{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.488 visninger | Oprettet:

Er motor skiftet ? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Hvordan finder man ud af om motor rent faktisk er blevet skiftet, godkendt eller om skat/synsmanden er blevet oplyst .. ?

Bilen skulle ha kørt ca 400xxx og motor 210xxx..

Motor størrelse osv på np.net stemmer overens med hvad sælger fortæller mig der ligger i, men hvis der har været motor skift skulle den så ikke ha været synet før man må køre med den nye motor?

så skulle der vel stå 210xxxkm ved sidste syn og ikke 400xxxkm ?

P.s. har stel og nummerplade på bilen.


På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er motor skiftet ?
  • #1   12. mar 2017 Hvis bilen havde kørt 400xxx inden motor skifte har den jo stadig kørt 400xxx efter motorskifte... nogle ændrer kilometer visningen i speedometeret , men jeg vil hellere kunne fremvise kvitteringer på hvor og hvornår motor er skiftet..

    F.eks har min M5 på klokken gået 270xxx km men motoren har kun gået omkring 150xxx.. og selvom den er sat total i stand med nye dele for +100k så har karossen jo stadig kørt 270xxx smiley

    Når jeg kigger på biler , står der 300000 km på syns rapporten i år 2014 og i 2016 står der 140000 , så holder jeg mig langt væk...


  • #2   12. mar 2017 Bilen skal ikke godkendes med ny motor så længe den er identisk med den der lå i.
    Derudover så er synsmanden ligeglad med km på motoren... det er instrumentet Der tæller .


  • #3   12. mar 2017 Har han ikke beviset til motor skift kan det være bare tom snak. kan han ikke vise Motorcertifikat eller regninger,er det op til dig at stole på hvad han siger .
    Men kører den som den skal her og nu og prisen passer hvad er problemet .Du er ved at købe en bil der er kørt 400000 ??? skal du være klar over at alt kan forventes at gå i stykker.Og hvis du ikke selv kan lave lidt så lad være.
    Og som andre siger bilen er kørt de kilometer uanset om motor er skiftet.
    Personligt har ikke problem med høje kilometer hvis hele bilen er ikke slidt bulet rusten ,


  • #4   12. mar 2017 kik evt på motorstyringen der står et stel nr på.. eller det gør der på en e34

  • #5   12. mar 2017 #4 Et eller andet siger mig at det handler om en Passat smiley .

    (jeg har set en del forskellige motorstyringer fra biler af de årgange (E34) der ikke står stelnummer på. Så det kan sikkert ikke bruges til meget)


  • #6   12. mar 2017 lige på de to jeg har haft stod der stelnr smiley også i sikringsboksen.. havde sgu egentlig misforstået det haha troede der var tale om en bmw sorry smiley

  • #7   12. mar 2017 Det er vist Dennis der fik den drejet i den retning for dig smiley

    Men der ud over, er det jo rigtig som han skriver:
    Km.-tallet på speedometer følger bilen, ikke nogle tilfældige dele der er skiftet på bilen.
    Ellers er det jo egentlig at lyve om bilens stand


  • #8   12. mar 2017 Som nogle skriver, så bliver bilen jo ikke "nyere" af at skifte motor. Hele drivlinien har jo stadig kørt det oprindelige km.

    ........ men det er da stadig et aktiv, at motoren er skiftet til lavere km, så klart noget man bør nævne ved salg. Dog tror jeg ikke det er noget der flytter mange kr. på en ældre bil ?


  • #9   12. mar 2017 svar på spørgsmål

    Nej, synshallen går efter bilens instrument

    Nej den skal ikke godkendes med ny motor, hvis det er samme motorkode, hestekræfter og lign.

    Så hvis du er tilfreds med bilens almene stand, prisen og det sælger fortæller dig, er der hvertfald ikke noget lovmæssigt i vejen for handlen smiley


  • #10   12. mar 2017 1# Det har du self ret i, men blev lidt i tvivl da jeg så et opslag hvor km/tal nemlig lige præcis var ændret fra ca 400xxxkm til 170xxxkm i synsrapporten,

    #3 Vil self gerne ha ham til at fremvise papir på motorskift, men i tilfælde jeg mister noget mister jeg sku ikk meget. smiley

    #4 Det kan der være noget om Per smiley

    Men tak for info alle sammen !

    P.g.


Kommentér på:
Er motor skiftet ?

Annonce