{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.286 visninger | Oprettet:

Mehmet A
Mehmet A
Tilmeldt:
21. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Reel forskel på 1.4 vs. 1.8? {{forumTopicSubject}}

Kære Alle,


Jeg er rimelig lun på Skoda Superb'en, fra 2016 "venter måske til at den nye fra 2017 kommer ud"...

- Dog kan jeg ikke helt beslutte mig for om det skal være den med 1.4l motor med DSG, eller om det skal være den med 1.8l motor med DSG?

Den med den "lille" motor har 150 hk, mens den på 1.8l har 180... Til gengæld koster den lidt større motor næsten 30.000 kroner mere i indkøb... Og koster 300 kroner mere i halv-årlig afgift...?

Spørgsmålet er: Hvad får man egentlig for pengene, udover de små 30hk ekstra? smiley


Vh,
Mehmet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reel forskel på 1.4 vs. 1.8?
  • Nicolai A
    Nicolai A Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   21. feb 2017 Jeg følger lige med her smiley betragt min kommentar som et *bump* ;=)

  • #2   21. feb 2017 hvis det er 1,4 TSI motoren så gå langt uden om den. har kun hørt at de har problemer og, har ikke erfaring med det selv men har set flere klage over dem ! så hellere ligge de 30 klik ekstra og få noget der holder ! smiley

  • #3   21. feb 2017 Du få en motor på 400ccm mere og som i sig selv er bedre dimensioneret til den størrelse bil du få mere glæde og mere overskud. 1.4 er på vej ud og de næste VW'er bliver med en 1.5 turbo
    Du få også en motor der har lettere ved at holde hvad den lover da dens moment er bedre i sig selv.. De 30.000kr. Er pengene værd for at få den glæde. Polo og til dels golf kan fint klare end 1.4 men ikke noget der er større efter min mening.


  • #4   21. feb 2017 1,8 turbo.
    er gennemtestet.
    den ville jeg stole mest på af de 2.

    180 heste kunne den lave standard
    helt tilbage til golf 4 ( jubilæum gti)
    og audi tt. så den motor kender vag rigtig godt


  • #5   21. feb 2017 som Sø-Propel siger så syntes jeg også 1.4'eren er for lille til den type bil, selv om det er en lækker motor.
    så havde også valgt 1.8'eren, men egenligt så er 1.8'eren også på vej på pension og bliver erstattet af en 2.0 med 190HK (som i den nye audi a4 og a3)


  • #6   21. feb 2017 Tommy.
    Har de ikke altid svinget mellem 1.8 og 2.0? Skoda plejer at udfase deres motor som nummer 3 i gruppen Seat lukker og VW åbner som prøveklud og Audi få TU versionen så de ser ud til at være de første. Eller er jeg langt fra?


  • #7   21. feb 2017 Sø-Propel, jo der er nok noget i den stil, men efter at de har udviklet en ny 2.0 190HK som er smidt i audi så kommer den vel også i de andre på et tidspunkt smiley og det er vel nærliggende at smide den i de andre når der kommer nye modeller

  • Mehmet A
    Mehmet A Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   23. feb 2017 Genialt...! smiley Tusind tak til alle, for brugbare svar...!

    Kan godt se nu at 1.4'eren højst sandsynligt er underdimensioneret til bilen, hvis man også gerne vil frem i trafikken...! smiley

    - Jeg afventer i en måned, eller to, og håber vi nærmer os en lancering af 2017-modellen "med måske 2.0 motoren"... Og hvis ikke den får 2.0, så nupper jeg sgu en 1.8 benziner, med glas-soltag, adaptiv fartpilot & dsg smiley Det er umiddelbart de 3 ting, som står øverst på ønskelisten...


    Vh,
    Mehmet


  • #10   23. feb 2017 En 1,4 er accelererer fra 0-100 på 8,6 sekund det er ingen racer bil men alligevel noget rappere end meget af det andet der kører rundt.
    En 1,8 gør det samme på 8,2 sekundt.

    1,4 motoren af den gamle model har der været kæde problemer som i nyeste generation med rem jo ikke længere er der.

    Ud og prøv bilen og mærk og føl - jeg ville hellere bruge 30.000 kr på noget lækkert udstyr end 0,4 sekund fra 0-100 som man i dagligdagen absolut ikke mærker til.


  • Mehmet A
    Mehmet A Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   23. feb 2017 Hej Chick Hicks,


    Jeg har godt tænkt den tanke! smiley At der ikke er den store forskel på 0-100 km/t... Men kan vi ikke blive enige om at med 120-130 km/t på motorvejen, at 1.4'eren vil være en smule mere "anstrængt"? Dvs. bruge mere benzin? smiley


  • #12   23. feb 2017 1,8 180 hk dsg klare den på 7,4.

    så det du siger er løgn jo.
    1,2 hurtigere sek vil du mærke.
    Jo længere ned du kommer. des mere eksplosiv bliver accelerationen.
    7,4 vil man mærke


  • #13   23. feb 2017 Har selv kørt en bil der når 100 på 4,5 sekund.
    så ved lidt hvad jeg snakker om om


  • #14   23. feb 2017 Det kommer an på hvad ens forventninger er til bilen...

    Du må ud og prøve begge biler... 0-100 på 7,4 sek er ikke specielt hurtigt efter moderne standarder... og så er spørgsmålet om det ikke er bedre at spare de 30.0000kr, men det er kun dig der kan bedømme det...


  • #15   23. feb 2017 Ja prøv begge biler men du blir gladest for 1,8 tsi, den er bare mere driftsikker.



    jeg ved godt det er et andet eksempel.
    Men har prøve kørt ford fiesta flere gange. og 100hk modellen rykker bare ikke på samme måde som 125hk modellen. Og i dit tilfælde Er det jo 30hk ekstra


  • #16   23. feb 2017 #12 skal vi ikke bare blive ved Skodas egne opgivelser

    profilbillede
  • #17   23. feb 2017 Og manuel gear

    profilbillede
  • #18   23. feb 2017 Det kan vi da godt.
    hvis du finder en dansk hjemmeside.
    plus bilen er med dsg.
    det er det han efterspørger.
    1,4 dsg 1,8 dsg


  • #19   23. feb 2017 Så tager vi den en gang til for dig

    http://www.skoda.dk/Modeller/ny-superb-combi/priser/?t=data&vid=1863675



  • #20   23. feb 2017 # ok.
    Jeg mener nu stadig 1,8 motoren er bedre. mere holdbar selvom den " kun " yder 30 hk mere


  • #21   23. feb 2017 1,4
    http://www.skoda.dk/Modeller/ny-superb-combi/priser/?t=data&vid=1863771
    Her så opgivet til 8,9 sek. så 0,7 sekund.

    1,4 havde i tidligere udgaver kæde problemer, 1,8 alvorlige problemer med højt olie forbrug med dyre reparationer til følge.
    Kæde problemer på tidlige 1,4 blev løst pr kulance hvis service var overholdt.
    Men det er ikke længere aktuelt da kæden er væk.
    1,4 er en betydelig mere moderne motor med god brændstof økonomi.

    Er økonomi lige gyldigt i billedet - så gad jeg slet ikke kigge på en Skoda - så hellere noget AMG eller 12 cylindret Audi.


  • Mehmet A
    Mehmet A Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #22   23. feb 2017 Hej Chick Hicks,

    Økonomien er på ingen måder ligegyldig! smiley Jeg føler at jeg for "rimelige" penge får en stor bil, med plads til hele familien + en stor bunke bagage! Og så ser bilen ikke så tosset ud længere heller? smiley

    - Jeg tænker/føler at man får betydeligt mere for pengene med en Superb, end man gør med en Passat eller anden lign. bil i dén klasse...?

    Overvejede en kort overgang den nyeste Golf med 1.4 motoren og DSG.. Men her betaler man mere for mindre jo? smiley Det eneste jeg umiddelbart kan få øje på, som man betaler for, er navnet egentlig?

    Jeg takker for svarene herinde, og takker for at i har fundet tiden til at skrive dem! smiley Men føler mig ikke nødvendigvis meget klogere... Det kan være at jeg bare skal gøre som et par har skrevet foroven, og gå ud og prøve begge motorer, og så se hvilken en af dem der passer bedst til min personlighed? smiley


  • #23   23. feb 2017 selvfølgelig skal du det... man prøver et par busker til 1000kr når man skal købe den, men folk bestiller nogle gange nye bil uden at de har kørt en god lang tur i den smiley

Kommentér på:
Reel forskel på 1.4 vs. 1.8?

Annonce