{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre bedre uden lamdasonde
  • #1   14. feb 2017 Hvis det er den bagerste lamdasonde du har afmonteret. Den skulle gerne ligge på ca o,6 v fast. Da den overvåger. Det er nr 1 lamdasonde der skal svinge mellem 0,2 - 0,9 v

  • #2   14. feb 2017 Det er den forreste lamdasonde der er taget fra, hvor bmwen så køre væsentlig bedre i tomgang

  • #3   14. feb 2017 Med lamdasonde tilsluttet

    profilbillede
  • #4   14. feb 2017 Uden lamdasonde

    profilbillede
  • #5   14. feb 2017 den første, altså den før kat, regulerer benzin mængden, tager man stikket af, vil den konstant få en fed blanding, altså meget benzin.

  • #6   14. feb 2017 = mindre på literen

  • #7   14. feb 2017 Med lamdasonde + dårlig tomgang
    Uden lamdasonde + køre fint
    = defekt lamdasonde byt til nyt?
    Håber det gir menig


  • #8   15. feb 2017 sådan kan man ikke sige det
    sonden regulere jo benzin mængden

    og uden går ecu i nød program og laver en feder blanding

    så noget tyder på den køre mager blanding, når sonden er tilsluttet
    og den så få mere brændstof i nødprogram og derfor køre bedre

    kan være en llm, en temp, sensor,e ller noget andet,
    der er defekt, så den køre mager
    og derfor køre dårlig med sonden tilsluttet

    kan måske hjælpe og tilslutte en tester, og udlæs live data på div føler

    evt eb køre tur og se hvor fejlen ligger

    eller mannkan udmåler div føler og se om de virker


  • #9   15. feb 2017 Jeg har prøvet med en anden luft masse måler ingen forskel, når man køre mærker man intet til det, først når man kommer hen til lyskryds, hvor den nærmest går ud når den holder stille pga lav tomgang

  • #10   15. feb 2017 Tomgangsregulator?

  • #11   15. feb 2017 Hvor kom luftmassemåleren ind i billedet? Hvis ikke du har en udlæsning der siger den er defekt, bør du afholde dig fra at udskifte på formodning.
    Du kan udskifte halvdelen af bilen på den måde og så alligevel ikke ramme fejlen.
    1: Få udlæst fejlen(e) 2: Udskift defekte komponenter 3: Slet fejl 4: Kør
    (5: Hold fingrene væk fra de ædlere dele) smiley


  • #12   15. feb 2017 Har du tjekket indsugningen for utætheder/revner ? Du kan jo sagtens have et rør eller pakning der er utæt efter lmm så bilen for luft ind den ikke kan se

  • #13   15. feb 2017 du tænker på belget , man kan jo prøve at tage stikket til lmm og se om den reagere på det eller ej , men går ud fra du har prøvet det siden du har haft en anden måler på ?

  • #14   15. feb 2017 det er en dum måde og fejlsøge på,
    bare ced og afmonteret stik,

    det giver ikke noget billede af om et komponet eller en føler er i stykker

    køre motor i nædprogram i forvejen
    kan nan, afmonter flere stik

    uden der er forskel, da ecu så, køre efter nogen bestemte parameter,

    som gør at man kan køre,
    men samtidig med feder balnding, for og beskyte motor

    men nye biler, er der kun vejen frem,
    på med en tester, og se om det skulle være fejlkoder,

    så udlæs live data, og se om det giver noget,

    eller at udmåle de føler, der kan være galt med
    og der skal mannså bruge scope til nogen af dem

    og det er de færreste der har scope


Kommentér på:
Køre bedre uden lamdasonde

Annonce