{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Nick R
Nick R
Tilmeldt:
8. feb 2017
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2

Bedste minibil på et budget? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Skriver her da jeg håber nogen kan give nogle gode råd til nyt bilkøb. Jeg er voksenlærling og har derfor ikke det store budget. Min første nykøbte bil er en Seat Mii som lige er rundet de 4 år. Dog tænker jeg det er et godt tidspunkt at se på en ny bil og give min Mii i bytte. Jeg har to spørgsmål i den forbindelse:

1. Hvad kunne jeg forvente en forhandler at tage for min Seat ved køb af en ny bil? Den er som sagt 4 år, nysynet, nye vinterdæk og forrude, meget velholdt indvendigt og har kørt 55.000 km. Eneste skavanker er buler og ridser i den ene side pga. uheldigt møde med en sten. Selve modellen var den billigste 1.0 ECO der kunne købes på det tidspunkt, så udstyret den har er helt minimalt.

2. Er der en bil i miniklassen som kan siges at være den bedste i øjeblikket? Jeg har kigget på den nye Hyundai i10 som ser ret interessant ud, men håber der måske er nogen her der har noget erfaring med dem. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste minibil på et budget?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   8. feb 2017 nu du er i lære og har en mini bil hvorfor så ikke vente indtil du er udlært og så købe lidt mere bil til den tid den du har er jo en ganske glimrende bil

  • Nick R
    Nick R Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2
    #2   8. feb 2017 #1 Det er fordi jeg tænkte at jeg kan få mere for bilen i bytte nu, end om 2 år mere hvor jeg er udlært. Dvs. jeg kunne få skåret en god del af prisen på en ny bil, som i dag kommer med mere standard udstyr og så en afbetaling på det samme som jeg giver i dag.

  • #3   8. feb 2017 Det kan PÅ INGEN MÅDE blive en god forretning for dig at skifte nu frem for om 2 år. Det er 100 % sikkert. Så hvis du udelukkende tænker på din økonomi, skal du beholde den bil, du har nu.

    Tabet på din nuværende over de næste år vil være LANGT mindre end tabet på en ny bil over de næste to år. Det er sådan, du skal se på det.


  • #4   8. feb 2017 Om den er er 4 eller 6år spiller ingenvæsenlig rolle især ikke da den stadig vil havde kørt under 100.000km (hvis du ikke ændre kørselsmønster) læg du heller 1500-2000kr til side hver måned og smid din bil og de opsparede 36000-48.000kr ved en bil handel nå du udlært og har job til en ny bil. En forhandler vil sjældent byde dig mere end 20-22.000 alligevel


  • #5   8. feb 2017 Hvis du beslutter dig for at sælge trods mit råd, så skriv evt. en PB med, hvad en forhandler vil give. Jeg kunne godt bruge en Mii smiley

  • #6   8. feb 2017 Minibil=VW POLO etc

    Microbil= Hyundai i10 ell. VW UP.

    Kan heller ikke se, hvorfor du vil skifte den ud til en anden allerede.

    smiley


  • Nick R
    Nick R Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2
    #8   8. feb 2017 Mange tak for svarene, alle. Det var lige den info jeg håbede at få, da jeg ikke har den store erfaring med bilkøb endnu. Jeg vælger at følge rådene og beholde min bil indtil jeg er udlært og så købe en ny til den tid. smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #10   8. feb 2017 Det er total gakgak, ikke at læse tråden færdig.

  • #11   8. feb 2017 når du engang skal af med din bil så kontroller udbudsprisen på diverse sider, du vil få mere ved at sælge den privat som at lade den indgå i en handel

Kommentér på:
Bedste minibil på et budget?

Annonce