{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

Er mine dæk færdige? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har for nyligt købt en BMW E91 320i, som jeg er rigtigt glad for. Eneste anke er dens styreegenskaber, og jeg mistænker dækkene til at være årsagen.

Bilen er rigtig tung at dreje med, og køres der langsomt skal der ofte bruges to hænder for at dreje. En bilforhandler har fortalt at det kan skyldes nedslidte dæk pga at bilen så "træder" med mere gummi end hvis der var masser af mønster.

Samtidigt er den ikke særligt retningsstabil. Når jeg overhaler en bil, og kører over de hvide striber på vejen, føles det som om at bilen bliver ramt af et kæmpe vindpust, og jeg skal korrigere meget med rattet.

Dækstørrelsen er 255/35-18, og de er fra 2009. Der er ikke voldsomt meget mønster tilbage.

Tror i at mine problemer kan afhjælpes med nye dæk?
Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er mine dæk færdige?
  • #1   6. apr 2017 det kan være dækken der er slidt op eller bleven gamle hårde i gummiet så tag et visuel tjek af dem alle og tjek dato for hvad når de er lavet det står på hvert dæk men det med du kan mærke de hvide line på vejen kan også være vis du har for meget luft i dækken eller for lavt eller den skal spores det kan også givet et tung styretøj eller så kan et målet på fælgen være forkert det kan også givet de ting du kan mærke

  • #2   7. apr 2017 Nye dæk kan hjælpe - men det med retningsstabil når du f.eks. rammer de hvide streger kan også være bøsninger i bag..

  • #3   7. apr 2017 Køre du med det rigtige ET mål? Forkert indpresningen kan også gøre den føles meget levende når man rammer hvide streger

  • #5   7. apr 2017 Bøsninger. Tårnlejre. Brede lave dæk. Der er meget der kan være skyld i det og den bør efterses af en kyndig mekaniker... Forhandleren vil ikke hjælpe dig. Så anmeld lige idioten på trustpilot eller andre steder så vi kan lue ud i alle de dårlige bilsælgere der giver branchen et dårligt ry

  • #6   7. apr 2017 Du har nok gjort det, men bare for at være sikker.. har du tjekket dæktryk?



  • #7   7. apr 2017 Dæktryk har meget at sige, hvis du fx er nede på 1,5bar kontra 2,5bar...

    så tjek allerførst dæk tryk, og tjek årstallet på dæk..


  • #8   7. apr 2017 Forsøg evt med et andet sæt dæk måske hvis du har fået vinterdæk med

  • #9   7. apr 2017 Du skal have nye dæk uanset hvad, så hvorfor ikke bare få dem skiftet? Ellers har andre givet gode tips du kan gå videre med.

  • #10   7. apr 2017 Inden du kaster penge efter dæk bør du få den udmålt på alle fire hjul.
    Styregeometrien er ret så vigtig, men bestemt også om fælgene passer på bilen.
    Jeg har et sæt alu med spritnye dæk liggende. De kan sidde på vores og er fra en Ford, men de passer ikke til bilens geometri. Den mister alt hvad der minder om selvopretning, er tung og træg i styringen, så de skal IKKE på mere.


  • #11   7. apr 2017 Med brede lave dæk (255/35) vil du kunne mærke når du kører over vejstriber - og den vil også være sejere i styretøjet end hvis du kører med smallere og højere dæk. Men hvis dækkene er nedslidte forværres det.

  • #12   7. apr 2017 Mange tak for konstruktive svar.
    Dækkene er fra 2009, så de bør nok skiftes under alle omstændigheder.
    Tillægsspørgmsål: Hvad bør dæktrykket være i den størrelse dæk?


  • #13   7. apr 2017 Ja 8 år på et dæk er direkte til udskiftning, dit dæktryk står sikkert i døråbningen smiley

  • #14   7. apr 2017 Bemærk at det dæktryk der står i døråbningen eller i brugerhåndbogen kun gælder for originalmonteringen. Hvis dine nuværende hjul har andre dimensioner kan du ikke bruge det til noget som helst.

  • #15   7. apr 2017 Kørte forbi tanken i dag, og konstaterede at der kun var 1,8 bar i dækkene smiley da de blev pumpet op til 2,8 begyndte det hele at køre meget bedre smiley
    Mange tak for alle jeres råd smiley


  • #16   8. apr 2017 Men stadig.. 8 år gamle dæk med kun lidt mønster tilbage skal skiftes snart. Husk på den eneste kontakt du har med vejen når du kører 130 KM/T eller emre er dine dæk.. Så er det bedre at spare på noget andet..:)

Kommentér på:
Er mine dæk færdige?

Annonce