{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.145 visninger | Oprettet:

Ahmed A
Ahmed A
Tilmeldt:
14. aug 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Ford Garanti - betale for fabriksfejl? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.,

Vil har en Ford Transit Costum som er spritny fra September 2016.

Bilen har kørt 6000 KM og nu melder den at den skal have skiftet olie!!!

Jeg tjekker olie standen og det er der helt fyldt op, jeg ringer til en Ford forhandler og fortæller dem det og spørger om garanti ikke dækker sådan noget??

De siger de betaler for en ny "oliepind" men jeg skal betale for olie og oliefilter!!

Hvad tænker i? Hvad skal vist gøre?

Vh Ninette & Ahmed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Garanti - betale for fabriksfejl?
  • #1   27. mar 2017

    profilbillede
  • #2   27. mar 2017 hvor mange km skulle den kunne køre inden den skulle have skiftet olie første gang?

  • Ahmed A
    Ahmed A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #3   27. mar 2017 #2 Freeway: Aner det ikke, men da Vi fik den klargjort havde forhandler lagt en seddel at næste olieskift skulle enten være ved 30.000 eller 29/8-2017

  • #4   27. mar 2017 okay så det jo også kun en halv år før tid Ca men ja sådan er det jo tit har selv været nød til at skiftet olie filter på min bil hvor den kun hade køre 4000km siden sidste olieskift da der gik en turbo så blevet det jo skiftet samme med turbo igen så det jo hvad der kan ske men du kan jo prøve at presse dem lidt og se om de vil smide det olieskift oven i men tvivler

  • Ahmed A
    Ahmed A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #5   27. mar 2017 #4 Freeway jeg fik at vide den skal have en ny oliepind? Men jeg føler ikke helt sikker på det her, de har ikke engang set bilen. Jeg sagde den skrev olieskift og fortalte dem bilen er helt nye så vil de bare lave olieskift og mere detaljer var der ikke.

    Men var din bil også fabriksny og du måtte betale af egen lomme?


  • #6   27. mar 2017 Det noget med at Ford køre med en olie viskositets måler som alt efter kørsels forhold variere. Min vens focus skal ind hver 15000km hvilket er 5000før normalt grundet hans kørselsmønster

  • #7   27. mar 2017 føleren må jo side oliepind røret eller pind det kan jo være de skal have olie af den når den skal skiftes lige som man skal på mange andre biler når oliesensoren går i bundkaret så skal olie jo skifte man hælder jo ikke det gamle på igen

  • #9   27. mar 2017 olie er jo en slid del så det kommer vel an på hvor flinke de er men ville da også mene det skulle blive skiftet uden omkostning men ved ikke om de skal gøre det når det er olie og filter

  • #10   27. mar 2017 6000km, de skal da bare betale!

  • Ahmed A
    Ahmed A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #11   27. mar 2017 Update: når har jeg annulleret aftalen med første forhandler og kontaktet en anden og her fik jeg at vide at jeg bare skulle komme forbi så vil de bare nulstille olie service meddelelse.

    Det tænker jeg er måske mere logisk end at tappe og hælde ny olie og ny oliepind og olie filter.

    Vil i ikke også synes det? - jeg er ikke mekaniker så det kan godt være det der er logisk for mig er ikke logisk for en mekanikere .


  • #12   27. mar 2017 Det er fordi den har målt at din olie trænger til at blive skiftet. Der kommer jo meget skidt i olien selvom du ikke har kørt ret meget. Den vil ethvert seriøst værksted forklare dig på en pæn måde og du selv skal betale for det service.

Kommentér på:
Ford Garanti - betale for fabriksfejl?

Annonce