{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Forslag til bil med automatgear. 2014+. Ca. 125.000 kr {{forumTopicSubject}}

Vores Peugeot 107 med manuel gear - overvejer vi at udskifte til en nyere og lidt bedre bil.

Er en Peugeot 208 et godt valg eller hvilke kan I foreslå? Enten ny eller max 3 år gammel.
Ville I købe en ny eller finde en der er max 3 år gammel?
Tænker det skal være benzin. Automatgear. 5-dørs personbil. Gerne langt pr liter - ca. 20+ km/L. Aircon/klima.
Skal vel mindst have 80 hk.

Er nypriserne ikke faldet en del - jeg tænker om det er afspejlet tilstrækkeligt i brugtpriserne?

Hvad koster tilvalg af automatgear typisk til en ny bil i nævnte model? Det plejer at være meget dyrt og derfor giver det måske bedst mening at kigge efter en let brugt? Få km eller max ca. 50.000 km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til bil med automatgear. 2014+. Ca. 125.000 kr
  • #1   26. mar 2017 208 har ikke et rigtigt automatgear
    Synes den nye model er pænere og hvis i har iPhones bliver i super glade for de modeller der har CarPlay smiley
    Dog er der nok en del penge at spare på den gamle? Hvad er jeres budget smiley


  • #2   26. mar 2017 Tak for svar. 208 med et ikke helt ægte automatgear - hvor godt/skidt er det?
    Er manuel gear så ligefrem at foretrække eller hvad er jeres vurdering?

    En helt ny 208 med automatgear koster vel hurtigt 180.000 kr?

    Carplay er det så iphone kan tilsluttes og derved afspille musik fra iphone?

    Hvor stor forskel er der på design - har vist ikke lagt mærke til det. Hvad er forbedret?
    Helst ca. 125.000 kr men hvis det giver rigtig god mening at købe en helt ny...så kan der blive til det. Ca. 170.000


  • #4   26. mar 2017 Er en Fiesta mon et bedre valg end en Peugeot 208?

  • #5   26. mar 2017 Jeg har 208, med det, ikke helt rigtige automatgear. Jeg er meget meget fint tilfreds, og har haft flere biler med den gear type. Fordelen er man ikke mister km/l med den type, og man sparer stadig en koblingspedal ??

    Jeg prøvede både Fiesta og 208, og for mig var valget let.

    Ud og prøv bilerne.



  • #7   26. mar 2017 Var det noget specielt der gjorde valget let for dig eller en følelse som ikke helt kan beskrives? Designet?

    Det er til fruen og hun har jo været vant til 68hk. Aircon/klima kunne være rart at have. Lidt mere komfort og lidt mer motorkraft. "Automatgear" ville være fint men ikke 100% et krav. Hun kører højest 10.000 km årligt.

    Hvis nogen kan sige lidt om hvilken motor-udgave/model det vil være klogt at kigge efter? Der er mange varianter. Hvilken motor er der mindst problemer med?
    Nogen bestemt årgang der er klogt at se efter? Tænker hvis noget er markant forbedret eller der er kommet nyt som er rart at have.


  • #8   26. mar 2017 Nicolai, lad mig blot høre forslag selvom prisen er højere. Så kan det overvejes.

  • #9   26. mar 2017 #7

    Sæderne, motoren ( min er 1.6hdi) indretningen i kabinen, komfort ved 115km/t.

    Men sæderne var virkelig en ting jeg kunne forholde mig til. Og så er min med glastag, det er virkelig en fed ting også.


  • #10   26. mar 2017 Har Allure sæderne der er lidt mere støttende men de alm sidder man også fint i, dog er de lidt bløde til min smag
    Autogearet kører fint nok men man kan mærke den skifter og ikke så lækkert som dobbeltkoblings gearkasserne
    CarPlay bringer udvalgte apps op på skærmen så som kort, telefon, SMS og Spotify og en del andre
    Det bruger telefonens kort osv og det hele kan styres håndfrit med Siri som også kan læse dine beskeder op og hun kan svare for dig osv. Jeg synes selv det kører super godt dog skal telefonen tilsluttes med USB, men da alt foregår på skærmen er jeg fri for at sidde med telefonen i hånden

    Det er kun nye lygter og lidt anden front ikke noget vildt men de har de nye touchskærme smiley


  • #12   26. mar 2017 Personligt ville jeg aldrig købe en bil uden automatgear, uanset hvor meget jeg skulle køre.

    Livet er simpelthen for kort til at skifte gear!


Kommentér på:
Forslag til bil med automatgear. 2014+. Ca. 125.000 kr

Annonce