{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Hvorerdubro
Hvorerdubro
Tilmeldt:
5. jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14

Ibiza, 207 eller swift ??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg står og skal ha en "ny" bil. Men hvad skal jeg vælge?

Mit budget ligger på ca. 45.000 kr. og så må bilen maks være 10 år gammel.

I øjeblikket har jeg kigget på :
Seat Ibiza, 1,4 TDI fra 09
Suzuki Swift 1,2 GL fra 10
og på forskellige benzin modeller af Peugeot 207.

Mine kørselsbehov er meget blandet, men brændstof økonomi er ikke så vigtigt. Tænker mere i kvalitet, komfort og vedligeholdelse.
Hvad kan i anbefale og hvad skal jeg være opmærksom på? smiley

Håber i kan komme med nogle gode inputs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ibiza, 207 eller swift ???
  • #1   26. okt 2016 Min personlige mening og erfaring er hold dig fra swiften smiley den føles som en rallerdåse og køre i men igen ud og prøv dem da man ikke sige hva bil der passer til dig smiley

  • Hvorerdubro
    Hvorerdubro Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #2   26. okt 2016 Ja, klart jeg skal ud og prøve nogle forskellige smiley men altid godt med lidt råd på vejen, tak for svar smiley

  • Hvorerdubro
    Hvorerdubro Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #4   26. okt 2016 det lyder umiddelbart ikke så slemt? smiley Grunden til den sodede til var det mange små kørerture ??

  • Hvorerdubro
    Hvorerdubro Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #6   26. okt 2016 Hvor meget kører du, Tommy A? Lyder positivt smiley

  • Hvorerdubro
    Hvorerdubro Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #8   26. okt 2016 Nej lagde også mærke til den ikke koster alverden. Nogle dage skal jeg kun køre 10 km andre dage 60 km, så det er meget blandet.

  • Hvorerdubro
    Hvorerdubro Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #10   26. okt 2016 forståeligt, det må jeg ha kigget på, hvis det bliver aktuelt smiley

  • #11   26. okt 2016 Ibiza, 207 og Swift tåler ikke sammenligning.

    207 er ringe kvalitet, alt virker billigt, gearstang/forbindelser er der altid slør i, knapper og kabine bliver slidt som om det er lavet for billigt.

    Swift er en ringe bil, ingen lyddæmpning, alt er hård plastik, ringe kørekomfort.

    Af de tre havde jeg ikke været et sekund i tvivl hvilken jeg havde valgt.
    Er selv ejer af en Ibiza 1,4 tdi fra 2009. chippet til 115 hk og 230 nm gør at den sagtens kan følge trafikken. Det eneste jeg ikke bryder mig synderligt om er at ladetrykket først kommer efter 1500 omdrejninger og at den helst ikke skal der ned i 4-5 gear da den ellers begynder at brumme noget.
    Nu ved jeg ikke om du kigger på diesel eller benzin?? smiley


  • Hvorerdubro
    Hvorerdubro Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #12   26. okt 2016 De Ibiza'er jeg har kigget på er 1,4 tdi smiley hvad koster en chipning til den og kan det anbefales? Hvor langt går den literen efter chip, og hvad er din erfaring med tilsodning?

  • #13   26. okt 2016 Tommy a : Bare fordi den hedder Ecomotive betyder det ikke den kører på den lave afgift, min er også en Ecomotive men er kun opgivet til 23,3 km/l hvor nogle er opgivet til +27 km/l

    Men om man giver 800 kr mere årligt burde ikke være grunden til at fravælge den. Reelt kører de næsten lige langt. Ligger cirka på 30-32 km/l i gennemsnit ved længere ture.


  • #14   26. okt 2016 Chiptuning koster cirka 3500-4000 kr.
    Husk at få lukket EGR ventilen hvis du vil undgå at den soder til, det gjorde jeg på min. smiley

    Ang. brændstof økonomi så skulle den gerne blive mere økonomisk men det kræver at du udnytter momentet...


  • Mathias
    Mathias Tilmeldt:
    sep 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 56
    #15   26. okt 2016 At sige 10km dagligt i en diesel bil er nok, ja så ber man sku da nærmest om dyre værksteds regninger...
    Små ture dagligt vil med tiden gå udover egr/partikelfilteret eller begge, det vidst set et utal af gange efterhånden. smiley


Kommentér på:
Ibiza, 207 eller swift ???

Annonce