{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.613 visninger | Oprettet:

Anders M
Anders M
Tilmeldt:
1. okt 2015
Følger: 4 Emner: 4 Svar: 5

Min automatgear skifter ikke ordentligt {{forumTopicSubject}}

HJÆLP jeg har en Audi 80 2.0 fra 1992 der har gået 178.000km den er vildt længe om at skifte fra 3 til 4 gear. Den skal næsten op på 80 før den skifter hvis den overhoved gør det. Og den tager mange omdrejninger inden den skifter. HVAD kan være galt????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min automatgear skifter ikke ordentligt
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   10. jan 2017 Hvornår har den sidst fået ny aut gear olie?

    Det plejer tit "bare" at være olien som driller på aut kasser nemlig


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Emner: 4 Svar: 5
    #2   10. jan 2017 Jeg har lige købt den så ved ikke om der nogensinde har været skiftet olie. Kan olien virkelig få den til at te sig sådan ?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   10. jan 2017 Jeg vil påstå at olie er problemet på 9/10 hvor det sker smiley
    Så prøv at skifte det, og se om det ikke skulle hjælpe.

    Aut gear olien bliver slidt med tiden, så det fungere ikke korrekt i forhold til måden det bliver brugt.
    Du kan sammenligne det med servo olie. Når det bliver slidt, så bliver maskinen også tung at dreje med (Ikke altid man mærker det, ikke før det nye er i)


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   10. jan 2017 Prøv også lige at se om alle 4 hjul har samme dimension, da det kan have indvirkning på gearskiftet

  • #6   10. jan 2017 Hvis det tager længere tid når den er kold end når den er varm, er det næsten med statsgaranti filter og olie der skal skiftes. Jo før jo bedre.
    Mvh. Gert


  • #7   11. jan 2017 Tjek også lige dine vakumslanger ved samme lejlighed.

  • #8   11. jan 2017 Gamle gearkasser har en vacuum modulator til at styre gearskiftet efter hvor belastet motoren er. Tjek om den har en modulator, altså en vacuum slange fra motoren til gearkassen. Hvis den er tæt, kan det være modulatoren der fejler noget.
    Nogle gearkasser har også en stang fra "karburator" til at styre det samme. De kan justeres.


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Emner: 4 Svar: 5
    #9   14. jan 2017 Når den er kold fungere alle gear som de skal og den køre perfekt, når den bliver varm kommer problemerne, den kan skifte nogenlunde hvis jeg køre stille og roligt. Men giver jeg den lidt gas eller den selv geare ned eks ved overhaling, så kan den slet ikke igen.
    Hvis jeg køre ind til siden sætter den i P og slukker bilen venter 5 min starter så kan jeg køre stille og roligt igen hvor den virker.

    Jeg har en tid ved mekaniker først på ugen hvor olie og filter bliver skiftet


Kommentér på:
Min automatgear skifter ikke ordentligt

Annonce