{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Vw Beetle Cabriolet/Roadster 71 - Hvad kan den være værd? {{forumTopicSubject}}

Har fundet sådan en pæn sag her fra 71, med en 1,6 motor.
Ejeren vil gerne sælge den til mig.
Hvad er sådan en værd?
Standen er faktisk fin. Chrome delene trænger måske til en udskiftning. Og ellers trænger den nok til en grundig rengøring. Den har stået i en garage i en del år, uden at være blevet brugt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw Beetle Cabriolet/Roadster 71 - Hvad kan den være værd?
  • #2   20. mar 2017 Tusind tak for et konstruktivt svar smiley
    Du lyder som en kompetent herre.

    Den skulle være synet med konstruktive ændringer - Hvad det præcist alt indebærer, ved jeg ikke.

    Fælgene er heller ikke helt mig, men det kan jo hurtigt laves om smiley

    Her er et billede inde fra. Det kan være du kan oplyse mere på baggrund af det?

    Han fortalte i øvrigt at det var en VW roadster?
    Så måske cabriolet er den forkerte betegnelse, i overskriften.


    profilbillede
  • #3   21. mar 2017 Aller først skal du undersøge om den overhovedet kan indregistreres igen. Jeg mener der var noget med at hullet i loven, som gjorde det muligt at indregistrere roadstere, blev lukket og man derfor ikke kunne få godkendt dem herhjemme. Men om det er muligt, når den har været indregistreret før, ved jeg ikke? Jeg mener at have hørt historier om folk som har købt dem i Sverige, for så at brænde inde med dem herhjemme, da de ikke kunne indregistreres.
    Det er korrekt at det ikke er en original cabriolet, men er ombygget med et glasfiberkit. Men det trækker ikke nødvendigvis ned i prisen på den, da de er sjældne. Især hvis den kan indregistreres.
    Hvis det er muligt at indregistrere den igen, vil jeg mene at prisen ligger på 30.000 og opefter, afhængig af standen. Hvis den er i fin stand, er den nok mere 50-60.000 værd.
    Når man skal se på standen, skal man selvfølgelig se efter rust. På en roadster er bagstykket, fra bagklap og frem, samt forruderammen lavet af glasfiber. Det kan ske at glasfiberdelene flækker eller lænder fra hvor de er limet til den originale karosse. Det betyder at malingen flækker og der kan trænge fugt ind og danne rust. Og så skal man selvfølgelig også være obs på hvordan kalechen har det.

    Hvis jeg var dig, ville jeg forhøre mig på vwnettet.dk. De plejer at være super flinke til at rådgive og de ved 100% hvad de snakker om. Måske kan du endda være heldig at finde nogen som kender mere til præcis den bil.


  • #4   21. mar 2017 Tusind tak, LilleDan.
    Det vil jeg da gøre med det samme smiley


  • #6   21. mar 2017 Jeg er ikke sikker på om man kan. Det er lidt ligesom med de lange beachbuggy'er. De kan heller ikke godkendes længere, da de ikke er på opkortet bund. Jeg mener bare at der var snak om at man ikke skulle afmelde alle de forskellige kitcars på lang bund, fordi det kunne blive et problem at få dem godkendt igen. Men jeg er slet ikke sikker... Det er trods alt en ting der er værd at have styr på inden man køber den.

  • #7   21. mar 2017 Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at købe en bil, for at brænde inde med den smiley

  • #8   21. mar 2017 Roadsteren er iøvrigt kraftigt inspireret af en Hebmüller, som var en to-sæders cabriolet fra slutningen af 40'erne. Der blev vist kun lavet under 1000 af dem inden firmaet gik konkurs i starten af 50'erne. Idag er den ultra sjælden og jeg tror ikke man slipper med under 200.000 for et eksemplar i dårlig stand.

  • #9   21. mar 2017 Ja, det kan jeg da egentlig godt se, når man googler smiley
    Havde det da bare været sådan en, han havde stående hehe.


  • #10   21. mar 2017 Synes ikke der er meget aktivitet inde på vwnettet?

Kommentér på:
Vw Beetle Cabriolet/Roadster 71 - Hvad kan den være værd?

Annonce