{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Valg af bil maks 30.000 {{forumTopicSubject}}

Hej


jeg skal bruge en billig bil. helst stationcar.
Årgang er ikke så vigtig. ej heller km. dog ikke en der har kørt jorden rundt 10 gange.

Krav: Den skal være pålidelig da den skal bruges hver dag, og gider ikke en masse værkstedregnsigner.

Budget maks 30.000 kr.

Mærke er ikke vigtigt, som skrevet overfor, er det vigtige at den er pålidelig.

Hvad ville i gå efter i den prisklasse?

På forhånd tak,
Carsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil maks 30.000
  • #1   22. feb 2017 Toyota corolla E11, eller Avensis

  • #2   22. feb 2017 http://m.dba.dk/peugeot-206-20-gti-sw-st/id-1031523566/


    Jeg ejer selv en 206 gti.. fra 1999. Har haft den 12år og den fejler stort set ingenting, nok den mest driftssikre bil jeg nogensinde har ejet og stadig rustfri. (Den er billig i dele)


  • #3   22. feb 2017 En BMW E36 4-cylindret evt.. Kan ofte findes til 18-20000 Kr, og de er ikke dyre at holde kørende. Som regel har de heller ikke været i hænderne på unge mennesker.. Ville være mest optimalt med en fra 1997/98..

    Men ingen biler kan garanteres at gå fri for værkstedsregninger, og slet ikke biler i den prisklasse.. Tysk eller Japansk havde jeg holdt mig til.. Har sjældent oplevet gamle franske biler der ikke fik mærkelige fejl.


  • #4   22. feb 2017 Har haft en del tysk, og synes ikke de har været specielt pålidelige. Så det bliver det hverfald ikke.

    Senest en passat fra 2011, og den har ikke været noget at råbe hurra for


  • #5   22. feb 2017 Thomas m... jeg har en e92 og den er sgu ik engang lige så driftssikker som min gamle peugeot. Har også haft 1 honda 2 mazdaer og 2 toyotaer .. heller ikke de var tilnærmelsesvis lige så driftssikker ÷ den ene mazda 323 jeg havde, den var lige så go som 206eren. Undtaget med hensyn til rust. Jeg ville kigge på den 206er hvis jeg var trådstarter

  • #6   22. feb 2017 Det er faktisk lidt underligt mht peugeot, for enten så oplever ejerne INGEN problemer i årevis, ellers så har de hele tiden problemer... Ved ikke hvad det kan skyldes, men jeg ser tit dette mønster...

  • #7   22. feb 2017 Jah... det mest underlige er at der kører så fandens mange peugeoter på vejene, nå nu at der er så mange der har problemer hele tiden.

  • #8   22. feb 2017 Køb noget Honda eller Toyota, det bliver du glad for, ikke det mest spændende men meget pålidelige
    Vi har haft en Avensis fra 98 der kørte 300.000 en 2,0 benzin. Den brugte ingen olie og fik på 18 år udskiftet noget af udstødningen, batteri, tandrem/vandpumpe, gummimanchetter på støddæmpere, køler grundet sten og bremser en enkelt gang så det må siges at være godkendt smiley

    Vores 2005 Avensis 2,0 diesel kørte 230.000 uden problemer dog var den dum at starte til sidst men det var grundet en dårlig starter til 1000kr, samt et sæt bremser og noget airbag/sele men betalt af Toyota

    Vores nuværende 2012 Avensis 2,0 diesel har ikke fejlet noget endnu, den har kørt 150.000 og fik skiftet bagbremser/kaliper (elektrisk) ved 145.000 det var en 6000 rep smiley
    Derudover har den for nyligt fået skiftet et modul i GPS'en der stod af til små 10.000 men ellers har der ikke været noget udover olieskift

    Vores Honda 2,2 diesel fejlede hellere intet efter 280.000 den fik dog skiftet generator 2 gange og et batteri samt krængningsstabilisatorer bag og bremser et par gange

    Vores nuværende Jazz fra 16 har der ikke været noget med endnu ej hellere vores 16' Peugeot 208
    Men pointen er at vi ikke rigtig har haft nogle dyre reparationer på vores Japanske biler, det har vi dog på vores Vag smiley


  • #9   22. feb 2017 anden_ man kan bestemt ikke måle bilerne pålidelighed med antal biler der kører på vejene...


  • #10   22. feb 2017 Nej... men forbrugerne bliver da ik ved med at købe et mærke igen og igen hvis lortet ik virker. Tvivler da på så mange frivilligt vil lade sig narre... men det er selvfølgelig heldig for dig hvis du er klogere end pøblen

  • #11   22. feb 2017 Du kan da bande på at mange lader sig snyde..

    Det hele handler om branding.. Du ser 10 x så mange VWer og Audier som Honda.. på trods af at honda altid har lagt i toppen over de mest pålidelige mærker, mens VAG bliver overhalet indenom af selv koreanerne...

    Men de forstår at sælge en vare til overpris som folk bare MÅ eje, ligesom apple fx, selvom du kan få en bedre vare til færre penge... Og hatten af for det, det er forbrugerne der lader sig narre...


  • #12   22. feb 2017 Min påstand er bare at hvis fx. Honda er så meget bedre end en vw. Så ville det store flertal sikkert ha opdaget de, når nu det nærmest står i avisen. Men det har flertallet ik. Dette er fakta, og det ville mere end undre mig hvis det store flertal var mod bedre vidende

  • #13   22. feb 2017 Og jeg har igennem 15 år med 30 x BMW aldrig oplevet den mindste fejl som var "uforståelig" eller ikke var kommet af slitage. Til gengæld kender jeg ikke en PUG ejer som ikke har haft store hovedpiner. Bagbroer, el-fejl, displays der ikke virker, bip-lyde her og der..

  • #14   22. feb 2017 I øvrigt også sjovt at man aldrig ser Franske biler repræsenteret højt på lister over pålidelige biler.. Jeg har i hvert fald til gode at se min første liste..



  • #15   22. feb 2017 anden... igen vi er tilbage til branding, pris, kultur mm..

    Folk føler de får mere værdi for en peugeot.. Honda er ret dyre sammenlignet med andre biler i samme klasse, Audi og VW er marginalt mere dyre, men her føler folk de køber prestige...

    Kulturen i USA er en HELT andet..

    Her er de 2 mest solgte biler Toyota Camry og Honda Civic...

    Peugeot fremgår SLET ikke på top 20 listen, heller ikke Audi...

    http://www.goodcarbadcar.net/2016/07/june-2016-usa-best-selling-cars-sales-figures.html


  • #16   22. feb 2017 Så når du siger at peugeot er godt fordi der kører mange på vejene så gælder det jo kun Dk, og Dk udgør 0,001% af verdens bilpark, så din påstand er ligeud falsk...

  • #17   22. feb 2017 Thomas m så kan du måske fortælle mig hvorfor elbagruden på min bimmer ik virker og hvorfor recirkulation tænder når jeg bladrer ned i radiokanaler via ratbetjeningen. Jeg har i det første års ejerskab af denne bmw haft flere fejl end på min peugeot i 12åre

  • #18   22. feb 2017 Nu kører der vist slet ikke hverken Peugeot/Citroën eller Renault i USA smiley ej hellere Opel Skoda og Seat

  • #19   22. feb 2017 Nej, men det gør VW, men de eksisterer nærmest heller ikke..

    min pointe er at man ikke kan bruge den danske bilpark til noget som helst grundlag for hvor gode eller driftssikre biler er...

    den danske bilpark er måske den mest sørgelige og mindst repræsentative bilpark i verden...


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #20   22. feb 2017 Nej peugeot bliver ikke solgt i USA så det ville være godt klaret hvis de kom på nogen liste. jeg har en 406 ts6 den kører bare der er kun slid dele der går i stykker

  • #21   22. feb 2017 Nej , ikke mange VW man ser i USA godt nok.

    .....men derimod en masse Koreanske biler.

    Kender ikke historien på hvorfor, men bare en konstatering........ ( ihverfald i florida smiley

    M.h.t. VW, så lader man sig forblænde af design. De er super gode lige netop på denne del. Og rent teknisk er de også en del mere innovative, end mange andre mærker............ Men stabile kan man ikke sige. ( ikke de 4 styk. vi har ejet ihvertfald )

    Men er stadig vild med VW's design og 4cyl. benzinere med DSG smiley


  • #22   22. feb 2017 jeg ville forslå en Toyota avensis stadionvogn evt 1.8 men kæde find en med lav km af model t22 uden rust og det er passet med servie og undervogn behandling dem kan du finde til omkring 20.000 til 30.000kr i rigtig flot stand og det en stærk bil også 1.6 motoren er god i dem du kan også finde dem til halvdelen men så de tit ikke så velholdt og passet men eller er t25 avensis vel også ved at komme ned i omkring de 30 for de billigst benziner udgaver

Kommentér på:
Valg af bil maks 30.000

Annonce