{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.241 visninger | Oprettet:

Martin T
Martin T
Tilmeldt:
19. feb 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Lav KM tal VS. yngre alder?! Hjælp søges! {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri brugere.

Jeg har set mit lidt lun på endten: Skoda citigo, VW up eller Seat Mii.
Jeg kan se, at priserne variere rigtig meget på brugt bilsmarkedet, men jeg står hele tiden i et dilemma.

Skal jeg vælge den med mindste KM(20.000)+ ældre alder(2011) eller højere KM(45.000) + yngre alder(2014).

Jeg har alt lige fra 0-70.000 at gøre godt med.. Vil selvfølgelig helst have den billigste, bare den har aircon.

Hvis jeg vælger den med ældre alder (2011 fremfor 2014) er jeg bange for rust, hvis den ikke er rustbeskyttet. Hvad er jeres erfaringer med rust på disse biler??

Måske Aygo, C1 & 107 er bedre og billigere??

Håber i kan hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lav KM tal VS. yngre alder?! Hjælp søges!
  • #1   19. feb 2017 tror jeg ville kigge på en ka. den har da en 4 cylindret motor og lidt flere ccm

  • #2   19. feb 2017 Picanto eller i10 er ret billige og så få du en sprit ny. Evt en sprit ny Mii, Citigo, UP! De koster intet og tabet er tilsyneladende minimalt og så få du noget du ved hvordan er blevet behandlet..

    Alternativer
    Panda.
    Celerio
    Ka
    Punto (der kommer snart en ny)
    Karl



  • #3   19. feb 2017 Med så forholdsvis få kilometer og årgang, har det ikke så meget at sige!
    vigtigere hvordan de er blevet passet med service, og hvordan de er kørt!
    -vælg den der passer dig bedst med farve og udstyr, så bliver du gladest for den smiley


  • #4   19. feb 2017 Jeg mener at supplerende rustbeskyttelse er et must på alle de små minibiler, jeg har hørt om flere af trillingerne (Up!, Mii og Citigo) der er blevet kasseret til syn pga. tærede bremserør. Og så er supplerende rustbeskyttelse ofte et krav fra fabrikanten, hvis du vil opretholde garantien imod indefrakommende tæring. Min kæreste har en Up! som snart er 4 år gammel, og den har aldrig fejlet noget. Den har ikke fået lavet andet end almindelig service, og den kører stadigvæk på det første sæt bremser (bilen har kørt 55.000 km i skrivende stund).

  • #5   19. feb 2017 Se det kommer jo helt an på hvor mange km du køre rom året, og hvor lang tid du har tænkt dig at beholde den.

    jeg ville nok vælge den nyeste, da de ofte har de nyeste "små"-upgrades. Og så selvfølgelig være obs på hvordan bilen er blevet behandlet mht service og slid


  • #6   19. feb 2017 Vil en hvertid holde mig fra først gen. AYgo'erne. De er ret holdbare, men i forhold til de mere moderne mikrobiler, så er den virkelig trist se og køre i.

    VW UP, i10 eller Picanto fra ca. samme årgang køre virklig godt, men ved at up'en begynder at beklage efter de 70.000 km. Min mor havde en fra ny, som fik en del problemer efter 60.000km. Deres GPS'er, er virkelig også lige til skraldespanden. Nu har hun så fået den helt nye UP.


    Men de køre overraksende godt, hvad i10 eller Picanto også gør. smiley


  • #7   19. feb 2017 Kan kun give min varmeste anbefaling til en up! Jeg kører lige nu i en 12'er med omkring 98.000 km på bagen. Den er vanvittig billig at holde kørende. Så vidt jeg ved har min aldrig været rustbeskyttet, og der er intet at komme efter, hverken i bunden eller på karossen - så det vil jeg ikke være bange for smiley Men overvej stærkt den nye up med turbo. Det er en helt anden bil.

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #8   19. feb 2017 Jeg er bare super bange for rust på brugte biler, når de ikke er rust beskyttet. Der er ikke rigtig nogen måde, hvor på du kan tjekke sådan noget uden at tage den til et værksted?? smiley

    OG TAK FOR SVAR!


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #11   19. feb 2017 Kan nogen af dem ikke stadig købes ny for omkring de 85.000 ?

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #12   19. feb 2017 90.000 ny skoda med aircon & fragt. Ved bare ikke hvor jeg skulle få de sidste 20.000 fra.. Synes at diverse lån koster en del at oprette.. smiley

  • #14   19. feb 2017 Suzuki's mindste Clerio koster 1.500 kr om måneden i syv år. 0 kr i udbetaling.
    Det er den billigste man kan købe for en ny bil. smiley


    http://www.suzuki.dk/koebsguide/finansiering/billaan-uden-udbetaling


  • #15   19. feb 2017 Køb da den nyeste og skid på de extra få km. Tænk på hvilken forskel der fx. Er i 2020 når man skal sælge en 2014 model vs en 2011. Hvis du har de 70.000kontant så burde det intet problem være at finde en fin microbil... markedet vælter i dem.

  • #16   19. feb 2017 #14 dvs. Prisen for en clerio ender i 126.000kr og om 5 år kan du sikkert kun få 50.000 for selv samme bil... så er der sgu ik meget økonomi i en microbil da.

  • #17   19. feb 2017 Sådan er det gernealt med afbetaling af en bil. smiley

  • #18   19. feb 2017 Jo jo... men står man og skal sælge efter fx. De 5 år - så har man jo værditab på over 1000 om måneden. Det skal man da ta med i regnestykket

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #21   19. feb 2017 Men hvad er folks erfaringer med Aygo, C1, 107 VS. Up, Citigo, Mii...

    Hvor langt kan de leve? Tænker på år og KM total?

    Har ikke set folk med en Up eller lignende med mere end 140-150.000 KM. smiley

    TUSIND TAK FOR ALLE SVARENDE!


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #23   19. feb 2017 Så hvis jeg køber en UP, kan jeg godt regne med at den holder til 200.000 KM, hvis jeg kører pænt?

    Er det super dårligt at den bruger meget olie? Koster det kassen?


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #25   19. feb 2017 For alle mærker anbefales det at få lavet service for hver 15.000 km, ik?



  • #29   2. mar 2017 Aygo, C1 og 107 er ret driftsikre, men det er nærmest også det eneste gode man kan sige om dem.. okay, de er også billigere, men det er en noget ringere bil, og de kører ikke nær så godt som trillingerne fra VAG.

Kommentér på:
Lav KM tal VS. yngre alder?! Hjælp søges!

Annonce