{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.158 visninger | Oprettet:

Info om nuerburgring {{forumTopicSubject}}

Hey er der nogen her inde der har kørt på nuerburgring, og kan dele lidt erfaring ud.

Syntes nemlig deres hjemmeside ikke giver så meget info.
Kan se man kan leje en bil der nede og køre rundt i, men kan man få en Co-driver med, der kan lære en lidt om banen , mens man køre i bilen?

Tænker at det vil være bedst inden man sætter sig ind ens egen og trykker den af smiley

Er der nogle overnatningssteder i kan anbefale der nede.
Hvad med forsikring på ens egen bil dækker den, eller skal man tegne en ekstra?

Er der tidspunkter på dagen, hvor der ikke er så meget tryk på banen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info om nuerburgring
  • #1   19. feb 2017 Jeg har kørt dernede i flere omgange.

    1) Jeg kender ikke til at man kan få en co -driver med, men har man penge er der nok en vej. Dog er det ikke det store problem. Du vil automatisk ikke turde at køre hurtige i svingende end din kendskab til banen tillader dig.

    2) Du skal tjekke med dit forsikringsselskab om den dækker banekørsel. Nogen forsikringer gør.

    3) Der er genenrelt en del tryk på. Især i sommermånederne. Nogen dage - ofte om lørdagen har de åbent i kort interval f.eks 17.30 - 19, så der vil jeg ikke anbefale dig at komme. Ud over det så kan banen nogengange blive lukket ned i 30 - 60 min hvis der er sket uheld på banen eller der er tabt olie eller lignende.


  • #2   19. feb 2017 Men ellers kan du med fordel øve dig i computer spil eller se videoer derfra. Det kan godt tit være frustrerende at der er meget trafik og uheld på banerne, da det så kan være svært at sætte gode tider.

    Her er et eksempel på en runde jeg kørte dernede sidste år. Jeg mener jeg gav 30 euro for en runde.

    http://www.bilgalleri.dk/video/diverse-bil/58481-skoda_octavia_nurburgring_nordschleife


  • #3   19. feb 2017 Deres hjemmeside giver masser af info..

    Men så vidt jeg ved så kan du ikke få en co-pilot med dig, kun i den udgave hvor du er passager... Koster omtrent 2500 Kr. for en omgang.

    Du skal nok lige tjekke med din forskring. Nurburgring er i bund og grund offentlig vej, så din forsikring skal dække hvis du er skyld i noget - men der er garanteret noget Force Majure i din kasko der kan hindre i at dække skaderne på din bil..

    Det koster alligevel hurtigt 3000 Kr. at leje en bil for en omgang, så jeg mener du er langt bedre tjent med at køre i din egen bil hele tiden. Evt. tag et par omgange hvor du lærer banen lidt at kende, inden du giver mere gas.. En-dags-helte-kørere har de sikkert rigeligt af dernede..:D


  • #4   19. feb 2017 Nürburgring ville nok give dig nogle flere hits på Google

  • #5   19. feb 2017 Tror ikke man kan få co-driver, men man kan kører med en Ring-Taxi, som bliver kørt af professionel. Folk er gode til at respektere hvis du kører langsomt rundt på banen, så det synes jeg du skal gøre. Bare blink til højre for at vise du har set dem, og de kan overhale. Husk på at alle gerne vil have deres bil i god behold efter en tur på ringen, så folk er rimelig gode til at tage hensyn.

    Der er altid mange der om søndagen, så det er nok en god dag bare at kigge, og ikke kører.

    Du skal ikke være så bekymret for hvor du skal overnatte. Hvis alt er booket, skal du blot kører gennem Adenau og lidt længere ud, så kommer der mange små fine Gasthaus! Vejen dér ud er også mega fed!
    Husk at oplev området, da Nürburgring er meget mere end bare ringen! Det er hele atmosfæren omkring det. Velkommen til bil himlen.


  • #6   19. feb 2017 Og det er en god idé med Computer spil! Kører selv Assetto Corsa, med rat osv.

  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #7   19. feb 2017 Der ligger et lille hotel i Lind, der kan man køre op på bjerget, det hedder Landhotel Linder Höhe. Godt sted, gode priser og små 25 min. fra ringen, på den anden side af Adenauer. Jeg har boet der flere gange når jeg har været dernede...

  • #9   20. feb 2017 Vi boede også ved Lindner Ferienpark! Fedt sted. Hvis det ikke genere dig, vil jeg råde til at booke en af husene i den første række. Det er super fedt at kunne følge med i hvilke biler der kommer forbi når man lige hurtigt er hjemme! Man skal jo nødigt gå glip af noget smiley

  • #10   20. feb 2017 Rasmus L, hvad var det for en ulykke om lørdagen? Lyder vildt når den er lukket så længe?

  • #11   21. feb 2017 Mange tak for svar, kan bare være det er min computer der er noget galt med, for sætter jeg deres hjemmeside til engelsk, står det meste stadig på tysk.

  • #12   21. feb 2017 Hvis du har problemer med oversættelsen, så kopier webadressen ind i google translate. Så oversætter den hele siden for dig.

  • #13   21. feb 2017 Google Translate oversætter ikke korrekt, så pas på! Det er mest beregnet til enkelte ord, og ikke hele sætninger.
    Bare spørg hvis du har nogle spørgsmål, skal nok se om jeg kan svare smiley


Kommentér på:
Info om nuerburgring

Annonce