{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.485 visninger | Oprettet:

Mads N
Mads N
Tilmeldt:
22. mar 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Forsikring som 18 årig {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri. Jeg er 17 år gammel, og bliver 18 til oktober.
Jeg ønsker at købe en vw bora 1,9 tdi fra 1999. min far har fået tilbud fra hans forsikring om en pris på 13k om året hvis den stod registret i hans navn. Er det det værd, eller kan det gøres billigere.
håber på konstruktivt svar.
tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring som 18 årig
  • #1   22. mar 2017 13.000kr om året for en bora i din fars navn? det kalder jeg seriøst røvknepperi xD
    Vil forslå dig at skifte forsikringsselvskab, da det der er klamphugger priser.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #3   22. mar 2017 https://www.comparo.dk
    Det giver et godt udgangspunkt til hvem du kan ringe til


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #4   22. mar 2017 Jonas c. Giver den et overblik eller sender den mit nummer til andre forsikringsselskaber?

  • #5   22. mar 2017 Du googler samtlige forsikringsselskaber du kan komme i tanke om, og så ringer du fra en ende af...

    de giver tilbud som vinden blæser, selvom en andet 18årig med samme postnummer skal have et tilbud på samme bil, så kan der sagtens være mange 1000kr til forskel...

    sådan en bil må ikke koste mere end 8000kr ansvar..

    det er vel ansvar du skal have ??


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #6   22. mar 2017 ja bare almindelig ansvar. Men ifølge kammarater, der har ligende biler ryger prisen nok ikke længere ned.

  • #7   22. mar 2017 priserne er nok steget.. men jeg gav 8000kr for en 160hk Civic VTi som 19årig for 10 år siden...

    prøv GF forsikring, de forsikrer biler udfra vægt og ikke effekt, med forbehold...


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #8   22. mar 2017 okay. Jeg vil prøve at ringe til dem så. tak for hjælpen men priserne er steget noget ihvertfald smiley

  • #9   22. mar 2017 giver 7800 kr for fuld kasko for min A3 smiley

  • #10   22. mar 2017 jeg gav 6000 for en 106 gti for 3 år siden. 18 år

  • #11   22. mar 2017 Jeg har en Integra Type-R med fuld kasko for ca. 8000kr.
    Og en Polo med ansvar for 4000kr, så lige meget hvad så hænger den pris ikke sammen med en Bora.


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #12   22. mar 2017 Hvor gamle er folk ? smiley


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #14   22. mar 2017 Tak.
    Syntes også at prisen er lidt i den høje ende.
    Han har ikke haft uheld i mange mange mange år.. så forstår ikke prisen.
    Nogle der ved om priserne er bedre ved alm brand?


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #15   22. mar 2017 det må da være fordi du står som registreret fører/bruger af bilen, siden prisen er så tårnhøj.. eller din far har en elendig forsikrings historik=overpris.

    evt prøv alka


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #16   22. mar 2017 ja jeg vil stå som bruger, da jeg skal køre hver dag. andet vil jo ikke dække hvis jeg køre fast

  • #17   22. mar 2017 folk ved ikke hvad de snakker om herinde...

    DET HAR INTET med din far at gøre - De sætter prisen på forsikringen ud fra BRUGERENS erfaringer. Så om den står i din fars navn eller dit eget, er fuldstændig ligegyldigt.


  • #18   22. mar 2017 #17
    Når jeg som 18årig kan gå ud og få en Integra Type-R med fuld kasko og vejhjælp på for 8000kr, så vil jeg vurdere at med den pris er det hans eget navn eller også har hans far lige fået kørekort smiley
    Husk at forsikring er en forhandling, ikke fast pris.


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #19   22. mar 2017 Men det er vel en del år siden du kunne det Larting?


  • #20   22. mar 2017 September 2013 helt præcist. smiley

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #21   22. mar 2017 virker underligt, hvilke forsikrings selskab?

  • #22   22. mar 2017 Prøve at ringe til tryk forsikring, der har jeg alle mine forsikringer og jeg giver 7.900kr for fuld kasko for min Seat Leon cupra 1p. (Jeg er 21 år gammel) og har haft bil siden jeg var 18 år gammel.

  • #23   22. mar 2017 Først havde jeg Alm. brand, men nu har jeg Tjenestemændendes forsikring.

  • #24   22. mar 2017 #10

    Hvordan kan man have været 18 år for tre år siden, når man er 25 år nu??


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #25   22. mar 2017 Har nok glemt at skrive det er en bora 1.9 tdi 115 hk 6 gear highline.
    er de 13 k rimeligt?


  • #26   22. mar 2017 jeg har en peugeot 405 1,6 forsikret til 6000 kr årligt hos alm. brand er 21 år nu, da jeg var 18 fik jeg forsikret en polo 6n 1,4 til 7200 kr årligt smiley

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #27   22. mar 2017 okay, det er også en mindre motor. men tak

  • #28   22. mar 2017 Det sgu ligemeget om den så hedder 1,9tdi rumfærge F40 spiderman..

    det er alt for dyrt i ansvar.. MAX 10.000kr ansvar, 8k ville være rimeligt baseret på personlige erfaringer..

    men prisen bliver ikke lavere af at du skriver herinde, du skal ringe rundt til SAMTLIGE forsikringer du kan komme i tanke om, find en registreringsattest på en tilsvarende bil, og så gå i gang..


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #29   22. mar 2017 Ville bare høres folks erfaringer

  • #30   22. mar 2017 Det er også en skide god ide smiley

    Men nu har du hørt fra 15 mennesker at det er alt for dyrt, så nu er det bare i gang med at ringe rundt smiley


  • #31   22. mar 2017 Hvad alle andre giver kan ikke bruges til noget som helst, især ikke når folk har haft bil nogen år, og har helt andre biler.....
    Din pris bliver dyr da du er nystarter og kun er 18, kan blive ramt af bil valg, og så hvor du bor. Du skriver ikke hvad du får for de 13k hvad er selvrisiko og hvad er der af dækninger, accepter evt en højere selvrisiko.


  • #32   22. mar 2017 uanset betingelser så er 13k for dyrt ansvar.. medmindre at han har friskade og 0kr i selvrisiko...

    1,5år så er den bil betalt af på forsikringer...


  • #33   22. mar 2017 jeg gav 5500 får min gamle 325i med næsten 200hk ansvar i mit eget navn da jeg var 18år så det kan gøres meget billigere.

  • #34   22. mar 2017 #32 "1,5år så er den bil betalt af på forsikringer... " - det har da ingen sammenhæng med ansvarsforsikring smiley
    Sådan kan man da kun se på det mht. kasko...


  • #35   22. mar 2017 jeg er 29 år, alka ville have 7200 kr for fuld kasko på min bil, hvor fdm gjorde det til 4000 kr, så der er kæmpe forskel, og da jeg konfronteret alka med det, sagde de bare at de ikke kunne forstå det kunne gøres så billigt..

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #36   22. mar 2017 FDM kræver også du har indboforsikring hos dem.;)

  • #37   22. mar 2017 Har også FDM forsikring, nu er der andre parametere at kigge på end prisen når vi snakker kasko, men fir os var FDM billigste med den dækning vi har når vi kigger på alle vores forsikringere samlet set.
    Nu kan det jo tænkes at lige netop bil modellen får nogen alarmer til at ringe, nu melder historien ikke nogen om om det er 90hk eller 150hk(aner ikke om den fået med 150) det har også ret stor betydning, fakta er at 18år og bil forsikring er dyrt,


  • #38   23. mar 2017 Jeg giver 15600kr. Fuld kasko for en Seat Ibiza 1.4 16v 100hk sport. Er 22, har kun haft bil i lidt under 1 år.

  • #39   23. mar 2017 Da jeg i sin tid købte min A3 fik jeg et "tilbud" med fuld kasko hos Alka på, og hold nu fast, 36.000kr (seksogtredvetusinde) årligt. Var på daværende tidspunkt 23 år gammel. Vanvittigt.

  • #40   23. mar 2017 67000kr for en Civic VTi ansvar som 18årig hos IF forsikring....

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #41   23. mar 2017 havde en golf 4 1.8 fra 98 da jeg var 18. havde bilen stået i eget navn havde den kostet mig 12k kun ansvar ved if forsikring.
    er selv snart 22 nu og kører i en bmw 116i og betaler 14k fuld kasko og alt hvad der kan tænkes til, ved top Danmark og bor i Avedøre stationsby.
    Men som alle de andre siger, så finder du den bedste pris ved at snakke med de forskellige selskaber og tage den derfra


  • #42   23. mar 2017 Hej Mads! - Hvis du ikke allerede har fundet en løsning er du hjerteligt velkommen til at prøve at hente tilbud hos os! Vi har mange på din alder der søger forsikring. Du kan tilbud fra flere forskellige selskaber via os http://bit.ly/bilgalleri - Jeg håber du finder hvad du søger smiley





  • #43   23. mar 2017 #42
    Tror det du laver kaldes reklame for egen virksomhed, du skulle nok læse reglerne for siden....
    Der ud iver findes dit "tilbud" i forvejen det kaldes vist findforsikring.dk


  • #44   23. mar 2017 Hej bjørn - Det var ingenlunde ment som reklame - Blot en hjælp til Mads hvis han ikke kendte til konceptet! - Dernæst så gør du dig da vist skyldig i det samme regelbrud smiley

  • #45   23. mar 2017 Ah hvad smiley
    Hvad er det for et regelbrud.... er sku ikke ejer af findforsikring.dk...
    Der ud over er det jo ikke første indlæg fra dig med reklame for din biks, jeg kalder det reklame....


  • #46   24. mar 2017 #40 Jeg melder mig i klubben. 23år 911 Carrera 3,2 Årlig kasko 84000Kr. Jeg havde bilen i lidt over 7 år - der var ingen skader, ingen forsikringssager. Det var en suuuuuper højrisikobil...liebhavere er galninge, de passer ikke på deres biler.

    Er man ung, vil de gerne tjene penge på een. Forsikringskonsulenten hedder "Ben Dover". Jeg tog flere forsikringsselskaber i at lyve åbenlyst, så vær vågen.


  • #47   24. mar 2017 #40 ser lige, at det kun var ansvar for VTI'en....... Useriøst. Bliver lidt sur på forsikringsselskaberne.

  • Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19
    #48   25. mar 2017 11.000 for Ibiza 1.6 tdi 90 hk 2011. Fuld kaskoforsikring, med 5600 i selvrisiko og ubegrænset kilometer.
    Jeg er 20 og fik kørekort for halvandet år siden. Har snakket med flere selskaber som alle siger at jeg skal være MEGET glad for min nuværende aftale.


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #49   28. mar 2017 Som flere har været inde på, er der ingen der kan give dig en pris - bortset fra forsikringsselskaberne. Der er SÅ mange parametre som tæller ved en prisudregning - så det er KUN et konkret og aktuelt tilbud til lige netop dig med din bil, som er relevant.

    Men én ting er sikkert: de 13k er ALT for dyrt!

    Så grib knoglen, brug nettet osv. Det tager nogle timer, men der er MANGE penge at spare. Vi taler mange tusinde kroner over de næste få år - specielt når/hvis Boraen skal skiftes ud med noget nyere/sjovere.

    Men lige et par fif:

    De fleste selskaber stiller reelt betingelse om, at du er "helkunde" - altså samler alle dine forsikringer ét sted. Mange gør det "skjult" ved at tilbyde en pris du helt sikkert takker nej til ;-).
    Men det kan ret ofte halvere prisen for bilforsikringen, at du har forsikringer i tre eller flere kategorier, f.eks. indbo, ulykke, hund, rejse osv. Så det kan måske betale sig for dig at tegne forsikringer, du reelt ikke har brug for. Altså må du ud og "låne" naboens hund og tegne en forsikring, få en rejseforsikring, en ulykkesforsikring, en indboforsikring osv.

    Undgå for alt i verden at få skader ;-). Det er nemt at sige - men skader som involverer forsikringen koster KASSEN når du er ny. "Straffen" kan forfølge dig i mange år. Det kan ofte betale sig selv at betale en skade til 10-20k, fremfor at belaste forsikringen. Betragt forsikringen som en forsikring mod økonomisk ruin (hvis du smadrer ind i naboens porsche eller invaliderer et barn) frem for en dækning af Bilkabuler. Af samme grund kan du lige så godt vælge en høj selvrisiko - det er der en del sparet på, og du kommer alligevel til at betale dyrt, når forsikringen skal indblandes.

    Årlige kilometer betyder en del for en ny bilist. Så vælg endelig ikke flere, end du reelt kører.

    Nogle selskaber er kun for medlemmer - f.eks. LB/Runa/Bauta/FDM. Her kan du komme ind via fagforening, via medlemsskab af FDM (men først efter 6 måneder) - eller via deres veteranafdeling...! Så måske er der en idé i at købe en +25 år gammel campingvogn og tegne kaskoforsikring på den til kr. 500,-/år for at blive medlem? De har i hvert fald nogle ret skarpe priser - specielt hvis du også kan tegne deres studieforsikring med indbo/rejse/ulykke.

    Vejhjælp dækker ofte i hele europa. Men dækningen er reelt kun noget værd i Danmark, hvor du og bilen transporteres hjem. I udlandet dækkes ofte kun transport af bilen til nærmeste værksted.
    Overvej derfor at betale lidt ekstra for kasko, hvis du kører i udlandet. Her dækkes ofte både lejebil (i op til tre uger!) og hjemtransport af bilen - det kan let være mere værd en bilen ;-).

    Skift forsikring så tit du kan! Markedet er ret konkurrencepræget, så du kan ofte få et eller flere trin på bilforsikringen ved at skifte - specielt hvis du er "helkunde". Er du meget om dig, kan du reelt være elitebillist på to-tre år!

    Måske trænger din far også til at få kigget sine forsikringer igennem? Bruger I tiden på det sammen, er det ikke helt utænkeligt at den samlede besparelse - sammen med en god aftale for unge i husstanden - reelt kan give dig gratis dækning.

    Jeg ved godt, at Boraen er billig og fed. Men kig evt. efter tilbud på en helt ny mikrobil med forsikring. Der er ind i melllem så aggressiv konkurrence, at det er værd at undersøge. Sparer du et par tusinde på ejerafgiften, en fire-fem stykker på forsikringen, par stykker på service og nogle øre pr. kilometer, er der ikke langt til en tusse om måneden i afdrag på en økospand -specielt da, hvis du kører mange kilometer. Men igen: ingen skader - for SÅ bliver det dyrt!

    God jagt derude - og kør nu ordentligt...det er billigst! smiley


  • Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #50   1. sep 2017 Hej Mads
    Min erfaring er at der er mange som ''hopper'' med på forældres forsikringer. Dog vil jeg anbefale dig at sammenligne bilforsikringsmarkedet. Det kan være at du finder en udbyder som kan gøre det billigere. Det er forsøget værd.
    Prøv evt. https://www.samlino.dk/bilforsikring
    Kan være du finder noget spændende.

    Jeg håber mit svar var brugtbart
    Mvh
    Martin


Kommentér på:
Forsikring som 18 årig

Annonce