{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Billån
  • #1   19. feb 2017 Santander skal have 4.94 % i variabel rente - umiddelbart. Jeg ansøgte. Med en løn på 33.000 før skat tænkte jeg da at jeg sagtens kunne låne 130.000. Næh nej.. jeg fik en mail at de kunne tilbyde mig 100.000 til 18% i rente. Haha - fuck af.

    I min egen bank tilbød de mig fast rente på 5%. Det kunne sagtens lade sig gøre uden problemer. Hvad siger din egen bank til det?

    DIBA er faktisk ret godt. De har ok renter.


  • #2   19. feb 2017 Gå i din egen bank , jeg har lige fået billån til 2.95 % i rente

  • #3   20. feb 2017 Hør evt ad hvor du vil købe bilen. Nogle gange kan de tilbyde et attraktivt lån. Husk nu at kig efter ÅOP og ikke alene renten, for den er der fradrag på alligevel.

  • #4   20. feb 2017 Husk at beregne ÅOP ud fra den forventede tid, du skal have bilen/lånet og ikke bare de standard 8 år. ÅOP beregnet på 8 år er mere til vildledning end vejledning, når det kommer til fx billån. Hold fast, hvor er der mange, der bliver snydt af det.

    Oftest gør banken det billigst - det er min erfaring. Men det er meget individuelt og kommer an på din økonomi i øvrigt.


  • Gitte V
    Gitte V Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   20. feb 2017 Tusind tak for svar smiley
    Lyder til det bedst kan betale sig at tale med min bank...


  • #6   20. feb 2017 #4

    Nja, man skal altid beregne ÅOP med den tid lånet løber på. smiley
    Ingen grund til at beregne ÅOP på 6 år, hvis lånet løber 8 år.. Så er det bedre at tage et 6 årigt lån smiley - Men vel også det du mener ?

    Man skal bare regne med 50% tab de første 3 år smiley


  • #7   20. feb 2017 Nej, jeg mener, at mange vælger et 8-årigt lån, men indfrier det efter 3 år, fordi bilen er solgt. Og så er ÅOP'en, der er beregnet ud fra 8 år, mere misvisende end retvisende.

    Man kan sagtens tage et billån på 8 år, men beregne en ÅOP ved ekstraordinær indfrielse efter 3 år. Du vil blive overrasket over, hvor vanvittigt høje ÅOP'er forhandlerfinansieringer har!


  • #8   20. feb 2017 Jo jo, hvis de tager noget for at indfri før tid, hvilket de nok gør.. Men så skal man alligevel bare lave et lån på den tid man regner med at have den smiley

  • #9   20. feb 2017 Det har intet at gøre med gebyrer ved indfrielse. Selv om det er gratis, bliver en 3-årig ÅOP tårnhøj. Så er der jo pludseligt kun 3 år at dele de vanvittige etableringsomkostninger.

  • #10   20. feb 2017 De ville være der uanset om det var 3 eller 8 år, så lånet er ikke dyrere fordi du indfri før tid.. Det kan godt føles dyrere, det er klart, men du ved hvad du låner og skal betale tilbage. Du slipper så nok for nogle renter og lidt ved at indfri efter 3 år end 8 år.

    Der er ingen grund til at tage et 8 årigt lån, hvis du ved at du indfrier om 3 år.


  • #11   20. feb 2017 Vi kan ikke diskutere det, før du sætter dig ind i, hvordan du beregner ÅOP, kan jeg mærke smiley

    Tårnhøje etableringsomkostninger kan KUN svare sig at betale, hvis man beholder lånet i lang tid. Hvis man indfrier før tid, medfører det, at man reelt har lånt til en enorm ÅOP, som banken uden problemer ville kunne matche til selv deres halvdårlige kunder, som ikke har noget at forhandle med.


  • #12   20. feb 2017 Jeg ved helt præcist hvordan man beregner ÅOP, men som sagt, der er ingen grund til et lån på 8 år, hvis du alligevel ved at du indfrier efter 3.

    Tårnhøje etableringsomkostninger er der også kun på dårlige lån smiley Det er jo det de tjener på, men sælger på lav rente.


  • #13   20. feb 2017 OK, hvis du kender formlen, har du så i hvert fald ikke reflekteret ret meget over essensen af den, kan jeg forstå smiley

    Hvis du ikke tager en bankmands ord for gode varer, vil jeg opfordre til dig at søge lidt efter den artikel, der blev skrevet forleden. Tror det var Mybanker. Den omhandlede netop problemstillingen med den konklusion, at forhandlerfinansieringer er ALT for dyre, hvis man indfrier efter fx 1, 2 eller 3 år.


  • #14   20. feb 2017 Ved ikke om du misforstår mig, men nu handler det som sagt ikke så meget om forhandlerlån vs banklån. Jeg snakker om lån generelt.

    Har rigeligt styr på det og ved godt hvad jeg ville og skal se efter. Stod det til mig, så lånte man slet ikke til bil hvis det er fra en økonomisk synsvinkel. Det er og bliver aldrig en god forretning som lånetager.

    Men er enig med dig i det, at man skal være varsom og læse det med småt, men det burde folk også vide efterhånden.


  • #15   20. feb 2017 Jeg giver op. God aften.

  • #16   21. feb 2017

    Banklån er stadig billigst... selv efter åop efter 6år hvis man tar dette ex. Se i tabellen nede i artiklen med åop forhandler vs bank. (Folk vil røvrendes)









  • #18   21. feb 2017 #16

    Der står intet banebrydende i den artikel, men det er jo også det jeg har skrevet alligevel.
    Har aldrig sagt, at forhandlerlån er bedre end banklån - men min undren går bare på, at tage et 8 årigt lån for så at vide, at man indfrier det efter 3 år.

    Jeg kan godt se hvor han vil hen, men hvorfor så tage et 8 årigt lån ? Hvis du kan få et billigere lån ved at låne i 3 år, så kan man da lige så godt det.
    Det kan godt ske, at du sidder billigere i det pr måned i de 3 år, men prisen for lånet er nok nær det samme (bortset fra lidt renter måske).

    Er du en god kunde, så koster det heller ikke alverden i etableringsomkostninger.


  • #19   21. feb 2017 Nej men jeg er bange for at alt for mange tænker wauu kun1.95% i rente og så glemmer de alt andet. Smart af forhandleren, men dyrt for forbrugeren i sidste ende

  • #20   21. feb 2017 Der er vi helt enige smiley

Kommentér på:
Billån

Annonce