{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.948 visninger | Oprettet:

Drypper en blanding af olie og kølervæske ?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Har mig en Peugeot 206 Hdi 1,4 fra 02. Den har gået 200.000 km og har egentligt kørt ganske fornuftigt !
Jeg har så haft indsprøjtningsdyserne ude og renset og givet lidt nye pakninger osv. Har i processen dækket af ned til cylinderne og indsprøjtningsdysernes huller osv.

Efter det hele er samlet igen og alt ser godt ud og jeg har ikke glemt noget osv. starter jeg den og bakker ud af garagen og ser en håndflade stor klat på gulvet og så en masse dryp på gulvet den vej jeg er bakket ud. "Det er bare løgn" tænker jeg og kigger under bilen - Der drypper den lystigt sådan 1-2 gange i sekundet sådan bagerst fra motoren (ind imod føresædet)
Får den bukket op og lægger mig ind under og lyser op under og kan ikke se hvor det kommer fra!

Den har de sidste mange kiloemter (15-20.000) været lidt tilsnasket i motorrummet og diverse steder og haft tegn på den har "spruttet" olie ud i motorrummet men ikke sådan noget voldsomt, troede måske det var låget ned til knasterne og indsugningen (som man har af ved rensning af indsprøjtningsdyser) at der var utæt.

Det ligner meget en blanding af olie og kølervæske der drypper ned, har lidt svært ved at se om det er ren kølervæske da den trækker gammelt snask/olie med ned idé det løber ned af motoren.
Er bilen lige til skrot eller hvad sker der ?!

Det var godt nok ikke lige det jeg havde regnet med der skulle ske nu - Og nu er jeg ikke ekspert, men det jeg har rodet med burde da ikke kunne få toppakningen til at gå ? Eller hvad ? smiley
Synes det virker lidt vildt, har jo på ingen måder været nede i motoren eller lign. "kun" lige taget indsprøjtningsdyserne op, dækket af, renset dem og så ned igen og samle det hele :/.

Men hvis den ligefrem drypper, er det så toppakningen ? Eller kan man med garanti sige at det så er en utæthed ???? (Tænker hvis jeg har kommet til at rive i en slange eller lign. som så er blevet utæt f.eks, kan bare intet se)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drypper en blanding af olie og kølervæske ?!
Kommentér på:
Drypper en blanding af olie og kølervæske ?!

Annonce