{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  tesla vs RS6 Striben
  • #2   16. jan 2017 ja mega fed lyd de siger... sagde ingen nogensinde

  • #3   16. jan 2017 Tror sku aldrig jeg kommer til at kunne lide elbiler, mangler sku lyden af en motor

  • #4   16. jan 2017 Det med motorlyden vænner man sig hurtigt til (jeg synes iøvrigt at Tesla's hvinende lyd er meget fed). De fleste biler har alligevel en ret kedelig lyd. Jeg tror dog at der går nogle år før jeg helt slipper benzinbiler, lige nu fungerer det fint med en af hver smiley

  • #5   16. jan 2017 Hvor mange teslaer ser vi på langtur med over 12-130km/t i snit?? Ikk mange, ved højere hastigheder, og kulde, så der ska varme i bilen, falder rækkevide drastisk. Og ja den kan lade op, men kommer 3 timer senere frem end ham i aygoen. smiley
    Elbiler skal nok komme efter det med rækkevide osv, men der skal noget brændselsmotor over. Hybrid er vejen frem. Min overbevisning


  • #8   16. jan 2017 No fuel.. Alle makita maskiner kan tage snoninger, men så taber de hurtig pusten.
    Hvis man kun skal 3-40km hver vej, kan man vel godt gi den tæsk og trække fra alle os andre der kører på brændstof.. Hvis man nu lagde føromtalte aygomotor i en tesla som generatorhjælp, så kunne det ligne noget.


  • #9   16. jan 2017 Jeg kører generelt hurtigere end de 120-130 km/t på motorvejen i min Tesla, kun en enkelt gang, på en tur på knap 700 km kørte jeg kun lidt over fartgrænsen, for at spare lidt strøm. Og jeg kom iøvrigt frem ca. 45 minutter senere end andre der skulle samme vej pga. vi skulle lade og de kunne tanke. Så den med 3 timer holder vist kun hvis man skal meget langt.

    Hybrid er en nødløsning, eller en midlertidig løsning. Videre udvikling af batteriteknologien er vejen frem. Tesla's næste generation af superchargers skulle kunne lade biler op på 10-15 minutter ifølge rygter.


  • #10   16. jan 2017 det er da lige før teslaen overdøver audien, for den siger heller ikke meget smiley
    skal man gå op i lyd, så skal det være suge motor og en bil hvor man ikke skal tænke på ungerne.


  • #11   16. jan 2017 ahh sorry. en gamle supra eller skyline som en godt pumpet kan godt give en ophidsende lyd fra sig.

  • #12   17. jan 2017 Så længe strøm kommer fra kul kraftværker, så er ideen med ren el desværre ikke meget bedre.

  • #13   17. jan 2017 Tror nu ham i RS6 skulle få sig et kursus, de gange vi har mødt en Tesla har den se RS6 skiltet vel at mærke den bagerste, det gælder både før og efter den blev chippet.
    Men Tesla er da hurtig, men nogle få gange kørsel som ovenover så skal fejebladet jo køre den hjem til lade stationen og hvad kan man så bruge det til?


  • #14   17. jan 2017 Det er bare en konge bil Tesla

  • #15   17. jan 2017 Hehe tro på det søren. måske den tesla ejer ikke vidste i kørte race. eller han kørte en en tesla med mindste motor.

  • #16   17. jan 2017 Ja det er da muligt, og vedgår også at når duracel batteriet er opladet så er den hurtig, bare ikke ret længe.
    Kunne være sjovt at se hvor mange runder den tager på Jyllands ringen før den enten bliver for varm eller løber tør for strøm.


  • #17   17. jan 2017 den klare ihvertfald en hel omgang på nurburgring uden problemer. det er vel 10-12 omgange på jyllandsringen for fuld power. så stopper de fleste folk nok for at få en pause, og synke maden igen.
    en masse drag race er heller ikke noget problem.


  • #18   17. jan 2017 Den P85D jeg har været med i betød 2 x 0-100 at den mistede ca 100kms kørsel ifg. den egen køre comp.
    Som jeg læser bane artiklen så mister den også en del effekt allerede efter 1min. hård kørsel, kender ikke Tesla indgående men hvis effekten begrænses til 200kWh som svare til ca. 275Hk så imponer det nu ikke mig.
    Har læst at Tesla slet ikke lever det opgivende effekt.
    Og de rullefelts data jeg har set er heller ikke specielt imponerende


  • #19   17. jan 2017 Tesla'er er slet ikke lavet til race. De hurtige 0-100 km/t tider er ren marketing, se bare hvor meget omtale bilerne får pga. accellerationen. Se antallet af YouTube videoer. Det er den mest solgte luksusbil i USA, og Tesla har aldrig brugt penge på reklamer.

    Alt kan styres via software i en Tesla, og altså også hvor meget power der kortvarigt kan leveres, så når man kan, hvorfor så ikke give muligheden for det. Men det afspejler jo ikke den typiske daglige brug af bilen.

    Jeg synes at min Tesla er en fantastisk pendlerbil, men jeg ser den langt fra som en performance bil. Nu har jeg heller ikke en af P-modellerne, men det ville nok ikke ændre min holdning.

    Den er super letkørt, jeg spilder ingen tid på tankstationerne, den er fuldt tanket hver morgen, gratis, jeg har ikke brugt en krone på service eller olieskift etc. Men jeg kunne aldrig drømme om at køre race i den.


  • #21   17. jan 2017 bare lige for at afkræfte din påstand Søren.
    https://youtu.be/hOj54sRI65k

    han havde 53% batteri tilbage da han stoppede, efter 28 race!!
    0-100 på 4 sek på race nr 28 er da fint. dette er jo bare en 85D. ikke med P foran.


  • #22   17. jan 2017 Jeg kan lave 0-100 dagen lang i min 70D, men det er jo også uimponerende 5.5 sek. den skal bruge på det. Der skal noget juice til når man skal under 3 sek.

    Jeg læste iøvrigt engang, at når Lamborghini tester deres biler bane, tømmer de tanken på et kvarters tid. Det koster at hive det maksimale ud af en bil, el eller benzin, det koster energi.


  • #23   17. jan 2017 Kan jo kun beskrive hvad jeg har oplevet, men som skrevet har jeg ikke meget kenskab til Tesla.

  • #24   17. jan 2017 nej, men det er en super bil og jeg tror rs6eren vil sige stop og tak for i dag før teslaen vil.

  • #26   17. jan 2017 op til 2300 kg må den trække. Men lur mig om ikke en jyde kunne finde på at smide 3500 kg efter den uden at mærke det.

  • #28   22. jan 2017 Hvis jeg havde pengene til en tesla ville den da være fremragende til et normalt kørselsmønster. Jeg kører 100 km om dagen, og hvis jeg nu engang imellem skulle køre langt, kunne jeg nok lige overskue et par pauser smiley Og jer der klager over at den ingen lyd har, i kører i golfer, jeg tror at i overlever :))

    Derudover kommer omkring 50% af strømmen fra vindkraft, hvis jeg husker korrekt.


  • #29   22. jan 2017 60%
    en del af de sidste 40% kommer fra vandkraft i Norge og Sverige.


Kommentér på:
tesla vs RS6 Striben

Annonce