{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.512 visninger | Oprettet:

Omregistrering af bil som er indkaldt til syn. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er ved at sælge min Punto som er indkaldt til syn den 28-02-2017.
Kan ikke helt finde ud af reglerne om Omregistrering.

Skal den være synet før den kan blive omregistreret?
Eller kan den sagtens blive omregistreret i købers navn selvom der kun er 3 uger til syn?

Der er flere forskellige svar på nettet.
Håber der er nogle om kan hjælpe smiley

/Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omregistrering af bil som er indkaldt til syn.
  • #1   5. feb 2017 Kan du godt, bare ikke når den er gået over den dato

  • #2   5. feb 2017 Er du 100% sikker på det? smiley

  • #3   5. feb 2017 Ja

  • #4   5. feb 2017 Tak smiley

  • Veteran Doktoren. .
    Veteran Doktoren. . Tilmeldt:
    jul 2016

    Emner: 2 Svar: 24
    #5   5. feb 2017 Det kan du ik og er 100% sikker

  • #6   5. feb 2017 Det kan han da det kun er en påmindelse på at hans bil skal til syn.

    Indkaldelse

    § 56. Trafikstyrelsen indkalder det enkelte køretøj til syn. Indkaldelsen sendes til køretøjets ejer (bruger). Indkaldelsen indeholder oplysning om den seneste dato for fremstilling af køretøjet til syn og udsendes senest 1 måned før denne dato. Trafikstyrelsen kan af hensyn til kapaciteten fastsætte den seneste frist for fremstilling af køretøjet til syn i tidsrummet fra 2 måneder før til 3 måneder efter datoen for første registrering. Trafikstyrelsen underretter SKAT om datoen for seneste frist for fremstilling af køretøjet.

    Stk. 2. Indkaldelsen bortfalder, hvis et køretøj, der er indkaldt til periodisk syn, afmeldes. Hvis køretøjet registreres på ny uden syn, overføres synssagen til det nye registreringsnummer, og eventuel rykker og nummerpladeinddragelse fortsætter under dette registreringsnummer. Ejer (bruger) modtager meddelelse herom.

    Stk. 3. Indkaldelsen bortfalder ikke, hvis et køretøj, der er indkaldt til periodisk syn, ejerskiftes (brugerskiftes), selv om køretøjet ejerskiftes (brugerskiftes) uden syn. SKAT orienterer den nye ejer (bruger) herom. Eventuel rykker sendes til den nye ejer (bruger).

    Stk. 4. Køretøjer registreret til veterankørsel indkaldes ikke med synsfrist i perioden 1. november til 31. marts.


  • Veteran Doktoren. .
    Veteran Doktoren. . Tilmeldt:
    jul 2016

    Emner: 2 Svar: 24
    #7   5. feb 2017 Er 100 % sikker på han ik kan jeg kunne ihvertifald ikke i sidste uge

  • #8   5. feb 2017 Jeg omreg min golf til min mor 2 dage før syn uden problemer.

    Hvis køretøjets periodiske synsdato er overskredet, skal bilen synes, før den kan ejerskiftes. Hvis bilen er uden nummerplader, skal du have foretaget et registreringssyn. Hvis bilen er med nummerplader, er det nok at køre ind i en synshal og få foretaget et periodisk syn. Hvis du får et registreringssyn på en bil uden nummerplader, registrerer synshallen synet i systemet, og herefter kan du indregistrere bilen med det samme.

    Husk, at det er vigtigt, at du har den originale registreringsattest med, og både del 1 og del 2 (hvis disse er adskilt). Hvis du har mistet registreringsattesten på køretøjet, kan du bestille en ny på skat.dk hvis du er registreret ejer.

    Et ejerskifte af bil, hvor der allerede er nummerplader monteret, koster kun 480 kr hos Roskilde Motorkontor. Er der ikke nummerplader på køretøjet, koster det 1380 kr. at få ejerskiftet bilen og udleveret nummerplader. Få dine nummerplade i Roskilde hos Roskilde Motorkontor.


  • #9   5. feb 2017 kan man godt min ven har lige købt en bil som indkaldt til syn uden problemer. ??

  • #10   6. feb 2017 Alle ved alt hvorfor ikke bruge 5 min og ringe til en syns hal

  • Veteran Doktoren. .
    Veteran Doktoren. . Tilmeldt:
    jul 2016

    Emner: 2 Svar: 24
    #11   6. feb 2017 Fandt du ud af noget

  • #12   7. feb 2017 Har snakket med Skat/Trafikstyrrelsen de siger man sagtens kan omregistrere den, så længe det bliver gjort inden 28 Feb som den er indkaldt til.

    Har os snakket med en synshal/mand, han siger den skal være omregistreret inden de 2år er gået siden sidste syn.

    Hmm det er jeg ikke blevet meget klogere på...... smiley


  • #13   7. feb 2017 #12 en bilholder syn i 2 år. Så du kan kun omreg den når der er syn på bilen. Den dag syn udløber så kan du heller ikke omreg. Derfor kan man omreg når bilen er indkaldt. Som skrevet det det kun er en indkaldelse og det ikke påvirker synet på ens bil.

  • Veteran Doktoren. .
    Veteran Doktoren. . Tilmeldt:
    jul 2016

    Emner: 2 Svar: 24
    #14   7. feb 2017 Er det ik bare at prøve

Kommentér på:
Omregistrering af bil som er indkaldt til syn.

Annonce