt 2016 Omkring 220 Christian smiley

  • #88   26. okt 2016 Christian gud fader bevares er du ved at prakke ham sådan en bæ-øse på. Altså det kan godt være Opel´ens interiør er lavet af gamle flødebollebakker, men sådan en Chrysler 300C / magnum (samme lort bare en anden farve) har den ringeste kabine i hele verden.. Der er intet fra 2000 til nu der er lavet med så ringe en kabine, den slår endda mondeo Mk3 og den har et ur der falder ud!

  • #89   26. okt 2016 Sådan en chrysler er nu heller ikke noget for mig smiley

  • #90   26. okt 2016 Og så er den slet ikke så gangster at se på som 300C´eren med den grimme Dodge front smiley

  • #94   26. okt 2016 Christian har du drukket af natpotten igen ? Forskellen på 300C og Magnum er forlygter og kofanger/kølergrill. Resten er PRÆCIST det samme, og ærlig talt så syntes jeg der er en fornærmelse mod designere at bruge ordet design om den bil.. smiley

  • jan N
    jan N Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #95   1. nov 2016 hej sikke da en masse fjoldser der sider og kommer med lige gyldig kommentar
    hvis dig og kærsten vil ha en Vectra c opc så køb da bilen den er sku da for fed
    til de (boensmogevogn)bmv folk så spørg dem lige om ha det koster å hold såe


  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 22
    #96   1. nov 2016 DET ER EN OPEL:::::::::: sir det ikke nok....?

  • #98   1. nov 2016 Nu er min ikke en OPC, men "kun" 250 HK´s versionen af Z28NET, men jeg kan sgu heller ikke på nogen måde genkende billedet af elendige køreegenskaber. Bilen kom på markedet i 2002, så hvis man sammenligner den med en ny/nyere BMW eller lignende køretøjer der koster 3 gange så meget, så er der noget man ikke helt har forstået. Jeg har selv haft en Mondeo MK3 fra 2006 (dog med lidt færre heste end i Vectra´en). Efter at Mondeo MK3 blev introduceret i starten af 00´erne - gik den for at have en af de bedste undervogne på markedet i den (pris-) klasse, hvis man skulle tro diverse journalister fra bilmagasinerne. Og da må jeg bare sige, at så stor er forskellen mellem Mondeo´en og Vectra´ens køreegenskaber altså heller ikke!

    Men selvfølgelig: Hvis man ligger og smider sin bil rundt på Jyllands-Ringen hver weekend, så kan det da godt være, at man kan mærke forskel.

    Mht. kædeproblemerne, så er det min egen vurdering, at det er et problem, der bliver udråbt til at være mere omfattende end det reelt er. Problemet er, at det hurtigt kan løbe op i 20-30.000 kroners klassen, og så vil man jo pr. definition høre om ALLE de tilfælde af strukne kæder der er på markedet, fordi det er så dyrt at lave og fordi dem der har været udsat for det opretter forum-emner på diverse Opel-fora smiley
    Men det sidste står så for min egen regning.


  • #99   1. nov 2016 #97 - Flemming
    Tror du ikke det er på tid du kommer ud af 1990erne, hvor Opel havde rustproblemer? smiley

    Min egen Vectra har aldrig fået undervognsbehandling, er fra 2008 og har rundet 205.000 km. Den ser stadig næsten ud som ny under bunden. Men det ville da sikkert ikke skade at den fik en gang Pava / Dinitrol eller lignende, selv om det jo nok havde givet mere mening, at give den det, da den var nyere smiley


  • #103   1. nov 2016 Hvaså mmm..
    Var det dig det fik handlet med Ulrich?
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1763794540536469&substory_index=8&id=100001002089262


  • Finn C
    Finn C Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 17
    #104   2. nov 2016 Vil lige komme med et indput til spørgsmålet om for og imod!
    Har selv en stc OPC fra 08, faktisk en af de sidste de lavede, som nu efter at have haft den i 3 år kan konstatere følgende.
    Den går næsten aldrig i stykker såfremt man passer den ordentligt, det betyder også olieskift lidt oftere end Opel siger, så holder kæden uden problemer, min egen en sænket let med HR fjedre, Frederiks motorsport 3" udstødning, chippet og rullet ind til knap 300 hk og pænt over 500 Nm i moment, så den trækker som et godstog over hele spektret, og nej det er ikke en sportsvogn, fik dog min sporet ind med diverse småjusteringer og ændringer i vinker, så den styrer faktisk ret fint, men det er en familiecontainer med tonsvis af plads og et enormt kraftoverskud, især ved mellemaccelerationer tager få sekunder at nå grænsen hvor kortet ryger,så alt ialt er min vurdering man får en bil med masser af kræfter og udstyr,og som kan holde på den lange bane, og køber man et fint brugt eksemplar til den rigtige pris, er det et godt køb, og prisen for en 08 stc OPC , Max 140 vil jeg mene.
    Kører selv 10-11 km/l i snit og sliddele fås på eBay eller lignende til fornuftige penge, og rustproblemer er der ikke noget af.


  • #105   4. nov 2016 Kunne ikke være mere enig Finn..
    Har selv en..årg 06 dog kun 256hk model..Men den første med god kæde..har nu kørt 234000 og har ikke en eneste mislyd..bruger min hverdag på arbejde..23km x 2 og køre 9.8 i snit..på længere ture går den godt 11 og det er selv med raske overhalinger og motorvejs kørsel..


  • brian e
    brian e Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 33 Følgere: 30 Svar: 31
    #106   6. nov 2016 Skal det være en opc. Du kan se min

Kommentér på:
Opel vectra c OPC

Annonce