{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.915 visninger | Oprettet:

Martin T
Martin T
Tilmeldt:
19. feb 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Mikrobilers levealder?! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Hvad er jeres erfaringer med Aygo, C1, 107 VS. Up, Citigo, Mii...

Hvor langt kan de leve? Tænker på år og KM total?

Har ikke set folk med en Up eller lignende med mere end 140-150.000 KM.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mikrobilers levealder?!
  • #1   19. feb 2017 De findes ellers. smiley
    VW Up! 1,0 60 Take Up! BMT, årgang 2013
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/up/10-60-take-up-bmt/3156512


    Citroën C1 1,0i Prestige, årgang 2009
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c1/10i-prestige/2921872

    Toyota Aygo 1,0, årgang 2009
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/aygo/10/3125135


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #2   19. feb 2017 Men er det normalt ud fra din vurdering for disse biler at ramme 200.000 KM eller er det enkelt stående tilfælde? smiley

  • #4   19. feb 2017 Har da set et par 1.0 aygoer der har kørt over 300.000

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #5   19. feb 2017 med hensyn til 140-150.000 tænkte jeg specifikt på Up, citigo og Mii, men kan jo så se, at der er nogle smiley

    Så Aygo, C1 og 107 vil være bedre end Up, citigo og mii. Med hensyn til levealder?? 300.000 skulle være rimelig muligt?


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #7   19. feb 2017 Ja. Kan godt se, at der er nogen, som har kørt rigtig de 300.000+ smiley

    Tænker bare om det er standart? Skal bruge bilen til 25.000 om året, så den skulle helst ikke stå af efter 150.000.

    Der er vel ikke nogen statistikker over bilernes gennemsnits levealder?


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   19. feb 2017 jeg har hørt om en Aygo med 420 000 km vi har en der har gået 200 000 så der er masser af km i dem mht rust kommer det an på om de er beskyttet dem der ikke er ruster i paneler brenserør og forbro
    vores er fra 8 den fik fra ny har ikke fået siden men skal have en tur snart der er begyndende tæring i for broen


  • #9   19. feb 2017 Jeg tror Reservedelspusheren har ret i det med de små turbomotorer. Men jeg håber da at det bliver modbevist.

    Det er vel også kun et spørgsmål om tid før de kommer op på halvandenhundred heste og mere til.

    Jeg har set at Skoda er på vej med en Citigo Rs med 118 så vidt jeg husker. smiley


  • #10   19. feb 2017 De fejler ikke ret meget.
    Vi har en del 10-11 år gamle toyota/psa trillinger kørende høje km-tal, og de fejler stort set intet. De kan begynde at være lidt røde i bunden hvis de ikke har været behandlet, men mindre end en vw/audi i samme årgang.

    Jeg har også tidligere haft en aygo lånebil med små 400.000 km på uret, den kørte som en ny bil.

    Jeg tror faktisk groft sagt de holder længere end de dyrere biler, ganske enkelt af den grund at de er mere enkle.


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   19. feb 2017 Så klart "grøn lys" for køb af Aygo? Samme gælder vel for C1 og 107?

    De holder vel alle lige godt, Toyota har vel bare et bedre ry?


  • #12   19. feb 2017 En der bruger over en time i bilen to gange om dagen bag rettet, ville typisk også vælge en bil med god kørekomfort. Og det er der ikke på samme måde i de bitte små biler som der er i de store, som typisk har en lidt større motor og er lidt mere støjsvage. Men der er selvfølgelig undtagelser.

  • #13   19. feb 2017 Toyota trillingerne er virkelig solide biler. Der er rigtig mange km i dem uden de store reservedele skift. I de facebook grupper med de trillinger er der et par der har rundet 400.000. Nogen af dem bliver skrottet omkring 300-350.000 pga olie forbrug, men det er dem der har fået øretæver af unge.

    Min egen har rendt 210.000, og jeg har da en klar forventning om at runde 300.000 smiley

    VW'erne har jeg ikke set så mange rende 200.000+ endnu, men de er jo heller ikke så gamle som Toyota'erne


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #14   19. feb 2017 Hvad koster service for din Toyota trilling og hvad har du givet for reparationer osv.? Lidt nysgerrig. smiley

  • #15   19. feb 2017 C1 og 107 er udødelige, svagheder kobling.
    De er ikke til at slide op, uanset hvor hårdt de køres næsten smiley


  • #16   19. feb 2017 Martin - Jeg har ejet den fra ny. Siden da har den kostet en kobling, 3 lejer 3 sæt bremser og ellers væsker, filtrer og generator rem.

    Siden garantien udløb har jeg blot selv skiftet olie og filtre smiley

    Men et service ville vel koste ca 1000-1500kr inkl stumper hos en lokal mekanikker

    Den koster ikke mange basseøre at holde i live.

    Christian - Det er jo forskelligt hvem man er. Jeg har altid været glad for den lille pis æske smiley Og vi køre til Italien i den hvert år smiley


  • #17   19. feb 2017 Og det er altså ikke fordi Aygo'er er eget af morfor typer. Der er virkelig mange unge der deler øretæver ud i dem. Men de får et højt olie forbrug senere. Og koblinger bliver slidt hurtigt fordi man skal være lidt ekstra nænsom ved i gangsætning med kun 3 propper smiley Man kommer nemt til at file på koblingen hvis man ikke har lidt tålmodighed.

    Det er ikke en Polo GT, men de rykker ganske udmærket taget deres lille motor i betrægtning smiley Her min egen for nyligt. Ca 10-11s uden at tæve kobling og gearkasse.
    https://www.youtube.com/watch?v=inADoZOjQcc


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #18   19. feb 2017 Bliver sku' helt solgt på den. Blev alt det ovenstående udskiftet indenfor garantien og hvad lød den på? smiley

  • #19   19. feb 2017 Johnny- Det har du fuldstændig ret i. Men jeg skriver også at der er undtagelser. smiley
    Jeg har en bekendt, ham og hans kone arbejder samme sted (og bor sammen) de har 150 km om dagen, og kører i hver deres picanto. De vil gerne have ro i bilen om morgenen...
    han tjener ellers rigtig godt, men føler ikke at han har et større behov.


  • #20   19. feb 2017 Johnny J- C1en er ejet af morfartyper. smiley
    Og lad os slet ikke starte med 108eren! ;P


  • #21   19. feb 2017 Nej. Det er jo almindelig slid dele smiley Kobling blev skiftet ved 200.000 sammen med de 3 lejer. Husker ikke helt hvad det blev. Jeg mener at lejerne og kobling kostede 2000, og så blev det skiftet for ca 3000. Husker det ikke helt, han var sød ved mig pga jeg er på SU smiley
    Bremserne er skiftet løbende smiley MEN det er altså meget forskelligt hvor langt man køre på et sæt bremser. Jeg kan godt hive 60-80.000 ud af dem, mens andre slider dem op på 20.000


  • #22   19. feb 2017 Nøj den lyder godt smiley

  • #23   19. feb 2017 Undskyld Johnny, men jeg nåede ikke at se din film færdig. Jeg faldt i søvn.... smiley

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #24   19. feb 2017 Når du hiver 60-80.000 ud af dem er det, fordi du ikke blokere bremserne hver 3 min.? smiley

  • #25   19. feb 2017 Haha smiley Nogen hader 3 cylinder lyden andre elsker den. Jeg kan også godt lide den. Den har et lille brum brum filter på smiley
    Den første i klippet havde jeg førhen, men solgte den et år vi skulle på ferie, det var alligevel for meget smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=yzAR2hpYxdU

    Christian - Tja de fleste ældre vælger nok Citroen og Peugeot'en, for de er jo sådan set ens. Det er kun skallen der er anerledes. Og de er ofte lidt billigere eller med mere udstyr som nye.


  • #26   19. feb 2017 Min kolega hecøv mig en morgen ud af værkstedet, han havde fået en ny aygo som lånebil. Så den skulle jeg lige have en hurtig tur i smiley

  • #27   19. feb 2017 Johnny- Jeg tøffer selv rundt i en Octavia, så jeg ved hvordan det føles at være over 70. Det eneste der mangler er et ternet plaid på hattehylden, så er den hjemme. Paraplyen er det nemlig allerede. smiley

  • #28   19. feb 2017 Christian, det er på ingen måde en rakket, men da jeg havde sports udstødning på rendte den gerne med VW 2.0TDI'erne 140hk smiley

  • #29   19. feb 2017 Martin - Jeg køre som regel ret økonomisk i den. typisk 21-22km/l smiley Så derfor spare man også en del på bremserne smiley

  • #30   19. feb 2017 Min er en 140 TDI, og jeg er altid klar på et kapløb. Oveni det er jeg ikke nogen dårlig taber... det har jeg ikke tålmodighed til at være. smiley
    Men jeg er absolut en dårlig vinder.
    Det skal dog siges at min VAR en 140er. Nu er det en 205er. smiley


  • #31   19. feb 2017 Tager MR2'eren når det skal være sjovt istedet smiley

  • #32   19. feb 2017 Og det var der lysten til et kapløb røg. smiley

  • #33   19. feb 2017 Med priserne nu om dage ville jeg klart over eje en helt ny så der 8år før du rammer 200.000km
    Den kan ret let betales af over 4år og den nye Aygo er lidt mere komfortabel.


  • #34   19. feb 2017 Nu vi er ved emnet, så tjek evt vores lile 3 cylinder gruppe ud smiley Det er super hyggeligt og lidt tosset en gang i mellem smiley
    https://www.facebook.com/groups/283942661775542/?fref=ts


  • #35   19. feb 2017 Min er godt nok en Colt fra 08. Den har lige rundet 242xxx og still going strog

  • #36   19. feb 2017 Kan ikke lade vær med at tænke:
    Hvorfor fuck folk gider at køre, så mange km i sådan en lille spand??.
    Når man alligevel køre motorvej, så købt dog en støre bil med komfort.

    De små biler gå sku ikke meget længere på literen end de store, når det gælder motorvej.

    + de større biler er billigere brugt smiley


  • #37   19. feb 2017 Lasse - Nu er vi jo forskellige alle sammen - og heldigvis for det smiley
    Jeg har andre ting at bruge mine penge på. Man kommer ikke uden om at mikro bilerne er betydeligt billigere at køre i end så meget andet. Forsikring, grøn ejer afgift, reservedele priser og forbrug er en del billigere end så meget andet. For ikke at snakke værdi tab smiley
    Køber man for 50.000kr brugt mikro, så har den kørt 100.000 og er 5 år gammel
    Køber man for 50.000 brugt i C segmentet får man en bil med over 200.000 på klokken der er 12-15 år gammel

    Og jo de køre altså længere på literen ved 110-120 går de 19-20km/l. Det gør en 4 cylinder benziner ikke.


  • #38   20. feb 2017 Jeg tror nu, at skulle jeg ud og have ny microbil igen, så havde jeg købt en hel ny igen, grundet de lave priser på dem smiley
    Min døde desværre, den havde ellers kun kørt 100.000km, så det var lidt ærgeligt.
    Det blev desværre ikke til en ny en i den her omgang, men det var pga ændrede kørselsbehøv.
    Og selvom jeg var glad for den, så er den nye altså bare langt bedre at køre motorvej i.
    Men hvordan en aygo er at køre i, det kan jeg ikke udtale mig om.


  • #39   20. feb 2017 #17

    hvad er den grøne lampe til?.
    altså ikke tågelyset men den anden?.


  • #40   20. feb 2017 Hvis man skulle være i tvivl om bilen er tændt.
    "Hva søren, Jeg har da sluppet koblingen, men...? Jo den grønne lampe lyser! Og DER ramte vi 3 kilometer i timen, så den er vel god nok." smiley

    Ellers lyser den når motoren føler sig presset, og gerne vil have at man skifter gear. smiley


  • #41   20. feb 2017 eller grøn betyder man køre økonomisk smiley

  • #42   20. feb 2017 Min svigermors aygo nærmer sig 300.000km og fejler intet.

  • #43   20. feb 2017 Der findes da nogle Audi A2 1.2TDI (3L) som har rundet 1mill. km så tror da de er lige så holdbare som alt andet.

  • #44   20. feb 2017 #43 sjovt design den har.
    har den kun den ene motor eller er der også benzin?.
    har altid troet det var en hybrid bil.
    enten diesel og el.
    eller benzin og el


  • #45   20. feb 2017 Den kunne fås i 1.2 TDI (3L) 1.4 TDI samt i 1.4 og 1.6 Benzin
    Dens design er for at holde vindmodstanden så langt nede som muligt, var vist den bil med laveste vindmodstand mener det var 0,24 den var på.
    Bilen er lavet i Aluminium som A8 serien så rust var og er ikke nogen problem
    Den største problem var prisen i dk, selv med kraftig nedsat registrerings afgift så kostede den ca det samme som en Ford Mondeo ghia 2.5V6
    Blev vist kun produceret fra 2001 til 2005


  • #46   20. feb 2017 #24 nej så det fordi man bremser effektivt og ikke hænger på bremsen over lange stræk. Ses tit at folk bremser meget meget blødt 300-500meter før et kryds

  • #47   20. feb 2017 #44 faldt lige over en mini test fra bilmagasinet http://bilmagasinet.dk/biltest/audi-a2-1-2-tdi-3-l-aut
    Og man kan jo ikke påstå der er sket meget siden hvad angår km/l da A2 3L og Lupo 3L stadig har første og anden pladsen som de mest økonomiske biler selv her 16år efter.
    https://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html


  • #48   20. feb 2017 Falco - det er fart piloten der er tændt smiley

    Altså hvis man er sart og prioritere komfort super højt, så er det ikke en Aygo man skal have. Det ER en pap bil på mange måde. Alt er plastik og den er direkte designet til at være billig at fremstille. De kunne godt være bedre lyd isoleret, men de bliver også bare det tungere af det. Men jeg synes absolut heller ikke at den er ulidelig at køre i på nogen måde.


  • #49   20. feb 2017 Johnny j.
    med den smiley tror jeg ikke på det.
    hvad er det? smiley


  • #50   20. feb 2017 Haha okay så smiley Det er sports ON smiley Ej, den er sgu god nok smiley når cruise control er tændt så lyser den, altså ikke aktiv, men tændt smiley

  • #51   20. feb 2017 haha okay.
    det sgu også svært når computeren og mobilen ikke viser helt de samme smileys.
    plus jeg har drukket 2l giraf øl.


  • #52   20. feb 2017 Cruise controle.
    fedt, det troede jeg ikke man kunne få til den gamle model


  • #53   20. feb 2017 Det fandtes ikke originalt til dem dengang, så det er fra en under leverandør. Men stadig monteret af Toyota som et medfødt ekstra udstyr.
    www.lp.dk

    Det er faktisk til gengæld det eneste som rent faktisk er gået i stykker. En modstand var brændt over på fjernbetjeningen. 400kr til rep/skift.


  • #54   20. feb 2017 Jamen skål og god vinterferie smiley Det er virkelig lækkert med cruise control. Jeg bruger den hele tiden.

  • #55   20. feb 2017 Ja ingen af dem får nogensinde veteran status.
    Levetiden er den samme som en tandrem på en rigtig bil.


  • #56   20. feb 2017 smiley

  • #58   20. feb 2017 Pind du er en lort.



    Johnny J - Hvem sagde man ikke kunne kører 20 km/l i en 4 cyl benzin bil smiley ? Kører 21-23 km/l ved 110 smiley


    Det gode ved de små biler er man kan eje dem, uden at være bange for at man pludselig står med en kolosal regning. De er ret lige til. En kobling, bremse og speeder, og så måske lige fartpilot smiley


  • #59   20. feb 2017 Når kun halvdelen af dem strikker, så tæller det vidst ikke smiley

    Tjaa. Aygo'en har i hvert fald efterhånden et par skrammer. 3 hjørnår har fået små afskrabninger fra dengang jeg boede i KBH. Og i sommers fik min kæreste ikke trukket håndbremsen ordenligt, så den endte i et heste hegn/fold. Poppede bulen ud i palstikket og metallet delvist, og så DIY malede jeg det smiley


  • #60   20. feb 2017 Jeg går ud fra du snakker om cylinder frakobling smiley Nej cylinderfrakobling virker ikke med 110 kmt jomindre det går ned af bakke smiley

  • #61   20. feb 2017 Går den stadig over 21 med 4 cyl? Er det på displayet?

  • #62   20. feb 2017 Jeg har en Picanto fra 2007 som bil nr.2, den har kørt 210.000km. Men den er begyndt og vise trætheds tegn og få lidt rust her og der, jeg ville nødig eje den om 5år. Men den har nu tjent os fint i den tid vi har haft den, og den er ikke blevet passet så godt. Der er da nok nogle der skal få det til og køre længere hvis man gider skubbe en masse penge efter den, sys bare ikke den er det værd.

  • #64   21. feb 2017 Har endnu tilgode at se en Polo GT gå 21-23 literen ved 110 kmt.
    Lige den bil er ikke særlig økonomisk.

    Derudover har jeg erfaret at act gerne er aktivt ved helt op til 130 kmt..


  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #65   21. feb 2017 Min Renault Twingo 1,5 diesel fra 2012 har gået snart 250.000km og og har kun haft faste service og bremser som skulle ordnes og fin undervogn uden rust.

  • #67   21. feb 2017 Sådan en fransk hdi er da det værste lort man kan finde, så hellere en japansk diesel.

  • #68   21. feb 2017 Pind.
    Hvilken fransk motor tænker du på?
    Renault levere til Mercedes og Nissan (japansk)
    PSA levere til Volvo. Land Rover. Mini. Som nogle af de mærker der bruger PSA teknologi.

    Hvis der er nogle der kan commenrail diesel så det Fiat/Alfa, PSA samt Renault.


  • #69   21. feb 2017 Okay okay Peder.. måske du har for tung en højrefod?

    Jeg kører i gennemsnit 20 km/l pr tank og jeg kører motorvej 90 km/t landevej og by. Hver eneste dag.



    Billedet her blev taget i går.


    profilbillede
  • #70   21. feb 2017 Det er den der ligger i Peugeot 307 og Citroen C5 (2,0HDI 90hk og 130hk), de er så elendige at jeg aldrig tør købe en fransk dieselbil igen, og så er de alt for sløve også, en Mazda eller ældre Toyota og Nissan har ikke de problemer.

  • #71   21. feb 2017 Og noget af det første der går i stykker er pumpen til det commonrail på en fransk diesel.

  • #72   21. feb 2017 Begge mine har kørt 400.000km på samme pumpe. Det er 110hk HDI 8V 2.0 RHS og RHZ støbejernsblok og autopilot. Den mangler lidt goo forhold til VW's tdi er Men de trækker blødt mellem 1500 op til 4500omdr/min.
    Har haft meget få problemer med dem.


  • #73   21. feb 2017 Så har jeg nok bare været uheldig 3 gange i træk, der bliver i hvertfald ikke en fjerde gang.

  • #74   21. feb 2017 De første 3 du nævner er samme bil. De kan snildt køre mange km.

  • #76   21. feb 2017 Generelt synes jeg renault laver nogle gode dieselmotorer.
    Der er næsten ikke andre end Toyota af de japanske der kører med deres egne, og selv om jeg er toyota-mand, vil jeg absolut ikke have hverken en 2,0 eller en 2,2 d4d. Skodmotorer. Den eneste toyota d4d der er værd at samle på er deres 1,4.
    Psa synes jeg også laver rimelige dieselmotorer, men nok ikke så holdbare som renaults.


  • mellie
    mellie Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 1
    #77   21. feb 2017 Jeg har en Chevrolet spark 1.0
    Jeg har kørt 298.000 og jeg kørte min første tur 10.1 2011
    Har passet service ret punktlig.
    Har været i malaga en tur og køre motorvej næsten hver dag.. og er altid for sent på den. smiley


  • #78   21. feb 2017 74#
    Honda og subaru er individuelle. Mindes at Toyotas 1.4 er en PSA/Toyota. Fusion.


  • #79   21. feb 2017 #78.
    Hondas dieselmotore er jeg heller ikke fan af. Vi har set et par stykker på værkstedet der har brækket sig med lave km-tal.
    Subarus har jeg ikke noget negativt at sige om, men det er jo en sjælden gæst i dk.

    Den eneste 1,4 diesel i en toyota der er psa motor, det er den der ligger i Aygo. Det er en peugeot maskine.
    Den gode gamle 1ND-TV maskine der ligger i Yaris, auris, mv er toyotas egen. Jeg vil ikke påstå der ikke kan have været en fransk designer ind over, yaris den kom frem i er jo fra frankrig, men den passer ikke nogen dele overhovedet, og har en markant anderledes opbygning end psa's 1,4 hdi i samme årgange.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #80   21. feb 2017 Min 2.0hdi i 206 har lige rundet 300
    Kun skiftet tandrem og vandpumpe.
    Resten er original endnu, selv turbo


  • Victor Z
    Victor Z Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #81   21. feb 2017 Aygo er en toyota det vil sige, ekstrem holdbare. smiley

    Min Aygo er 2 år og jeg har kørt 64.XXX km, og den har ikke brokket sig endnu. smiley

    Så hvis du passer godt på den, og holder service og alt det der så skal den nok være ved din side i mange år. smiley


  • #82   21. feb 2017 kia clarus 2000 1,8 330.xxxkm ca 13kml på motorvej ville gerne pendle i den gamle spand men den er lige dyr nok i drift, så den får konen
    suzuki alto 2004 216xxxkm ca 20kml på motorvej 200km dagligt vindfølsom, støjende og lille..men billig i drift og stumoper


  • ole R
    ole R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 23
    #83   21. feb 2017 Alt afhænger af den person der sidder bag rattet.

  • #84   21. feb 2017 Min onkel har en renault 1.5 dci 345000 km uden nogen dele skiftet i motor ud over service

  • #85   21. feb 2017 83# enig bliver nogen gange overrasket over folk fx. Ikke tjekker olie/vand, bilen skal jo bare til service en gang om året.
    Om så min bil mangler en halv dl. oile så for den det smiley


  • #86   22. feb 2017 Min kæreste havde en aygo fra 06 tror jeg det var.
    Den havde gået ca 200.000 km den fik skiftet begge forhjuls lejer og abs sensorer jeg mener det var 2000 - 2500 per hjul.
    Og så rustede udstødnings manifoldet op jeg måtte svejse et nyt anslag på.
    Jeg fandt så senere ud af at mange knækker imellem manifold og cat. ( cat og manifold er svejst sammen til et stykke )


  • #87   22. feb 2017 Emil - Det er faktisk ikke fordi den ruster. Det er fordi bolten de sidder på siden løsner sig, og så flækker katten pga vibrationerne smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=pWuMNYp-W1Y


  • Steffen R
    Steffen R Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #88   22. feb 2017 Hvis valget af ny bil står mellem en ny Aygo eller Up så læs lige FDM's sammenlignende test af de 2. Så er er man ikke så meget i tvivl om, hvilken bil man skal vælge

  • #89   22. feb 2017 Steffen - det kommer nu alligevel an på hvad man prioritere. Up'en er en bedre bil et par områder.
    Aygo'en er bundsolid. Det er Up'en ikke - ikke af hvad jeg har set i 3 cylinder fora. Der har der været en del med opslag med kaput motor og stille stående på landevejen - for ikke at tale om deres gearkasse og koblings problemer smiley Og Aygo'en er en hel del kvikkere på alle tidspunkter.

    Jeg ville vælge Aygo'en til hver en tid, på trods af den lavere komfort smiley


  • #90   22. feb 2017 jeg købte en Seat Mii for lidt over et år siden, den har på et år gået 54.000 km hovedsagligt på E45. Det er en rar lille bil, ikke meget power, men den køre godt og gør det den skal. 17-18 km/l ved motorvejs hastighed (120-130) gider som sådan ikke at køre øko kørsel. har ikke haft nogle issues overhovedet.
    Den er serviceret som anbefalet med olie skift osv. hver 15.000 km. umiddelbart regner jeg da med at den nok skal holde en 200-250.000 km uden det stor bøvl.

    Holdbarhed på en bil har også meget med vedkommende der køre bilen, og hvor godt man passer på sine ting.

    Jeg er meget godt tilfreds med den som pendler bil, Den er billig at eje og køre i, også kan man bruge pengende på de gamle sjove biler.


  • #91   22. feb 2017 Det var nu selve manifoldet der var rustet på hendes.
    Boltene sad godt fast jeg måtte varme og svejse nye hoveder på for at få dem af.
    Hele på spændingen rundt om rørene op mod topstykket var rustet.


  • #92   22. feb 2017 #75
    Renault er et ligegyldigt og intetsigende mærke, det er de populære franske som Peugeot og Citroen jeg taler om, og det har jeg vist også nævnt et sted længere oppe.


  • #93   22. feb 2017 #88. Den video får mig ikke til at vælge om næste gang.
    Aygo et meget friskere i designet både ude og inde, den er væsentligt kvikkere både i byen og på tilkørslen til motorvejen, og så er det bare en langt bedre bil. Der er slet ikke nogen kendte sygdomme på den nye model, prøv at søge up fejl, og du får timers skræmmende læsning.
    Og mange af de fejl og svagheder vil VW ikke hjælpe med, det er jo en billig bil, man må forvente det ikke er så godt som i de større biler. Toyota bygger på en markant anderledes måde, her skal f.eks radiosignalet ikke være ringere som i up, blot fordi det er en billig bil.

    Det er godt vi ikke alle kører i det samme trods alt, så ville verden være kedelig.


  • #94   24. feb 2017 Nu ved jeg ikke lige om min Suzuki hører med i "minibil" segmentet.

    Men min har i skrivende stund gået 145.000 km, var første ejer og har nu haft den i 6 år.

    Den kører stadig, som den dag jeg hentede den ved forhandleren, den har aldrig fejlet noget. Den starter altid, og har ikke haft andre omkostningerne end service.

    Jeg valgte netop en bil i den størrelse og pris grundet jeg på daværende tidspunkt var på SU, nu bliver den primært brugt som bil nummer 2 af min kæreste, og bliver byttet ud med en Renault Talisman i den nærmeste fremtid.

    Den kører dog ikke det den er opgivet til, den går 16-18km/l ved blandet kørsel, primært motorvej med 130 km/t. Jeg har dog aldrig fortrudt valget af en "minibil", det bliver dog ikke aktuelt i fremtiden på grund af større plads efterspørgsel.


Kommentér på:
Mikrobilers levealder?!

Annonce