{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Golf klasse - Brugt high end kontra ny mid end ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Ved ikke om overskriften rammer helt, men kunne ikke finde på bedre.

En kammerat kigger på ny bil i Golf klassen, og han har et budget på omkring 200k. Han står nu i det dilemma om han skal købe en sprit ny, eller en brugt lidt mere lækker model.

Et af de direkte valg han kraftigt overvejer for at vise hvad der menes (Han ønsker en økonomisk diesel)

Peugeot 308 1,6 BlueHDi 120
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/308/16-bluehdi-120-more-5d/2968936

Volvo V40 1,6 D2 115 Momentum 5d
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/16-d2-115-momentum-5d/3145550

Begge er økonomiske diesel biler, der er opgivet til 25+ km/l, så lige på det punkt ikke nogen enorm forskel, og størrelses forskellen er også til at overse, dog vinder Peugeot nok her.

En sprit ny bil med 100k mindre på tællere skulle være det økonomiske fornuftige valg, men hvad i det daglige? - Har selv siddet i begge modeller, og man mærker IMO tydeligt at ny prisen på Volvoen er noget nær det dobbelte.

En mere lækker gearkasse og generelt føles tingene bare lidt mere lækre med hensyn til kvalitet og finish, hvilket det dog også gerne skulle set på ny prisen. Man får ofte lidt ekstra udstyr som læder kabine, Xenon lygter og lign ved den brugte "high end" bil, kontra den nye "mid end" - Men hvad har i vægtet og hvorfor?

Nu er dette bare et eksempel, men det viser tingene meget godt, hvad har i at byde ind med?

/Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf klasse - Brugt high end kontra ny mid end ?
  • #1   20. jan 2017 Jeg synes at det kommer an på hvor langt han kører om året, og hvor længe han "planlægger" at skulle have bilen.
    Hvis han skifter bil hver andet år ville jeg gå efter den lækreste af dem, hvis jeg vidste at jeg skulle have bilen i 8-10 år ville jeg nok købe en ny.
    Men lige af de to der ville jeg købe volvoen. Men det er ren forfængelighed og fordi jeg synes den er fedest af de to. Men begge er bestemt fine synes jeg.


  • #2   21. jan 2017 Jeg har lige købt noget brugt high-end.
    Kunne ikke forliges, eller vente på den nye jeg egentlig startede med at kigge på.


  • #3   21. jan 2017 Der er samme motor i både Peugeoten og Volvoen, da det er en Peugeot motor der ligger i Volvoen, så lige på det punkt er der ingen forskel. Som #1 påpeger, så afhænger valget også af hvor lang tid man har tænkt sig at beholde bilen. Værditabet vil være markant større på en ny bil.

  • #4   21. jan 2017 Takker for jeres svar, han læser med så flere svar er yderst vellkomne ...

  • #5   22. jan 2017 Der er selvfølgelig også en væsenlig forskel på ejerafgiften. Hvor langt de kører på literen i virkeligheden skal jeg ikke kunne sige, men det ved Spritmonitor.de garanteret.
    Hvis jeg selv skulle ligge og køre langt ville jeg også gå efter hvilken bil:
    Man sidder bedst i
    Der er mindst vindstøj i
    Der er mindst dækstøj i
    Der har mest udstyr
    Der har den bedste finish og kvalitet
    Der generelt bare føles mest behagelig at opholde sig i.


  • #6   22. jan 2017 V40eren har relativt mange knapper, det har 308eren bestemt ikke.
    Det er også noget man skal vende sig til.
    På 308eren skal det meste vel styres igennem en touchskærm og på v40eren er det vel mest analogt. Det er også noget man skal gøre op med dig selv.
    Jeg synes selv at mange knapper hurtigt bliver uoverskueligt, og man skal have øjenene væk fra vejen når man skal forskellige ting. Men på den anden side synes jeg at det er svært at have rigtig føling med en touchskærm.
    Om volvoen er så slem hvad angår knapper ved jeg nu ikke rigtig.


Kommentér på:
Golf klasse - Brugt high end kontra ny mid end ?

Annonce