{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Honda Civic 1,6 VTi?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens! Har ledt alle bil sider igennem og kan desværre ikke finde en 1,6 VTi med forholdsvis lav km tal. Så mit spørgsmål er hvor gode de motor er? Dem jeg har kigget på har kørt mindst 240 tusind, er det for meget for den bil?
Meningen er at senere skal lave et turbo projekt, har læst og set rigtig mange Civicer for udlandet med turbo. Og disse biler rykker virkelig og det ser ud som de er nogenlunde holdbare smiley
På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Civic 1,6 VTi??
  • #1   28. mar 2017 Min egen Civic VTi nåede at runde 395.000km inden jeg solgte...

    motoren kører stadig, med original gearkasse, trækaksler blok og top, det eneste jeg skiftede var kobling ved 230.000km og toppakning ved 250.000km

    men hvis der skal bygges turbo på så kan det være du skal medregne en renovering af motoren, særligt hvis den bruger olie, bore cylindrene lidt op, og nye oversized stempler, med nye stempelringe.. så kan den 200.000km endnu uden problemer..

    Jeg brugte min til trackday i mange år, og tævede den dagligt i det røde felt, jeg sidder staidg og undrer mig over hvorfor den aldrig brækkede sig... Jeg havde den i 10 år smiley


  • #2   28. mar 2017 Har haft dem med 3-400.000km og de kører stadig super, tjek om de ryger når du skyder den af, og syncromesher i gearkasse ved hurtig skift i høje omdr.

    Ellers køber du bare.


  • #3   28. mar 2017 Du skal være.mere bekymret for rust...
    En gearkasse kan relativt nemt skiftes.. Rust er bare dyrt og omfattende smiley


  • #4   28. mar 2017 Nej, den kan bestemt ikke bare monteres med turbo uden videre. Der er jo en grund til den yder 160hk. Kompressionen er noget højere end hvad godt er til turbo.

  • #5   28. mar 2017 Det er ikke optimalt nej, men der er flere der har kørt med en lavtryksturbo og lavet ca 210-220hk på std motor, så høj er kompressionen heller ikke, tror den er 10:1...

    men hvis man skal lave rigtig mange hk, +300 så skal der en gennemgribende renovering til...


  • #6   28. mar 2017 Ja, man skal nok kunne klare 0,3 bar, men så kan det jo være lige meget tænker jeg, jeg selv ligger på 1,5 bar og vil gerne op på 2 bar. alt under 2 bar er jo vakuum smiley

    Men ja, hvis det skal tåle en turbolader og lidt tryk, så koster det kassen, bare så trådstarter er klar over dette. Det løber sindssygt op sådan et projekt.


  • #7   28. mar 2017 Morten, nu er dette en Honda motor, så der skal ikke ret meget ladetryk til, før de yder meget power.
    Jeg er den i DK der ved mest om Honda og trykladning og har bygget rigtig mange trykladet Honda'er igennem tiden.
    På en std. B16A2 motor kan du lave omkring 220-240 HK rimelig safe.
    Hvis du skal over det, så er det andre stempler og plejlstænger, så kan du lave op til små 400 HK.
    Hvis du skal over 400 HK, så skal der andre foringer.
    Med 1 bars ladetryk, laver de normalt 330-350 HK.
    Jeg har diverse setups på lager lige fra lavtryks turboløsninger til +500 HK Rotrex kompressor setups til Honda B-serie.
    www,kolstrup-tuning.dk / brian@kolstrup-tuning.dk



  • #8   28. mar 2017 Jojo, men de kan jo også tunes til 200 på sug. Selvfølgelig koster det lige 500% mere.. Men det er jo bare ikke døjet værd ikke at gå hele vejen, frem for kun at hente 50 hk eller hvad nu det er. Jeg forsøger ikke at kloge, jeg siger bare min mening.

  • #9   28. mar 2017 Tak for alle svarene! Sårn som jeg har forstået skal jeg ikke være bange for at købe en med en del flere kilometer end hvad jeg tidligere har gået efter smiley Så hvis jeg tager en kompressionenstest og den er helt ok, og motor, trækaksler og gear generelt er helt ok, så det bare at få smækket den turbo på?? Regner ikke med at projektet skal koste mere end max 20 tusind smiley håber ikke det tal er helt hen i vejret? Hvis nu jeg selv laver manifold, svejser selv diverse rør til intercoller og laver selv udstødning så kan det vel også laves reletivt billigt? smiley

  • #10   28. mar 2017 20 tusind burde række, hvis du ikke køber nyt af alting. Men laver du selv manifold, og alt hvad nu der kan laves selv. Så burde pengene række til at få nogle gode stumper i motoren, så den kan tage de højere effekter.

    Men køber du nu en ny turbo til 10k, og intercooler til 2-3k, så er det ved at være snævert med penge til stempler og stænger.

    Vil anbefale dig liige at skifte pakdåser og evt lejer hvis nødvendigt. Stempelringene skal man vidst kun skifte hvis nødvendigt, de skal jo gerne hones op, efter der er monteret nye ringe.


  • #11   28. mar 2017 Du skal også lige bruge en stærkere kobling, større dysser og selvfølgelig noget motorstyring. Her er der Hondata eller Neptune det mest almindelige på Honda'erne. Og ikke mindst skal den mappes ind på rullefelt.
    Så dine 20K får temmelig hurtig ben at gå på og her har du slet ikke åbnet motoren endnu, da du så lige kan smide 20K mere, hvis den skal det.


  • #12   29. mar 2017 Jeg ved godt at det ikke er optimalt, MEN havde nu regnet med en eBay turbo smiley ved godt de ikke holder de næste 200.xxx men holder den 40.xx er de os nok for mig. Og så længe jeg har en anden motorstyring i kan jeg vil køre den ind på vejen... ved ik hvad i siger til det??? Lyder det helt hen i vejret? smiley

  • #13   29. mar 2017 Nej, du kan ikke rigtig køre ind på vejen hvis du spørger mig, men det ved andre meget mere om end mig.. Hvis det skal blive godt, så SKAL du have knock udstyr, og mulighed for at måle effekt undervejs.

    Jeg ville nok sige det er bedre at købe brugt kvalitetsturbo frem for kina.


  • #14   29. mar 2017 Nå okay smiley Så må jeg igang med mit bette projekt, og ud til sommer til diverse træf og lure på andres Vtec motorer! smiley

  • #15   2. apr 2017 Nu har jeg været ude at se på denne bil, med tilhørende motor rum... Sælger siger at motor er renoveret (hvilket han intet bevis har på) og er med s80 gearkasse. B18 top og indsugning... hva siger i?? Passer disse ting og andre ting i synes der skal nævnes?? Bilen har kørt 230 tusind smiley

    profilbillede
  • #16   2. apr 2017 Hvad er der renoveret ved motoren ?

    Hvad skal den koste, er der bevis på at den har kørt 230k km ?

    har du tjekket synsrapporter på nettet...


  • #17   2. apr 2017 Han ved ikke særligt meget om den, men siger dem er renoveret?? Så tænker jeg stempelringe, plejlstangslejer og toppaknimg.. men han har intet bevis... Bilen skal koste omkring 37 ca, har tjekket synsreport og den ser ok ud. Han siger os der sidder Carbon synkromesh ringe i gearkasse smiley

  • #18   2. apr 2017 Jeg kan se at indsugning pakingen er forholdsvis ny

  • #19   2. apr 2017 Så er den også betalt, til den pris skal den være helt uden rust synes jeg..

    Men hvis km passer, så er der bil i maaange år


  • #20   2. apr 2017 Hvordan tjekker jeg om det nu os er en b18 top og indsugningsmanifold??

  • #21   3. apr 2017 Du må finde nogle billeder på nettet og sammeligne, på billedet er ventildækslet rødt.. og det tyder på en B18C6 top fra en type R.. men det kan være det bare er selve dækslet der er skiftet, og ikke selve toppen....

    hvilken motorstyring har den ??

    Et billede af hele bilen?


  • #22   3. apr 2017 Tror det er original motorstyring.... Bilen er rullet til 177 HK

    profilbillede
  • #23   3. apr 2017 Prøv opret den på facebook og se om nogen genkender den, enten er sælger fuld af pis, eller også kan der være potentiel fare med at købe bilen, man sætter ikke en B18 top og anden indsugning + udstødning uden at køre bilen ind med anden motorstyring...

  • #24   3. apr 2017 Det en skam jeg ikke tjekkede det derude ved ham, men havde lidt travlt og når man står og kigger glemmer man bare en hel masse man skulle ha haft tjekket smiley Men bilen kørte nu utrolig godt, og skiftede gear rigtig godt osse oppe i de høje omdrejninger. Men ved sku ik hvad jeg lige gør smiley

  • #25   3. apr 2017 Det er et virkelig godt km tal, og hvis den ikke er rusten, og den er std i motoren så ville det klart være et plus, fremfor en anden top uden at være kørt ind til det...

Kommentér på:
Honda Civic 1,6 VTi??

Annonce