{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Vito kold start problemer {{forumTopicSubject}}

Gutter er nød til at spørge jer til råds!

min vito 638 har svært ved at starte ved kold motor altså hvis den har stået natten over. (hvis jeg kører på starteren i 5 sekunder springer den igang.) Når den er startet kører den som den skal.

Har haft skiftet et af gløderør da det var defekt. De andre er tjekket ved at sætte en ledning fra plus på batteri og hen på gløderøret hvorefter de alle gnistrede. stikken til gløderørene er tjekket med prøvelampe og der går fint strøm igennem når man sætter tænding til.
forvarmer relæet er helt nyt, da det andet var defekt.

er simpelthen tom for ideer, hvad kan det eller skyldes?

tak!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vito kold start problemer
  • #2   21. jan 2017 det burde vel kunne ses på den gennemsigtige slange ved brændstoffiltret, når man bruger at starte den?

  • #4   21. jan 2017 Tjek evt. dine forbindelser på stelledningen ved forvarmer relæet... selv om du skriver at din prøvelampe lyser..

  • #5   21. jan 2017 prøv at sætte en klemme på diesel slange når du parkere hver den skal stå natten over så tager du den af om morgen og starter vis den starter hurtiger så er det pumpen der er slidt eller en utæthed I systemet eller slanger men du kan også bare montere en envejsventil på dieselslangen så kan den ikke løbe tilbage i tanken igen det virker også har selv gjort det før og der vil være diesel i den klare slange selv om det løbet tilbage i tanken da det kun er det i motoren der forsvinder

  • #6   21. jan 2017 det prøver jeg lige, tak for råd! giver lige en melding tilbage når det er prøvet

  • #7   21. jan 2017 Køre du på starten i 5 sek, uden og gøre andet også starter den?
    Altså ved kold motor?


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #8   21. jan 2017 Nu husker du at forvarme i min 5sec før du prøver at starte, da Sprinter og Vito er længe om at starte hvis man ikke forvarmer længe nok

  • #9   23. jan 2017 ja, jeg husker at forvarmer..
    jeg har lige haft tester på og den siger udfald på gløderør 1 .. gløderøret 1 sidder lidt løst, men den gnistre fint når man har plus kabel på og stikket er der strøm i når man forvarmer..
    kan dette have noget at sige?


  • #10   23. jan 2017 det burte ikke have noget at sige selv om et gløderør skulle svigte så skulle den starte med det samme selv om det mangler et er der forskel når du starter vis du lader den forvarmer 3 gange inden du starter ?

  • #11   23. jan 2017 kan lige prøve det her i eftermiddag, så hører du fra mig

Kommentér på:
Vito kold start problemer

Annonce