{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmeld nummerplader
  • #1   11. jan 2017 ring til dit svigerfars forsikringsselskab og afmeld forsikringen og ring til motorkontoret eller tag der ud og tvangsafmeld den det kan du gøre efter 3 uger fra salgs datoen

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   11. jan 2017 gå ind på skat dk og send et billede af slutseddel, og vupti den er afmeldt

  • #3   11. jan 2017 Tak for info . Han har ikke nem id min svigerfar

  • #4   11. jan 2017 Afmeld den via skats hjemmeside:
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817299&vId=0

    Har selv lige gjort det, med lynhurtig response. De fik en kopi af salgskontrakten og så klarede de resten.



  • #5   11. jan 2017 Skal man brug nem id ?

  • #6   11. jan 2017 Ja vis du gør det på nettet så skal du brug nem id

  • #7   11. jan 2017 Ja skal han https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817300 Så må i køre ind til skat med papirerne. Eller ring og snakke med dem. Kan afmeldes på deres motorcentre i odense.

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1713575&vId=0


  • #8   11. jan 2017 Det tager over til skat personlig imorgen tak for info . Der står i slut seddelen den 22/12/16 er der gået de 21 dage som loven siger

  • #9   11. jan 2017 ja der er lige gået 21 dage i dag.

  • #10   11. jan 2017 Tak så tager jeg til skat imorgen og afmelder den . Men hvis han stadig laver bøder så sender politi brev til min svigerfar

  • #11   11. jan 2017 #10

    Ja, men kan man dokumentere at bilen er solgt på tidspunktet, så plejer det ikke at være et problem.. Det er straks værre med P-selskaberne smiley


  • #12   11. jan 2017 Ja det stadig en problem hvis jeg afmelder den og han stadig køre med pladerne

  • #13   11. jan 2017 #12

    Nej.. De bliver bare registeret i politiets system til at skulle blive inddraget, så hvis han en dag kører forbi en af vognene med nummerplade scanner, så slutter festen smiley


  • #14   11. jan 2017 Ok fedt med så bliver han sikkert taget med den ny scanner system politi køre med

  • #15   11. jan 2017 det var nu også lige meget om der ikke var gået 21 dage da han solgte den til en anden i dit navn så ryger de 3 uger (21 dage) den dag han solgte den videre så den kunne have være afmeldt den da han gjorde det det fik jeg af vide af en af mine venner der arbejdet ved skat ved ikke om det stadig er sådan men tror det

  • #17   11. jan 2017 Køberen må faktisk ikke videresælge bilen UDEN at omregistrere (når der stadig er nummerplader på bilen)
    Så det han har gjort er ulovligt, kan du sige til ham.


  • #18   11. jan 2017 men der er nu flere mensker der forsøger at få biler med uden at omrig den hade en bil tilsalg for min søster så ringet der en der bare ville have den fint nok sagde til ham da han ville komme at han skulle huske nem ide to gange han boede 150km væk fra mig men da han kom hade han (glemt)det og det blev først sagt da vi hade handlet sagde han kunne køre hjem efter den og så komme igen han blev der nok i en halv time mere mens han forsøgte at få bilen med men det ente med han blev nød til at køre den lange tur hjem og tilbage til mig med nem ide ellers hade han ikke fået nummerpladeren med til bilen så folk gør meget for at slippe for at omrig især når det en billig bil man vil sælge men har prøvet det før så det er så nemt ingen nem ide ingen nummerplader

  • #19   11. jan 2017 Jeg har osse beskeder fra ham hvor han skrev At han skal nok om reg den og . Så skriv han at den er om reg og han skal nok sende kvittering bevis til mig og det Helle var løgn til sidst skrev han at han har solgt den videre. Men jeg afmelder den imorgen håber ikke jeg for mere bøvl med den lære det til næste gang stoler ikke på køber selvom de lover og om reg

  • #20   11. jan 2017 Ja det skal man aldrig stole på prøvet det sammen med min første bil solgte for små 20 år siden plus jeg fik en p bøde dengang så efter det ingen nummerplader uden nem ide eller omkring de synhal for at gøre det

  • #21   11. jan 2017 Så er vi 2 smiley

  • #22   11. jan 2017 heldigvis dengang fandt jeg bilen og skruget nummerpladeren af bilen foran hans hus han stod bare og kikket ud af vinduet han kom ikke engang ud det var nok også ok for jeg var godt sur der men fik da slette den pbøde dengang ved at vise told og skat slutseddel

  • #23   11. jan 2017 Er en hjemme side hvor der man skriver nummer plader så ved man hvor bilen er har i en link . For solgte den til en fra Århus og kan se på nr Plad den er nysynet i vejle

  • #24   11. jan 2017 nope man kan ikke se hvor bilen høre til ud fra nummerpladen det nu også godt nok vis man har dyre biler så det også godt nok folk ikke ved hvor de står så det kun politiet og told og skat

  • #25   11. jan 2017 Der var en link på bilgalleri for nogle måneder din har glemt hvad den hedder hjemme side du skriver nummer pladen og så viser den hvilken områd den befinder sig i

  • #26   11. jan 2017 plus vis den stadig står i dit svigerfars navn kommer han adresse jo frem vis evt politiet slår den op

  • #27   11. jan 2017 men du kan jo se hvad syns hal der har synet den så må den jo være i det område men den bliver svær at finde men det kan jo også være den er omrig der går jo et par dage inden det fremme i systemet fra det bliver gjort

  • #28   11. jan 2017 I Vejle områder for sikkerheds skyld tager jeg over til skat imorgen

  • #29   11. jan 2017 det ville jeg også gøre for det er sku nederen at have en til at køre rundt i ens navn nu det så din svigerfars bil men det gør jo ingen forskel jo

  • #30   11. jan 2017 Nemlig nemlig det har du sgu ret

  • #31   12. jan 2017 Ville aldrig forlange at bilen skulle omregistreres hvis jeg solgte den. Så længe jeg fik pengene for bilen kontant så ville jeg bare tvangsafmelde den efter 21 dage såfremt at den ikke var blevet omreg eller afmeldt.

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 43
    #32   12. jan 2017 Danger: husk at skrive i annoncen at du betaler vægtafgift, forsikring og bøder for køber i 3 uger som bonus, det må være et rigtigt godt salgsargument! ?

  • #33   12. jan 2017 Henrik T, og hvorfor gør jeg så lige det?. Jeg kan bevise det ikke er min bil længere så jeg kommer da aldrig nogen sinde til at hænge på bøderne. Og 3 ugers vægtafgift og forsikring kan jeg sagtens klare ;). Min forsikring er nemlig dejlig lav smiley og er ret sikker på at de tilbagedaterer min dækning til den dag bilen er solgt.

  • #34   12. jan 2017 Skader der sker når bilen er solgt i de 3 uger belaster ikke ens egen præmie så det hænger man ikke på, og som danger dane siger bøder og p afgift hænger man heller ikke på, når du kan bevise bilen er solgt.

  • #35   17. jan 2017 Ring og meld den stjålet, og oplys hvor du har set den, eller hent den selv, loven siger 3 uger efter den dag så er hans slutseddel intet værd som bevis for det er hans bil, da han ikke selv har holdt loven, så god fornøjelse til ham med og forklare politiet at det er hans bil når den ikke står i hans navn, jeg ved det er grovt og hentet sin bil igen, men så kan folk sku lære og holde hvad det, har selv måtte ud og hente to biler som folk ikke kunne forstå skulle omregges indenfor de 3 uger, den ene ringet til politiet da vi stod der og sagde nogle var ved og stjæle hans bil, men da de så kom og vi fremviste at de var ham der ikke havede fulgt loven havede de ikke andet og sige end det var en dyr lærestreg for ham og han jo nok skulle have fulgt loven

  • #36   17. jan 2017 Buller du kan ikke melde en bil stjålet som du har solgt. Lad nu være med at råde folk til at blive kriminel for ingen ting. Og nej loven gør ikke en slut seddel ugyldig efter 3 uger. Hvad er det for noget fis du lukker ud. De 3 uger er kun at du kan tvangsafmelde bilen. Ikke en skid andet. Så lad nu være med at rådgive folk når du ikke ved en dyt om tingene.

    Der eringen lov der siger man kun har 3 uger Det er ikke en lov.


    Og det er løgn at sige du kan få politiet til at sige god for at må tage en biltilbage, når ihar underskrevet en slutseddel. Fordi en person ikke omreg bilen gør ikke dig til ejeren igen sikke noget sludder at sige.


  • #37   17. jan 2017 det vil jeg love dig jeg kan, har gjort det mere end en gang, det kan godt være nogle mener det er moralsk forkert men jeg vil næsten godt love dig den idiot der ringet til panserne da vi stod med en autotrailer næste gang holder loven, og prøv du og forklare politiet at du har brudt loven og derfor har fået taget din bil igen, nu ved jeg ikke hvad han har skrevet på sin slutseddel, men de biler jeg har haft solgt uden omreg har jeg altid skrevet at er den ikke omregget inden for de 3 uger så er bilen min igen uden omkostninger for mig, at der så har været to idioter i mit liv som nok skulle have læst hvad de skrevet under på inden de prøvet at smuttet fra en omreg var sku nok for dumt af dem, og i det ene tilfælde en 12000 kr dyr måde og lære det på

  • #38   17. jan 2017 Sludder selvtægt er ikke lovligt solgt er solgt og bilen bliver ikke din bare fordi han ikke omregger den Det er løgn.

  • #39   17. jan 2017 det kommer helt and på hvad der står på din slutseddel, og man er vel ikke så dum og sælge en ikke omregget bil uden og skrive på slutseddelen at den skal være omregget inden 3 uger eller handlen bortfalder, vi kan hurtigt blive enige om jeg ikke bare må hente en bil i følge loven, men prøv du og forklare hvorfor du ikke har omregget den inden for den tid den skulle have været, det kan da godt være vi dengang var heldig med den patulje der kom ud og grinte af ham idioten som ikke havede omregget og derfor intet bevis for at bilen var hans, jeg tror faktis enda sagen var her inden dengang på en gammel profil da det var en her der fant frem til bilen for os, vi kan da godt blive enige om det måske ikke er helt lovligt, men prøv du og bevise den slutseddel du har hvor på der står en dato der måske er en månede gammel er gyldig hvis der står en anden med en regattest og siger bilen er hans, 100 det er nok moralsk forkert men det sku endnu mere forkert og tage røven på en sælger der er flink og lade en vente, og helt ærligt hvad skulle han kunne gøre sige han selv har brudt loven og den derfor er blevet hentet, i mine øjne er det sku det samme som hvis du køber en bil af en ven på afdrag og så ikke holder dine afdrag, så ryger bilen sku også på et tidspunkt, men om det lovlig og hente den eller ej kommer helt and på om det fremgår af din slutseddel,

  • #40   17. jan 2017 Politiet er da fuldstændig ligeglad med om folk omreg eller ej. Dade skal afvente besked fra skat af. De må intet fortage sig før skat sender dem besked på at pladerne skal inddrages. Længere er den ikke. Nu har du jo ikke selv alt på det rene da du som sælger skal kontakte dit forsikringsselskab og sige den er solgt og så hænger du ikke på den bil mere efter de 3 uger. Og så kan du afmelde pladerne ved skat sult. Så hvor i er problemet med at du stjæleren bil du lige har solgt pga sælger ikke omreg den??? Du kan sgu da være fuldstændig ligeglad da du ikke hænger på noget efter de 3 uger, hvis du selv har gjort det du skulle.

  • #41   17. jan 2017 det kan du have ret i, nu kan man jo i dag os omreg med det samme på nettet osv så det ikke er et så stort et problem mere, men det har været et princip for mig at jeg skrev det på slutseddelen, og at folk så nogle få gange er for dumme er sku deres fejl, lovbrud eller ej, og det med man skal kontakte forsikring med det samme har jeg sku aldrig hørt nogle sige dengang

  • #42   17. jan 2017 Og hvorfor er det så lige du selv har en nøgle til den solgte bil? Lyder da mere til det er dig der er den der vil tage røven på folk, at du sælger dem en bil og så henter den igen inden de når at omregge den.

    Det står i dine vilkår som du jo har læst ikke.


  • #43   17. jan 2017

    profilbillede
  • #44   17. jan 2017 å hvor ser du jeg har en nøgle ? som jeg skrev blev de hentet på autotrailer, og jeg henter jo ikk bare en bil jeg har solgt, men når en køber ikke overholder hvad han selv har skrevet under på, så kontakter jeg køber og bliver de ved at fyld mig med løgn som i den sag her så er det sku deres egen fejl at de mister bilen, jeg sidder jo ikke bare og venter på der er gået 3 uger og så køre ud efter den, men når jeg i 3 uger har hørt på lort og løgn om hvorfor det ikke er sket, og der så yderliger går tid og intet anden en undskyldninger kommer så får man sku nok, der gik over 2 måneder ved begge biler inden de blev hentet igen, og køber fik masser chancer for og omreg, og den ene var enda så flabet og prøve og fuske en kvitering og sende mig, så ber man sku selv om det hvis du spørg mig,

  • #45   17. jan 2017 #44

    Du skulle bare have taget pladerne og afleveret på motorkontoret smiley


  • #46   17. jan 2017 HGR006@politi.dk

    11.35 (for 33 minutter siden)

    til mig

    Til Lasse Pedersen



    I en mail vidersendt hertil fra den 4. oktober 2014 vedrørende spørgsmålet omregistrering af bil, kan Rigspolitiet oplyse følgende:



    Registreringsbekendtgørelsens § 61 omhandler ændring af registrerede oplysninger og afmelding. Heri står der bl.a. at ny ejer senest 3 uger efter ejerskifte skal anmelde køretøjet til registrering.



    Har køber ikke ejer-/brugerskiftet inden tre uger, kan du bede SKAT afmelde bilen i et af SKAT’s motorcentre eller ved at sende en mail.



    Fremgangsmåden kan du finde på SKAT’s hjemmeside som du kan finde ved klik på følgende link: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0



    Det er behæftet med strafansvar selv at hente nummerpladerne.



    Med venlig hilsen



    Rigspolitiet



    Fra: KOS FP Rigspolitichefens forkontor
    Sendt: 6. oktober 2014 11:13
    Til: POL FP RFS Sikker
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil


    Hvorfor blive ved med at råde folk til at gøre sig selv strafbar. Når man bare kan afmelde de plader.


Kommentér på:
Afmeld nummerplader

Annonce