{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Løbere i trafikken {{forumTopicSubject}}

Fik satme et kæmpe chok i dau, da jeg trillede stille og roligt ud fra skolens p-plads og skulle til højre...Lige pludselig bankede en løber voldsomt på min passagerrude fra højre...

Det er 100% min fejl...Men har ingen idé om hvor hurtigt han løb...Men hvis han løb hurtigt f.eks. så skulle det være bedre at løbe i samme retning som cyklisterne, for netop ikke at blive overset... Men det gjorde han ikke og der står også (i nedenstående link) det er en god ting at være forudseende selv... Så er det overhovedet okay at blive tosset på mig?

PS: Jeg ved godt det var min helt egen fejl, men den vej jeg kom ud fra giver også mange blinde vinkler...men det er blot bare en dårlig undskyldning....

Link til noget om løbere i trafikken: http://loeberne.dk/guide-saadan-skal-du-loebe-i-trafikken/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbere i trafikken
  • #1   10. jan 2017 Alt det roadrage er ved at tage overhånd folk ser for meget youtube med rusian roadrage og tror det er helt oki.. Det er det også ind til de møder de forkerte mennesker..
    Men come on. Den gode tone i Danmark er dalende i samme hastige tempo som vores u-landspolitik.


  • #3   10. jan 2017 Det er bare ærgerligt. Du vil få skylden 100% hver gang selvom han løber rundt på motorvejen fordi han er den "bløde" trafikant. Det du beskriver er meget udtalt i kbh - det er ikke altid man kan orientere sig korrekt og selv om man kører frem med den største forsigtighed får man sure miner og sure blikke, tilråb og alt muligt. Jeg vil gætte på at hovedparten af disse mennesker ikke selv ejer en bil.

  • #4   10. jan 2017 Ultralydsmanden: Han havde fuld ret til at blive tosset over det, my bad....Men han gav mig et chok ved at banke sådan på ruden....

    Daniel R: Ja præcis...hvis der ingen øjenkontakt er, så tager man bare ikke chancen.... Jeg fejlede BIG time ja...men alle kan fejle og han kunne se mig, men jeg kunne ikke se ham...

    Lucas J: Ved godt jeg ville få skylden uanset hvad...er bare glad for han ikke blev kørt ned...Jeg trillede også kun og han havde set mig... Jeg så bare ikke ham...
    Jeg trillede seriøst kun og troede jeg havde orienteret mig godt nok... Men ja han blev tosset og det har han fuld ret til at være...Men absolut hader at de tror bilister kan se alting... Gående/Løbende kan se meget mere end bilister og har færre blinde vinkler...


  • #5   10. jan 2017 nej han er da bare en abekat i løbetid der absolut skal ud og løbe mens folk skal til og fra arbejde, hvis han bliver overset har han jo ikke haft det nødvendige udstyr på.. Jeg siger ikke at gallemathias skulle køres ned, siger bare at han som den lille bære sin del af ansvaret for at være synlig.. uanset om manden i bilen er den som bliver straffet hårdest..

    Var det ham her du var ved at køre ned?


    profilbillede
  • #6   10. jan 2017 Hahaha måske en anelse, men mener han havde rødt hår dog smiley Men han bankede bare voldsomt i like 5 sekunder og bevægede munden...men kunne ikke høre ham...og kunne desværre ikke rulle vinduet ned, da det er manuelt i Bibi xD

  • #7   10. jan 2017 hmm.. oki.. mon ikke han er faldet til ro nu.. det bør du nok også.. Ingen grund til at sidde og hænge sig i sådan noget nu.. du fik ham jo ikke.. ?

    Jeg har bøvlet med to galehoveder her ude på landet hvor jeg bord, her virkede det at lave en update på facebook som blev delt ind til den ramte de to folk det handlede om..


  • #8   10. jan 2017 Min front assist reddede mig fra at jorde en cyklist, der en sen aften, uden lys og reflekser, kørte mod uret i en rundkørsel, hvor der ikke er gadelys.

  • #9   10. jan 2017 Ja og det værste er at det behøver ikke engang at være sen aften lige nu.. det kan være lige omkring fyraften.. (i skumring eller hen af eftermiddagen) der er det jo også mørkt eller ved at blive... De gemmer sig sku godt når de ikke har udstyret iorden..


  • #10   10. jan 2017 UltralydsManden: Jo forhåbentlig da...Frygter lidt han er betjent og skrev nummerpladen ned dog smiley
    Men tror dybest set han tænkte: "I knew it...a fucking young woman." Sådan så hans udtryk ud ihvertfald...
    Nej hænger mig ikke over det her...men får mig virkelig til at køre en anden vej ud fra skolen nu og håber aldrig jeg møder ham igen puuuh

    Hvad lavede de to galehoveder?


  • #11   10. jan 2017 Martin C: Jeg kan virkelig ikke have cyklister der ikke har lys på i mørket... De burdes straffes... Man kan kraftdeme ikke se dem....

  • #12   10. jan 2017 Ja oki..

    Jamen den ene var en løber som løb retmæssigt mod trafikken tidligt om morgenen for at få sin motion. Fair nok han havde bare ikke lys eller lygte på og hans refleksvest var så forvasket at den ikke virkede mere.. Det er der regler om så det forstår jeg slet ikke han turde... smiley

    Den anden havde jeg også fat i personligt en morgen, det var en mand der kom i modsat retning på cykel med trailer med to unger i uden lys... Så blev jeg vild... smiley


  • #13   11. jan 2017 Den der med at de skal løbe i højre side, ligesom cyklister, synes jeg er et enormt dårligt råd.
    Vi har nogle regler som hedder kørende til højre, fodgængere til venstre. Om så man hedder Usain Bolt, så skal man ikke selv begynde at fortolke færdselsloven på den måde. Så er det tusinde gange bedre at holde sig i venstre side og være forudsigende. Det er vores pligt som bilister at orienterer os ordentligt. BUM færdig! Det vil kun blive svære af at have løbere i alle retninger fra alle sider.

    At fodgængere skal gå imod trafikken er jo ligeså meget for at de selv kan se modkørende.
    Jeg ser bare et skrækscenarie for mig, hvor en løber i højre side af vejen møder modgående og trækker ud på vejen og løber direkte ud i en bil, mc, knallert eller sågar en cykel. Det kan virkelig gå galt... Husk også på hvor mange løbere der har musik i ørene og som ikke er vant til at orientere sig bagud.


  • #14   11. jan 2017 LilleDan: Kan godt se hvad du mener... Inden jeg overhovedet kom ud på vejen fra skolen, skulle jeg krydse fortov og cykelsti... Han bankede på ruden, da jeg næsten var ovre cykelstien...

  • #15   11. jan 2017 "Vi har nogle regler som hedder kørende til højre, fodgængere til venstre"

    Hvad er det for en regel der siger man skal holde til venstre.. det er måske en uskreven regel du har der, og den er god nok når man går på en mørk landevej uden fortov, så man rent faktisk ikke går med ryggen til den bil der måske overser en... men et sted hvor der er fortov er det da ligegyldigt hvilken sidem man går i..

    Rent juridisk er det selvf. din skyld selv hvis han løb over rødt lys ville det være din skyld..

    Men i praksis synes jeg det er et fælles ansvar at undgå en ulykke, når jeg kører på motorcykel, så forudsætter jeg i HVERT kryds at der om lidt kan komme en bil ud fra en sidevej og forveksle mig med en knallert fordi jeg kun har 1 lygte, og det er svært at bedømme afstanden..


  • #16   11. jan 2017 • Løb i samme retning som cyklisterne.
    Hvis du løber hurtigt, kan det være en god ide at løbe i samme retning som cyklisterne, dog oppe på fortovet. Langt de fleste billister orienterer sig efter cyklister, men de regner ikke med, at der kommer hurtige løbere/fodgængere. Så chancen for at blive set er størst, hvis du kommer i samme retning som cyklisterne.


  • #17   11. jan 2017 Mirza: Tror også han mente landevej primært....
    Ja jeg vil få skylden uanset hvad...
    Ja er helt enig med at det er et fælles ansvar man har...


  • #18   11. jan 2017 Det synes jeg ikke fremgår af hans indlæg

  • #19   11. jan 2017 Jo jo, jeg mener selvfølgelig på landevej...

  • #20   11. jan 2017 Det foregik næppe på landevej uden fortove eller cykelstier hvis hun er på vej ud af skolens p-plads...

    men hvad enten man løber med eller modsat bilerne, så skal man orientere sig ved hver sidevej... det kan godt være det er bilistens skyld, men hvis man bliver dræbt hvad kan man så bruge det til ?

    Og det er vel også derfor at der er flest kvinder der bliver dræbt i en højresvingsulykke, de holder bare på deres ret...


  • #21   11. jan 2017 Indrømmet, jeg havde ikke læst hvad der stod i linket. Kun hvad trådstarter havde skrevet.

    Selvfølgelig er det ligegyldigt hvis der er fortov. Hvis der er fortov, betyder det bare efter min overbevisning at man er mere opmærksom, da risikoen for fodgængere er større.
    Dog vil jeg stadig mene at selv på en cykelsti, skal man ikke gå/løbe i samme retning som cyklerne. Jeg har prøvet det tonsvis af gange, hvor en løber med musik i ørene ikke er til at råbe op når man kommer bagfra på cykel.
    De værste er faktisk nybagte forældre med barnevogne. Der må man ikke gøre opmærksom på sig selv, fordi så vågner ungen og hvis ikke man gør opmærksom på sig selv, så bliver de forskrækkede? Men det er en helt anden sag...

    Men jeg vil egentlig give Mirza ret. Det er et fælles ansvar... Bilisten har stadig det største ansvar og skal orienterer sig ordentligt, men man skal heller ikke som løber fuldstændig lægge sin egen sikkerhed i hænderne på bilisterne.
    Når jeg selv er til fods i trafikken og møder en bil som skal ud fra en sidevej (uanset om der er fortov eller ej smiley ), så går jeg altid bag om bilen. Dels for at undgå at blive overset og dels for at bilisten måske kan komme hurtigere ud fra sidevejen.


  • #22   11. jan 2017 Ja på fortorvet er det ligegyldigt hvilken retning man er gående i...
    På cykelsti er det er dumt at gå/løbe i samme retning som cyklisterne, helt enig...
    Det med barnevogne kender jeg også alt til... Men de hører jo til på fortovet og ikke cykelstien...

    Alle skal være forudseende og passe på sig selv, når andre fejler...
    Når jeg går eller cykler tager jeg også hensyn til bilister...da jeg ved hvordan det er at være bilist også... Men det gør børn self. ikke f.eks.


Kommentér på:
Løbere i trafikken

Annonce