{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til Toyota folket
  • #2   17. jan 2017 Det er derfor at overskriften lyder "Til Toyota folket" - Hader man Toyota, så er der jo ingen grund til at klikke sig herind smiley

  • #3   17. jan 2017 Hehe fed video! smiley

    Christian kommer til at koge op, når han ser denne tråd smiley smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   17. jan 2017 Fy for den du faar paa hatten naar strudsen kommer hjem fra skole...

  • #6   17. jan 2017 Betyder det så at den nye Camry kommer med V8? smiley

  • #7   17. jan 2017 Jeg får det dårlig bare nanvet Toyota..

  • #16   17. jan 2017 NASCAR racere er stort set identiske under skallen, de er bygget på en rør frame. Jeg så en stripped down bil da jeg besøgte NASCAR Hall of Fame museet for et par år siden.

    profilbillede
  • #17   17. jan 2017

    profilbillede
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #19   17. jan 2017 3.5 liter camry vs 1.0 fiesta. ?
    Ved godt hvad jeg ville vælge.


  • #21   17. jan 2017 Toyota har en rigtig lækker motor til Camry'en.. En 3,5 liters V6 24 valve VVT-i Den yder 270 heste, og ret omdrejnings villig smiley Mon ikke der er lidt flere HK at hente oveni, når gadebilen fra videoen lander på vejene? smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #25   17. jan 2017 Its available 3.5-liter V6 puts 268 horsepower under your right foot, making it ...

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #27   17. jan 2017 ja hold kæft det er sjovt. smiley

  • #28   17. jan 2017 Hvad 2018 modellen får af HK er vist bare gætterier? Den nuværende yder 3,5 V6 yder 268 helt præcis.. Toyota skriver at der er tale om en helt ny motor, og der loves bedre power og moment

  • #29   17. jan 2017 Nu skal vi jo liiiiige huske at skille bilerne ad smiley Charger startede livet som, og skal leve op til at være, en Muscle Car! Camry startede livet som, og skal leve op til være, en rolig og tilbagelænet cruiser... Det er som at sige: Hvorfor skal jeg købe sukker, når jeg kan få chili til samme pris smiley

  • #32   17. jan 2017 Og meget mindre luksus

  • #33   17. jan 2017 En Charger går typisk ikke under betegnelsen muscle car, ihvertfald ikke i USA.... Den anses for at være en alm. sedan, og konkurrent til eks. Camry og Ford Fusion (Mondeo).

  • #35   17. jan 2017 Christian, du glemmer bare at Toyota TRD er en kæmpe motorsportsforetagende med baser i både USA, Tyskland og Japan, set i forhold til Dodge's lille kontor smiley smiley

  • #38   17. jan 2017 Det bliver det også, bare mest til Lexus smiley

  • #40   17. jan 2017 0-100 på 6,2 sekunder synes jeg er pænt hurtigt for en stor sedan bil, som er bygget til alt andet end performance smiley Men om man vil det eller ej, så er der altså en grund til at Toyota er et af verdens aller største bilmærker smiley Og ja, jeg elsker også Chargeren, det var skam ikke for at nedgøre den smiley

  • #41   17. jan 2017 Det er jo det du ikke fatter Christian, Lexus er netop lavet til de mere sportslige modeller og Toyota til almindelige og enkelte sjove engang imellem

  • #45   17. jan 2017 Toyota har stadig vilde og sjove biler - De kommer bare ikke hertil... Måske fordi at der er for lidt salg i dem?

  • #46   17. jan 2017 Christian: Toyota ER Lexus, og Lexus ER Toyota - Så det har ikke så meget med undskyldninger at gøre smiley Ja, LFA er sådan set en Toyota - Udviklet på Toyotas laboratorium som de tidligere brugte til Formel 1, endda af Toyota ansatte smiley

  • #47   17. jan 2017 Fordi så har de større udvalg af modeller, i de lande, hvor Lexus ikke er så udbredt for eksempel og en anden grund er vel, at de gerne vil have en blandet skare af kunder i alle aldre, det er vel også ligeså meget en traditon for dem, at have enkelte sjove sportslige modeller på programmet.

  • #49   17. jan 2017 Det nytter jo ikke noget, hvis de vurderer at der ikke er salg nok i dem?
    Der er jo en grund til at Lexus trak stikket i Danmark for nogle år siden


  • #51   17. jan 2017 Mine tanker falder skam på mange sjove og/eller hurtige Toyota'er.. GT86 (en af de mest roste for sjov kørsel), Toyota Avalon (0-100 km/t på ca 5,9 sekunder). Ja faktisk generelt findes mange af dem vi kender i vildere udgaver, over i Toyota land.. Feks. kom den vi her i EU kender som Avensis, i en 4x4 Turbo udgave (endda som stationcar også), Og selv Corolla T sport som du nævnte (for at gå lidt tilbage i tiden), kom med compressor smiley

    profilbillede
  • #52   17. jan 2017 Toyota Caldina GT4

    profilbillede
  • #53   17. jan 2017 Og denne Toyota Yaris kommer til Danmark i år, i en 210 HK udgave - Sådan en lille bil med så mange heste, er jeg også ret sikker på bliver vild smiley

    profilbillede
  • #54   17. jan 2017 Ja den er ret vil den Yaris!

    De har jo også en Yaris WRC rally med 300hk og så en Dakar Hillux, så der er alligevel en del ting de er involveret i!


  • #55   17. jan 2017 Jeg skal SÅ meget prøve den 210 hestes Yaris når den lander hos den lokale forhandler, senere i år! De vil ikke afsløre så meget om den endnu, men den bliver vist lidt af en raket smiley

  • #57   17. jan 2017 Avalon er nok den Toyota model der giver mindst mening for mig. Hvis man vil have en luksus-Toyota, er det så ikke mere naturligt at kigge på en Lexus?

    Der er jo ikke ret stor prisforskel på Avalon og Lexus ES.


  • #59   18. jan 2017 Avalon er FWD ja, men selv den er jo pænt hurtig i den store model smiley Men ser vi lige på Toyota historien et kort øjeblik, så er man bare nødt til at indrømme at de har leveret nogle af de helt sjove biler (om man er Toyota mand, eller ej), og i flertal frem for mange andre mærker smiley Bare for at nævne nogle af dem gennem tiden..

    Corolla GT Coupé (AE86)
    Corolla GT Box2 (AE82)
    Corolla GT-i (AE92)
    Corolla GT-i Glassback (AE92)
    Corolla T-Sport
    Corolla T-Sport Compressor
    Yaris T-Sport
    Yaris T-Sport Compressor
    Yaris 210 HK (kommer sidst på året til DK)
    Celica 1,6 GT (AT160)
    Celica 2,0 GT (ST162)
    Celica 2,0 GT 4X4 Turbo (ST165)
    Celica 2,0 GT (ST185)
    Celica 2,0 4x4 Turbo Carlos Sainz
    Celica 2,0 GT (175 HK)
    Celica 2,0 GT GT Four
    Celica 1,8 T-Sport
    MR2 1,6 GT
    MR2 2,0 GT
    MR2 1,8 VVT-i
    Carina E 2,0 GT-i (156 HK)
    Carina E 2,0 GT-i (175 HK)
    Caldina (Anensis her hjemme) GT Four Turbo
    Soarer 3,0 Turbo
    Supra 2,8 GT
    Supra 2.5 GT/Turbo
    Supra 3,0 GT/Turbo
    Starlet 1,5 Turbo
    GT86

    Dette er ikke engang det hele! Der er mange der er født med 3S-GE VVT-i (Red Beams motoren på billedet), som vi ikke kender til i EU. Men heldigvis kommer der igen flere og flere sjove biler vores vej smiley Når jeg ser på listen, som faktisk er meget længere, så har jeg svært ved at finde et andet bilmærke der har leveret SÅ mange sjove biler til det "almindelige" folk gennem årene smiley


    profilbillede
  • #61   18. jan 2017 Dem jeg selv kan skrive under på, er sjove (Biler jeg selv har ejet).

    Corolla Glassback GT-I (bragende hurtig)
    Celica 1,6 GT (Ok, men 4a-ge var måske lille nok til bilen)
    Celica 2,0 GT (Hurtig og proppet med udstyr for sin tid)
    Celica 2,0 GT-i Turbo (Afsted med meget hissig vis)
    Celica 1,8 VVT-i (Ligger beskriveligt godt på vejen)

    Sjovt for alle er, at de var noget hurtigere end hvad Toyota havde opgivet dem til. Både 0-100, tophastighed samt hestekræfter smiley


  • #62   18. jan 2017 ..Og desuden skal vi jo ikke glemme konceptet Toyoya FT1, som jo er en bil der ikke bare er lavet for sjov skyld, men som et blik på Toyota fremad rettet inden for performance - Mere forklaring fra Toyota USA i video'en smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=GO0T-eb1jrI


    profilbillede
  • #63   23. jan 2017 Toyota gider jo ikke lave hurtige biler til folket, når folket folket foretrækker downsizing, forhjulstræk og 1,0 liter motorer....

    Det er sgu Dodge der er galt på den, når deres STØRSTE fans ikke engang gider kigge efter den slags biler når der skal betales af egne penge...


  • #64   23. jan 2017 Dodge er bestemt ikke galt på den, de laver bare en anden type bil, til en anden type mennesker smiley Hvis vi nu siger at alle fabrikaneter KUN laver de biler der er aller mest salg i, så var det godt nok trist at elske biler smiley

  • #65   23. jan 2017 Jeg er enig...

    men de spændende biler forsvinder i større og større grad.. Og der er jo ikke noget at sige til det når selv bil entusiasterne ikke gider store kompromisser..

    Da jeg var ung så jeg bmw'er mx3ere, civic vtec er holder udenfor teknisk skolerne..

    idag holder der UPer og CitiGo..

    På parkeringspladserne rundt omkring på arbejdspladser holdte der alt fra Jaguar til store BMW og Mercedes Coupe'er... Man så "tit" en M serie eller en RS4 på den danske motorveje

    idag ser man kun sorte 520d og A6 TDi, og helst i staioncar...

    ZZZZZZZZZZzzzzzz

    Og Christian er faktisk skyld i denne tendens smiley smiley


  • #67   23. jan 2017 Altså, nu ved jeg ikke hvor du kommer fra? Men her hvor jeg bor (Skive, Midtjylland) er der altså ligeså mange sjove biler på gaderne, som for både 10 og 20 år siden smiley

  • #68   23. jan 2017 Lige præcis.. det er dyrt at eje biler i Danmark, men det er for så vidt også dyrt at eje biler i USA når man kigger på deres indtægt.. Det er vel derfor Toyota sælger så godt i USA som de gør smiley

    De biler jeg køberi går næsten aldrig i stykker... så nej jeg har ikke brug for et værksted, men hvis jeg havde en amerikaner så ville jeg vist have brug for et værksted ifølge din logik smiley ??


  • #69   23. jan 2017 Casper.. Randers.. men det har altid haltet med fede biler i bybilledet..

    Men generelt så man flere fede biler rundt i bybilledet for 10 år siden synes jeg.. Og salget af biler taler jo også sit eget tydelige sprog....

    Top 20 for personbiler, Jan. - sep. 2015
    Plac. Mærke/model Antal Andel ´

    1 VOLKSWAGEN UP! 5.987 3,9%
    2 PEUGEOT 208 5.654 3,6%
    3 PEUGEOT 108 4.437 2,9%
    4 TOYOTA AYGO 4.315 2,8%
    5 PEUGEOT 308 4.221 2,7%
    6 KIA PICANTO 4.021 2,6%


  • #70   23. jan 2017 Og for 10 år siden. Så det sådan her ud:

    1. VOLKSWAGEN PASSAT 5.290 3,3%
    2 PEUGEOT 207 5.070 3,1%
    3 SKODA FABIA 4.686 2,9%
    4 TOYOTA AVENSIS 4.601 2,8%
    5 SUZUKI SWIFT 4.380 2,7%
    6 OPEL CORSA 4.310 2,6%
    7 SKODA OCTAVIA 3.758 2,3%
    8 FORD MONDEO 3.644 2,2%
    9 CITROEN C4 PICASSO 3.573 2,2%
    10 PEUGEOT 307 3.504 2,2%

    Det er altså en HELT anden klasse biler der er populære og bliver solgt nu.. og det smitter jo af på hele befolkningen og kulturen, hvor man før måske overvejede en Porsche 911 eller en Aston Martin, så køber man måske en Audi Q7 3,0TDi nu om dage.. sådan er det bare...


  • #71   23. jan 2017 De microbiler har ihvertfald gjort sit indtog, må man sige smiley Må da også indrømme at vi selv har en Toyota Aygo - Dog kun som en lille ekstra bil. Med 300,- i halvårlig afgift, så er det billigt... Havde de ikke været der, så havde vi heller ikke en ekstra bil smiley Jeg tror at rigtigt mange af de microbiler som bliver solgt, er med henblik på bil nr. 2, og til unge mennesker der førhen tog deres cykel eller bussen i skole smiley Tror som ikke at de bliver valgt som afløser for drømmebilen til familien eller entusiasten smiley

  • #72   23. jan 2017 ..Sagt med andre ord: De fleste bliver solgt til folk som ikke før havde bil grundet manglende økonomi, eller behov/lyst kontra prisen på hvad større biler koster i afgift

  • #73   23. jan 2017 Jeg ved godt hvad årsagerne er.. men så er det lidt ironisk at man begynder at beskylde Toyota for at være kedelige, og forslå en JEEP SRT til alle og enhver når man selv er hoppet med på den trend..

    Når det er sagt, så vil det ofte være billigere at købe en brugt bil i mellemklassen end en ny mikrobil..

    Folk synes bare det er "rart" med en ny bil, og vil hellere æde et stort værditab en gang, end eje en bil som rent faktisk er bedre, større og billigere at køre i samlet set, men mere dyr den enkelte gang når man tanker osv...


  • #74   23. jan 2017 Jeg forstår så heller ikke lige den der: TOYOTA ER KEDELIG! Jeg ville til hver en tid vælge en Avensis, over feks. en Passat eller Mondeo.. Jeg ville til hver en tid vælge en Auris, over feks. en Golf eller i30.. Jeg ville også klart vælge en Yaris, over feks. tilsvarende modeller fra Peugeot og Opel.... Men det er jo nok smag og behag

  • #75   23. jan 2017 Helt enig..!

  • #77   23. jan 2017 Fordi vi kan lide Toyota, eller? smiley

  • #79   23. jan 2017 Jeg synes at det er en dårlig undskyldning at begrunde sit køb af en mickey mouse fiesta, med at det er afgifternes skyld, når man allerede har brugt 150k på en nyere fiesta. smiley smiley


  • #82   23. jan 2017 Det kan du ikke bruge til en skid, du kunne sagtens købe en brugt US bil og desuden tjener du dobbelt så meget her end du ville gøre i USA.
    Indrøm nu bare, at du er for nærig til at køre i en V8 bil, selvom du sagtens kunne have råd til det.


  • #84   23. jan 2017 Der er da ikke meget forskel, min corolla er jo i den dyre ende mht. vægtafgift, men billig forsikring, så hvis du slår de to sammen, koster en jeep højest 8-16k mere om året.
    Hvilket en normal økonomi sagtens kan bære, med mindre man lever på SU og havregryn


  • #85   23. jan 2017 Når jeg ser nybils salget i Mirza's kommentar #69 og #70, kan jeg godt se at der bliver solgt mindre biler nu, end for 10 år siden.

    Men man kan også se at der bliver solgt flere biler i dag, end der blev for 10 år siden, så måske det er blevet mere udbredt med to biler i husstanden.

    Og så har der også været en finanskrise i mellemtiden, og mon ikke en del fik et reality check under finanskrisen? Jeg tænker på dem der havde større forbrug end indtægterne kunne bære, og finansierede det med friværdi og banklån? Jeg kunne godt forestille mig at et par biler her og der er blevet nedgraderet ifm. finanskrisen.


  • #86   23. jan 2017 Christian.. du er bare fuld af gode undskyldninger..

    For pokker, det er jo ikke sådan at du har FRAVLGT biler fordi de er dyre.. du kører stadig rundt i en bil til 150.000kr.. den skal stadig tankes, forsikres, og skal stadig serviceres..

    men du gider ikke give det ekstra for at køre en stor amerikaner.. og samtidig forstår du ikke hvorfor amerikanerne gør det samme som dig haha ??


  • #88   23. jan 2017 Ahhr, ca 10.000,- koster den helårligt på gule - Registrere du som delerverv (hvis du af og til skal bruge bilen i forbindelse med jobbet), så slipper du med 6.000,- smiley Min RAM SRT10 var ca 1.000,- billigere om året i afgift, end min brors Corolla 2.0 diesel fra 04 på hvide plader smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #90   23. jan 2017
    Christian hvad har USA med prisen at gøre? Vi bor i Danmark.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #92   24. jan 2017 Nej det forstår man stadig ikke. Jeg gør heller ikke. Priserne i andre lande har intet at sige. Du bor i Danmark og har købt en Fiesta som også er billigere andre steder.
    Men det forklare da intet af hvad Mirza spørger til.


  • #95   24. jan 2017 Christian.. det er jo dig der ikke fatter noget...

    Helt ærlig.. mindstelønnen i USA er 7 dollar.. det er under 50kr i timen.

    Det kan godt være skatten er lavere og afgifterne mindre.. men du skal betale universitet for dine børn af disse penge, du skal betale sygeforsikring, du får ikke 8-9000kr hver 3. måned fordi du har 2 små børn...

    Når du nu i et land som Danmark ikke har nosset dig sammen til at få dig en god uddannelse eller et job der giver mange penge, hvad får dig så til at tro at du ville leve på en lyserød sky i USA og køre en Dodge Hellcat bare fordi du lige pludselig befinder dig i USA ?


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #96   24. jan 2017 christian er tavs, fraaaaaaa nu!

  • #98   24. jan 2017 Jo gu fanden er der forskel..

    Ligesom der er forskel på at tjene 50kr og 120kr

    Og forskel på at betale 0kr for at gå på universitet i Danmark, fremfor at betale "an average of US$9,139 for state residents" for at gå på universitet i USA.. per ÅR !

    For slet ikke at snakke om SU mens du går i skole, så du forhåbentlig bliver motiveret til at uddanne dig og tjene væsentlig mere end både 50kr og 120kr i timen...

    Men der er jo ikke noget af det her som jeg skriver som trænger igennem Christian ? For lige om lidt så stiller du bare et andet spørgsmål, eller kommer med et 3 argument, uden at forholde dig til det som jeg lige har skrevet.


  • #101   24. jan 2017 Næææ. for 10 år siden var der også afgifter, endnu højere end nu faktisk 180 vs 150.. men der er flere mikrobiler nu...


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #107   24. jan 2017 Hold nu selv kæft Jacob!
    Bedste bang for the buck!! smiley smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #109   24. jan 2017 Alt forladt Jacob smiley

    Tænk at ens liv, har bilafgifter som omdrejningspunkt.
    Det må squ være kedeligt..


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #111   24. jan 2017 Ja, hvis man kun drømmer om biler i millionklassen, så har det lange udsigter.

  • #112   24. jan 2017 Christian: Hvad arbejder du med til dagligt? Måske du sagtens kan registrere del erhverv - Så slipper du med prisen som en gennemsnits familie stationcar smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #114   24. jan 2017 Man kan vel bare oprette et momsnr?
    Men hvad hjælper det. Den kommer aldrig ned og koste 150 tusind.
    medmindre du venter længe nok.


  • #115   24. jan 2017 Du skal hverken være selvstændig eller oprette et moms nummer smiley Del erhverv er til private biler, ejet af private personer, og til privat kørsel. Eneste forskel er, når du omregisterer din nye bil, sætter du kryds i del erhverv istedet for privat - Og vupti, din ejer afgift er stort set halveret smiley Hvis du af og til bruger din private bil i forbindelse med dit arbejde, så må du lovligt registrere som del erhverv. Der skal hverken søges tilladelser, fremvises beviser eller andet når du omregisterer - Du sætter blot dit flueben i boxen hvor der står del erhverv, and that's it smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #116   24. jan 2017 Casper B holder de ikke øje med sådan noget og skal ens arbejdsplads ikke godkende det eller involveres de slet ikke på nogen måde?

  • #117   24. jan 2017 Tvivler på de holder øje med noget som helst smiley Jeg vil lige starte med at sige at jeg bruger min private bil på jobbet, så jeg har rent mel i posen. Men for kort at svare på dit spørgsmål, så nej.. Din arbejdsplads skal ikke indvolveres. Når du omregistrer, gør du det blot i del erhverv, og så kommer der en regning på ca. 6.000,- for et års vægt/og misundelse afgift smiley Jeg har haft et hav af gulplade biler registreret på den måde, ingen problemer! Men for at gøre det med rent mel i posen, skal du jo bruge din private bil på jobbet - Og hvornår gør man det? Det er der mange der mener er gråzone smiley

  • #118   24. jan 2017 Jacob R,

    Det er noget vanskeligere at få green card end du beskriver. Som udgangspunkt er green card noget man kan søge efter at have opholdt sig i landet i 5 år, medmindre der er særlige omstændigheder. Man skal først have et visum og det er de meget fedtede med.

    Min visum ansøgning, som var udarbejdet af en advokat, var omkring 100 sider lang, og skulle dokumentere at jeg havde kompetencer som var vanskelige for arbejdsgiver at finde i USA. Arbejdsgiveren skulle også leve op til en række krav, herunder garantere for mig økonomisk.

    Det er meget svært at få visum til USA som lønmodtager, medmindre man har mindst en universitetsgrad, og har eftertragtede kompetencer.


  • #120   24. jan 2017 Så let slipper du ikke af med Christian smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #121   24. jan 2017 Casper B bruger jo faktisk min private til at smide et par sent bookede pakker ind på en central engang imellem og henter ting i den. Så det kunne da overvejes næste gang hvis jeg skal have noget på gule plader.
    Tak for tippet smiley


  • #122   24. jan 2017 Casper K: Så er det helt lovligt smiley

Kommentér på:
Til Toyota folket

Annonce