{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
201 visninger | Oprettet:

Vw Beetle Cabriolet/Roadster 71 - Hvad kan den være værd? {{forumTopicSubject}}

Har fundet sådan en pæn sag her fra 71, med en 1,6 motor.
Ejeren vil gerne sælge den til mig.
Hvad er sådan en værd?
Standen er faktisk fin. Chrome delene trænger måske til en udskiftning. Og ellers trænger den nok til en grundig rengøring. Den har stået i en garage i en del år, uden at være blevet brugt.



Kommentarer på:  Vw Beetle Cabriolet/Roadster 71 - Hvad kan den være værd?
  • #1   20. mar Det trækker ned at bilen er ombygget til cabriolet . Havde det været en fabriksbygget ægte cabriolet havde den haft en anden frontrude . Det er formentlig kun bunden der er en 71 model, for karossen er ældre : En 1971 model havde ikke de forlygter og slet ikke den frontklap . De fælge den er monteret med kan man altid debattere om det er god eller dårlig smag ( jeg synes helt sikkert det sidste , og sæt bare meget foran "dårlig smag ") .

    Den er formentlig så ombygget at den ikke vil kunne indregistreres som veteran, da den forlængst har mistet sin oprindelige identitet, og det betyder at den skal synes hvert 2. år .

    For den rigtige køber er den formentlig 50.000 kroner værd, mens en ægte Cabriolet i dag handles til 150-200.000 kroner .

    Herunder kan du se en ægte cabriolet fra 1969, og der er tydeligt forskel på den gang hjemmesløjd som du viser og den fabriksbyggede på billedet . De fleste fabriksbyggede Cabriolet modeller fra 1971 er iøvrigt 1302 modellen med MCPherson forhjulsophæng .

    Et "ladefund" som denne kan alligevel hurtigt kræve 10.000 kroner inden den er klar til igen at møde de danske landeveje , så start med at byde 30-35.000 hvis den er i så god stand som du påstår .


  • #2   20. mar Tusind tak for et konstruktivt svar
    Du lyder som en kompetent herre.

    Den skulle være synet med konstruktive ændringer - Hvad det præcist alt indebærer, ved jeg ikke.

    Fælgene er heller ikke helt mig, men det kan jo hurtigt laves om

    Her er et billede inde fra. Det kan være du kan oplyse mere på baggrund af det?

    Han fortalte i øvrigt at det var en VW roadster?
    Så måske cabriolet er den forkerte betegnelse, i overskriften.


  • #3   21. mar Aller først skal du undersøge om den overhovedet kan indregistreres igen. Jeg mener der var noget med at hullet i loven, som gjorde det muligt at indregistrere roadstere, blev lukket og man derfor ikke kunne få godkendt dem herhjemme. Men om det er muligt, når den har været indregistreret før, ved jeg ikke? Jeg mener at have hørt historier om folk som har købt dem i Sverige, for så at brænde inde med dem herhjemme, da de ikke kunne indregistreres.
    Det er korrekt at det ikke er en original cabriolet, men er ombygget med et glasfiberkit. Men det trækker ikke nødvendigvis ned i prisen på den, da de er sjældne. Især hvis den kan indregistreres.
    Hvis det er muligt at indregistrere den igen, vil jeg mene at prisen ligger på 30.000 og opefter, afhængig af standen. Hvis den er i fin stand, er den nok mere 50-60.000 værd.
    Når man skal se på standen, skal man selvfølgelig se efter rust. På en roadster er bagstykket, fra bagklap og frem, samt forruderammen lavet af glasfiber. Det kan ske at glasfiberdelene flækker eller lænder fra hvor de er limet til den originale karosse. Det betyder at malingen flækker og der kan trænge fugt ind og danne rust. Og så skal man selvfølgelig også være obs på hvordan kalechen har det.

    Hvis jeg var dig, ville jeg forhøre mig på vwnettet.dk. De plejer at være super flinke til at rådgive og de ved 100% hvad de snakker om. Måske kan du endda være heldig at finde nogen som kender mere til præcis den bil.


  • #4   21. mar Tusind tak, LilleDan.
    Det vil jeg da gøre med det samme


  • #5   21. mar Ja, desværre har man spartlet instrumenbordet op, men den enlige og synlige knap på hanskerummet , sæderne ( er fra dem 1500 L model med høj ryg ) og dørbeklædningen afslører at den er efter 1968 så det er måske bare fronten der er gjort ældre ?

    Hvis den tidligere har været indregistreret i Danmark og godkendt kan den vel indregistreres igen, forudsat den opfylder kravene til syn .



  • #6   21. mar Jeg er ikke sikker på om man kan. Det er lidt ligesom med de lange beachbuggy'er. De kan heller ikke godkendes længere, da de ikke er på opkortet bund. Jeg mener bare at der var snak om at man ikke skulle afmelde alle de forskellige kitcars på lang bund, fordi det kunne blive et problem at få dem godkendt igen. Men jeg er slet ikke sikker... Det er trods alt en ting der er værd at have styr på inden man køber den.

  • #7   21. mar Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at købe en bil, for at brænde inde med den

  • #8   21. mar Roadsteren er iøvrigt kraftigt inspireret af en Hebmüller, som var en to-sæders cabriolet fra slutningen af 40'erne. Der blev vist kun lavet under 1000 af dem inden firmaet gik konkurs i starten af 50'erne. Idag er den ultra sjælden og jeg tror ikke man slipper med under 200.000 for et eksemplar i dårlig stand.

  • #9   21. mar Ja, det kan jeg da egentlig godt se, når man googler
    Havde det da bare været sådan en, han havde stående hehe.


  • #10   21. mar Synes ikke der er meget aktivitet inde på vwnettet?

Kommentér på:
Vw Beetle Cabriolet/Roadster 71 - Hvad kan den være værd?