{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.230 visninger | Oprettet:

steffan R
steffan R
Tilmeldt:
17. jan 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hvem skal betale {{forumTopicSubject}}

Hej nogen som kan hjælpe. Købte en brugt bil ved ford en ford mondeo 2.0 tdci fra 08 med automatgear. Vi skulle bruge en bil som måtte trække en heste trejler på Max 1300 kg. Og bilen måtte trække 2000.kg. fik at vide at den var ingen problemer med den her bil da Den var vant til at køre med camping vogn. Vi køre den første lange tur til Sjælland. Da vi er på vej hjem skrive den en fejl melding at den skal have service så gå der ikke lang tid så komme den med en motor fejl og gå i nødpågram. vi køre til ford de lave den vga ventil sige de. Der gå 2 dage så Gør den det igen så skifter de noget andet der gå 2 timer efter vi har hente den begynder den på det igen. Vi køre der ud igen. så vil de skifter patikkel filter uorgialt. Der gå nogen dage så sker det igen. Det blev den ved med fra april til august ind og ud af værksted med bilen. Så ville de have en til at kigge på den som havde mere forstand på det. Bilen holde ved ford i en månde til mande komme. Han siger der skal orginaltpartikel i. Det Gør de så. Og så køre den også igen. Men så køre vi en lille månde så gå gearkass så holden den der en lille månde igen. Så få vi bilen igen efter en ny gearkass eller de siger den er ny men ved det ikke. Så køre vi ca en månde. Det var så i fredags dag gå gearkass igen. De få den ud til ford og fik så at vide at svinghjulet var gået.og det er hvors skyld da vi køre med heste trejler og skal så betale mange penge. Var skal jeg gøre. Man kan da ikke køre forkert i en automatgear den styr jo selv. Eller var hilsen steffan


Kommentarer på:  Hvem skal betale
  • #2   17. jan 2017 Fejl Og Reperationer Dagligt - sorry to say, den må du nok selv æde smiley

  • steffan R
    steffan R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   17. jan 2017 Også vis de lige har skifte gearkass da skulle de da havde tjekket om svinghjul var i orden. Var nu vis de har samlet den forkert. Det jan jo ikke passe at den gå efter en månde med den nye gearkass. Så må den jo har Været defekt

  • steffan R
    steffan R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   17. jan 2017 Det er en automatgear kan ikke bare skifte et gear ned

  • #7   17. jan 2017 Det kan ikke altid ses med et blotte øje og de har strukket sig meget langt mit service.

  • steffan R
    steffan R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   17. jan 2017 Benjamin. Ja få en måned siden gjor den lige præcis det samme den her gang var det bare helt slut. Så om svinghjulet har Været defekt den gang også og så er skyld i det den her gang igen.

  • #10   17. jan 2017 mange automatgear biler har en knap til hvis man kører trailer, så opfører gearkassen sig anderledes og mindsker belastningen på gearkassen fx. skifter ikke op i højeste gear, låser momentomformeren, trækker gearne længere, osv

  • steffan R
    steffan R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   17. jan 2017 Ja men det kan jo nok ikke bevises mere med svinghjulet. Gearkass betalte de undergarati. Nok der få de ikke har skifte svinghjulet det ville blive fordyre for dem

  • #13   17. jan 2017 Er det powershift eller automatgear?
    Du skriver du har købt den ved Ford hvor lang tid siden er det?


  • #14   17. jan 2017 Faktisk er der rigtig mange mærker, som døjer med automatgearkasse, når der er hestetrailer/campingvogn efter bilen. ...... men nok mest den "gamle" type, hvor DSG klarer sig bedre på dette punkt.

    Vælger du en anden bil en dag, og du stadig skal kære med heste-trailer, så vælg med manuel gear.

    Men det er sq synd for dig , med alle de regninger, og at skulle undvære bilen også smiley

    Håber det kommer til at gå bedre i denne sæson smiley


  • #15   17. jan 2017 Mandagsbil. Sælg den smiley

  • #16   17. jan 2017 hvis man skal trækker tunge trailer,
    så er manuel gearkasse at fortrække,

    kan godt være mange sige, automatgear sagtens kannklare det

    men de har bare svære ved det, og man høre tit, de har svært ved det


  • steffan R
    steffan R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   17. jan 2017 De siger at den gamle ejer aldrig har haft problemer med den og de kørte rigtig meget med camping vogn lange tur syd på. Og vi har haft problemer med den siden vi købte den i april og til nu. Bliver garanti forlænget efter de 6 månde vis den er så meget I stykke eller stoppe den bare ved 6 månde

  • #18   17. jan 2017 #17 .......... De siger så meget sådan et sted. smiley ......... smiley

    ......... men tror også det kommer an på hvordan man kører bilen. .... Jeg har sådan en "slæbeknap" i min Ford....... er der ikke det i din ?

    Min knap sidder i siden af gearvælgeren, og så får gearkassen et andet kørselsmønster.


  • steffan R
    steffan R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   17. jan 2017 Nej er det ikke. Og bilen har ingen problemer med at trække heste trejler. Og da svinghjulet gik i stykke var i stille kørslen i en rundkørsel med tom heste tejler så det er kun 500 kg den skulle trække.

  • #20   17. jan 2017 Hvilken gearkasse er det, powershift eller en alm automatgear

  • #21   17. jan 2017 Den kan sagtens køre med hestetrailer den bil.. men hvis tidligere ejer har kørt meget med campingvogn syd på og div. så har de jo bare soglt den på et heldigt tidspunkt.. Det er ikke længe siden jeg solgte min fordi den blev for dyr at holde kørende. Det var en god bil indtil den rundede 250.xxxkm og det var ellers med manuel homokasse..

    Men du har da virkelig købt katten i sækken, jeg sidder og tænker på om ikke bare du skulle ringe til fdm eller anden virksomhed med nødvendig viden, her tænker jeg på om ikke der burde være noget garanti på gearkassen efter som de har skiftet den jo..?


  • steffan R
    steffan R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #22   18. jan 2017 Bjørn Det er med power shift

  • #23   18. jan 2017 Ok undre mig bare en smule over de har skiftet svinghjul, mener at huske at de ikke køre med dobb masse svinghjul på powershift. Under alle omstændigheder burde de have fundet et evt defekt svinghjul da de skiftede gearkasse.
    Men sørg for at den ikke sejtrækket i lave omdr, du har jo muligheden for at sætte den i "sport" og selv bestemme gear valg, jeg synes dog fint vores kan finde ud af at finde det rigtige gear med tung trailer. Og husk at få skiftet olie i gearkassen især hvis du køre meget med hestetrailer, de fleste havarier på powershift er pga manglende service


  • steffan R
    steffan R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #24   18. jan 2017 Bjørn. De har ikke skifte svinghjulet i nu. For vil ikke betale da de lige har lavet gear kasse på den da skulle de have set svinghjulet efter.

  • #25   18. jan 2017 Hvis den er købt hos forhandler med garanti, ville jeg nægte at betale... Den tid bil en har været på værksted bør granti perioden forlænges. Dette er ikke et krav men bør være god forhandler skik. Alle dele der er skiftet er omfattet af ny garanti og altså ligegyldigt om bilens generelle garanti er bortfaldet. Jeg havde straks kontaktet FDM og sat dem ind i sagen. EVT betalt svinghjulet men på skrift gjort dem klar at det ikke er med din gode vilje og du ikke er enig i sagens forløb. Jeg ville have bedt om skriftlig dokumentation på alt det udførte arbejde samt dok med bevis for de dage i ikke har kunnet benytte bilen pga værksteds ophold. Disse dage vil jeg tro(ikke sikker) men bør kunne forlænge din originale garanti. Kontakt FDM (ca 500 kr i medlemsskab) og lad dem rådgive dig. Har selv ford og har desværre oplevet at værkstederne ikke er alt for dygtige.... (Andersen biler Rovsinggade) De er de bedste indtil man har købt bilen, herefter skal man selv følge op på alt og de tjekker ikke deres eget arbejde, sjusk...

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #26   26. mar 2018 Hey... jeg har en Mondeo med Powershift, den har jeg også haft lidt problemer med, men er blevet oplyst om at der ikke er svinghjul på en Mondeo med Powershift. Er det rigtigt?

    Vi Michael


  • #27   26. mar 2018 #26 det er delvist korrekt, der er ikke et dobbeltmasse svinghjul på en powershift, der er et svinghjul hvor der sidder nogen "tænder" der går i indgreb med gearkassen. Hvad gær den siden du mistænker svinghjulet.

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #28   27. mar 2018 Hej Bjørn
    Jeg mistænker svinghjulet da jeg syntes den godt kan klapre lidt når den sejtrækker en smule, gerne lige under 80 i 6 gear og man så giver den en smule gas.
    Kan det ske at være det?


  • #29   27. mar 2018 Hvad symptomer har gearkassen og hvordan med olien på den?

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #30   27. mar 2018 Den skifter pænt, er lidt grov når den kold og hopper lidt op i omdr mellem 2 og 3 når den er kold.. ellers er der ingen ting. Den er lige blevet skyllet, skiftet olie samt fået ny kobling.

Kommentér på:
Hvem skal betale

Annonce