{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.365 visninger | Oprettet:

peter hammer s
peter hammer s
Tilmeldt:
29. jun 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Kan jeg køre uden krænkningsstabilisator {{forumTopicSubject}}

Kære alle. Jeg skulle give mig i kast med at skifte begge bærearme på min skoda octavia. Første bolt jeg prøvede at løsne var bolten til krænkningsstabilisatoren som er fastgjort til bærearm. Den knækkede og nu har jeg mistet al lyst til at lave videre. Men kan jeg køre den på værksted nu..? Selvfølgelig vil jeg køre de 20 km meget stille og roligt.
Mvh Oeglen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg køre uden krænkningsstabilisator
  • #1   6. feb 2017 det ikke lovligt, eller forsvarligt over for dine medborger , den er farlig at køre i sådan en tilstand , fragt er nødvendigt

  • #2   6. feb 2017 Hvis du binder den op så du er sikker på at den ikke falder ned på vejen under kørsel, så sker der altså ikke noget ved at liste afsted. Det var noget andet hvis det var en styrekugle eller hele bærearmen. Det er min mening.

  • #3   6. feb 2017 Den kan da køre uden problemer uden.. og det er sgu slet ikke farligt.. det er ikke fordi bilen vælter på siden uden, den krænger bare 0,5 grader mere.

    Du kan roligt køre som du plejer uden... og er sikker på du ikke vil kunne mærke forskel...


  • #4   6. feb 2017 Betyder ikke en skid, den vil føles lidt mere levende i svingene fordi krængningsstabi i bund og grund er en hjælpefjeder der sørger for bilen ikke krænger så meget over når man drejer.

    Som Mirza skriver er det tvivlsomt at du overhovedet kan mærke forskellen.

    Jeg har afmonteret min krængningsstabi bag på min BMW med vilje da jeg vil have begge hjul i asfalten uanset hvad..


  • #5   6. feb 2017 OK. jeg lister den stille på værksted i nattens mørke så jeg ikke kører nogen ned. Jeg melder tilbage om hvordan det går.

  • #6   6. feb 2017 Gud fader bevares... Pas nu på at bilen ikke vælter forover og kvadrer din krop mens den spontant skyder alle 4 hjul i alle retninger med hastigheder der trodser fysikken samtidig med at den sætter ild i hele kabinen...

  • #7   6. feb 2017 Serkan S hvis ikke du ved noget om biler alligevel så syntes jeg ærlig talt du er direkte farlig at have til at give folk råd. Du ved tydeligvis ikke engang hvad en krængningsstabilisator er, eller at nogle biler helt op til midt 80´erne faktisk slet ikke havde krængningsstabilisatorer...

    Det er fandme for dumt det der, og nu er det først at trådstarter bliver RIGTIG farlig at have i trafikken for på grund af din åndsvage kommentar til et emne du ikke ved noget om vil han i aften køre sin bil på værksted og mens han kører vil han skide i bukserne og være SÅ opmærksom på hvordan bilen håndterer at han glemmer alt om at se sig for, og så er det nemligt at ulykken indtræffer!

    Det der, det er en mandags-fail!



  • #8   6. feb 2017 hahaha

  • #9   6. feb 2017 Kør du bare uden. Det har jeg selv gjort to gange da nøjagtig det samme er sket for mig med knækket bolt. Du mærker det ikke.

  • #10   6. feb 2017 Har også selv kørt med en brækket stabilisator ved det ene forhjul, og jeg kunne sgu ikke mærke forskel. Det larmede lidt når jeg drejede skarpt, men ellers var der ingen forskel.

  • #11   6. feb 2017 Ruh ,ved godt hvad en krængnings stabilisator er , er der nogen som er dum er det helt sikkert dig , for det første taler du om gamle biler når du siger nogen havde ikke , ja andre havde heller ikke seler ,nakke støtter osv , men det lovkrav idag , 2 det ikke lovligt , at du direkte opfodre ham til at køre en en bil som pt ikke er i orden , det hvad man kalder rigtig dumt , manden har tydeligt ikke råd eller er en jøde økonomisk da man normalt får den bugseret væk når sådan noget opstår

  • #12   6. feb 2017 Men du sikkert også typen det køre med defekte bremser osv hvis du kan slippe af sted med det , men derfor behøver andre ikke

  • #13   6. feb 2017 Helt ærlig Serkan der er forskel på at køre med defekte bremser og uden en krængningsstabilisator..

    Det er ligesom at sige at det er farligt at køre uden servo...


  • #14   6. feb 2017 Det er lige så farligt at køre uden sædevarme som at køre uden krængningsstabilisator, og Serkan bare det at du begynder at forsvare det på den måde du gør fortæller bare endnu mere at du ikke er klar over hvad en krængningsstabilisator rent faktisk er!

  • #15   6. feb 2017 På billedet kan man se forskellen på en bil med og uden krængningsstabi. Den øverste har fået fjernet sin, mens den nederste har original krængningsstabi.

    Bemærk at det kun er ved hård kørsel at forskellen virkelig kommer til udtryk.



    profilbillede
  • #16   6. feb 2017 Mirza hvad det som er u ærligt ? Det ikke lovligt, længere er den ikke jo enlig ikke ,har ikke sagt det er det samme som at køre med defekte bremser ' læs 'skriver han sikkert gør da han anbefaler manden kører en bil der ikke er lovlig i den tilstand ' den ville jo heller ikke kunne synes sådan

  • #18   6. feb 2017 Serkan S: Ville du få din bil bugseret væk, hvis du knækkede en stabilisatorbolt?

  • #19   6. feb 2017 Det er fair nok at du skriver det ikke er lovligt.. det er heller ikke lovligt at køre 81km/t på landevejen, men du skriver det er farligt og uforsvarligt for ens medborgere...

    At køre i en ellers forsvarlig bil uden krængningsstabilisator er ikke mindre forsvarligt end at køre med dæk der er 95% mønster på fremfor 100% mønster.. så lidt forskel gør det..

    så trådstarter skal vide at det er ulovligt, men det er IKKE farligt..


  • #20   6. feb 2017 smiley

  • #21   6. feb 2017 Jeg ville lave det på stedet

  • #22   6. feb 2017 Serkan S stå nu ved det du skrev, og så lad være med at forsvare det.

    Du skrev : det ikke lovligt, eller forsvarligt over for dine medborger , den er farlig at køre i sådan en tilstand , fragt er nødvendigt


    Det eneste i den sætning der er "rigtigt" er at det ikke er lovligt. Men det er heller ikke lovligt at køre hyggeture i sin BMW Cabriolet med prøveskilte på, ikke at tænde lyset i tåget vejr, eller køre i en bil hvor nummerpladerne ikke er boltet fast...


  • #25   7. feb 2017 Mange opdager slet ik de er brækket/faldet af før de kommerciel syn eller på værksted. Så kør du bare stille og roligt ned til værksted. Nok os det mest fornuftige hvis du giver op over en knækket bolt

  • #26   7. feb 2017 Hygge ture med prøve skilte ?? har skam rigtige plader på så tal for dig selv

  • #27   7. feb 2017 Hey det var bare et eksempel, ingen grund til at føle dig ramt smiley

  • #28   7. feb 2017 ramt smiley nejj ,man kan jo høre det min bil du nævner , kage manden bekræfter det jo , det var et træk, men et dårligt et af slagsen

  • #29   7. feb 2017 Tsk tsk det var ikke et dårligt træk for det fik da dig op af sofaen smiley

    Og det var for at slå en pointe fast, der er rigtig mange ting der er ulovlige..


  • #30   7. feb 2017 Kan godt se din point , sidder stadivæk i sofaen faktis , har ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre , en bevidst fejl er en rigtig dum fejl efter min menig , længere var den enlig ikke

  • #31   11. feb 2017 Nå drenge. Jeg kom lige fra det så der gik lidt tid, men der har da været rigelig aktivitet på siden.
    First. Jeg mærkede ikke en skid. Overhovedet ikke. Kørte den på gør det selv værksted og fiksede det selv. Med lift tog det 1,5 time og sådan var det.
    Second. Når man spøger om råd i det her forum er man som oftest udmærket klar over at muligheden for at få det fikset på værksted er en mulighed. At jeg vælger at lave det selv er ikke fordi jeg er jøde, kristen eller muslim, men udelukkende fordi mine pikhudsfingre godt kunne tænke sig at lave noget andet end at sidde på et kontor med en computer. Og har et fuldt vejhjælp abonnement. Men hvorfor besværliggøre dette med at ringe og få den bugseret væk.
    Takker for råd.


Kommentér på:
Kan jeg køre uden krænkningsstabilisator

Annonce