{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.803 visninger | Oprettet:

Ulf Broholm R
Ulf Broholm R
Tilmeldt:
8. mar 2016
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 40

Billigste og bedste microbil, hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Mangler inspiration.
Min Mor skal have en ny bil.
Så jeg er blevet sat på opgaven at lave de indledende undersøgelser. Bilen skal være billig (gerne finansieret) og gerne med serviceaftale eller lign, så der er så få bekymringer som muligt.
Der er ingen krav til udstyr bare bilen er billig.
Jeg har kigget rundt og er nok "kørt lidt fast " i en Skoda Citigo, en helt skrabet 60hk. Har også kigget på 108 men da det skal være så billigt som muligt er Citigo umiddelbart mere interessant.
Hvis der er nogen af jer som har forslag til andre modeller og mærker, vil jeg gerne høre det.
På for hånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigste og bedste microbil, hvilken?
  • #1   10. apr 2017 Hold fast i Citygo , eller evt Kia Picanto

    ....... men vær klar over, at ved disse microbiler får man altså KUN hvad man betaler for.


  • #2   10. apr 2017 Jeg har kørt både Up, citigo og 107 / 108.

    Og af dem synes jeg altså 107/108 kører " bedst" synes der er bedre indretning, bedre sæder, og motoren har en smule mere moment og mindre støj.

    Synes citigo er lidt grov i motoren. Den knurrer og virker lidt mere som en traktor. Har kørt citigo en måned nu, håber jeg får min egen tilbage i dag.


  • #3   10. apr 2017 ....... forstået på den måde, at det er ikke en lækker mellemklassebil i en mindre karosse.
    Det meste er middelmådigt teknik og kvalitet. ...... vindstøj , vejstøj, transmissionsstøj ,svagt AC , svagt varmeapp. , plastic/plastic . ....og tvivler på de er særlig sikre, når man stort set sidder med fødderne lige bag kofangeren smiley ?
    Men igen handler det om hvad man kommer fra. Har man kørt i en gammel udslidt slæde, så vil man nok synes det er fint nok, men kommer man fra en nyere større bil, ja så er det frygteligt.
    ........men et billigt kæretøj er det da, og fint nok til bykørsel.


  • #4   10. apr 2017 Mener Suzuki Cleiro stadig er den billigste ved afbetaling. Den koster fra 89.000 Kr, men kan betale 1500 pr. måned ved 0 kr i udbetaling. smiley

  • #5   10. apr 2017 # 2 ........ er enig med dig om sæderne, men motormæssigt føler jeg det omvendt, når man taler motorstøj.

    Sæderne i VAG trillingerne er at sammenligne med en havebænk smiley

    Til gengæld har motoren ikke så udpræget "plæneklipper" lyd smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #6   10. apr 2017 Den eneste af dem jeg kunne lide udseende på, både inde og ude, var en picanto. Og den er jeg godt nok blevet glad for

  • #7   10. apr 2017 Picantoen har suveræn den bedste kabine og sæder af microbilerne.

    ........ nok Kia'en jeg ville vælge, hvis jeg skulle vælge idag, primært på grund af sæderne.


  • #9   10. apr 2017 Kæresten har lige købt en ny Opel Karl... vi tog en hel dag og prøvede alle micro bilerne...

    Karlen vandt overlegent på alle punkter...

    Mindre støj, design, sæder, og vigtigst der kan uden problemer sidde 2 voksne på bagsædet..


  • #10   10. apr 2017 Helt KLART Opel Karl!
    mvh


  • #11   10. apr 2017 leasing af en Skoda Citigo

    http://www.skoda.dk/privatleasing/


  • #12   10. apr 2017 Up & Citigo er klart de mest velkørende microbiler på markedet. Og virker langt mere solide i materialerne. Ellers er en Aygo, Picanto også udemærket. Hold dig langt fra C1, 108 med 1,2 VTI motorerne. Og Suzuki Celereo.

  • #13   10. apr 2017 Jeg ville også klart sige Karl, har selv været ude og prøve en, og var sq noget overrasket over hvor gode de egentlig er

  • #14   10. apr 2017 #12

    Det er tydeligvis en smagssag.

    Såå, ud og prøv dem alle, og lav din / jeres egen vurdering.


  • #15   10. apr 2017 Tak for indsparkene. smiley
    Havde slet ikke tænkt på Opel Adam smiley
    Hun kører ca. 6000 (seks tusinde) om året. Så om det er havebænk eller flydersæder er ikke så afgørenede....
    Der er ikke andet for end at vi må ud og ose.
    Men tak for inspiration.


  • #16   10. apr 2017 Opel Karl selvfølgelig... smiley

  • #17   10. apr 2017 Adam er også fed, men det koster noget mere smiley

  • #18   10. apr 2017 Blev skuffet over Karls kabine. ALT var plastik. Der syntes jeg sku i det mindste man kan gøre som UP og Aygo og give end malet metalramme så det føles en ligeledes smugle kvalitet.
    Aygo er ikke mig rent design mæssigt og UP er kedelig men med en flot kabine.

    Syntes et godt bud kunne være Picanto. Lille fin bil der gør jobbet godt og så er Kia generelt bedre biler til prisen end de andre. Selv i deres dyrere biler få man en bedre bil.


  • #19   10. apr 2017 Opel Karl er svaret igen!
    Kender faktisk 3 som har ejet forskellige små biler
    Alle kører Karl nu
    Og er meget positivt overrasket
    Jeg har intet imod andre eller har noget med Opel at gøre
    mvh smiley


  • #20   10. apr 2017 Sø-Proppel har sin egen Anti-Opel kampagne kørende, det er ALT hvad Opel har lavet som han syntes er lort smiley

  • #21   10. apr 2017 Nå man hopper ind i en Karl så tænker man næ en kabine der rent faktisk er af fin kvalitet men dørsider og indstrumenbord er lavet af plastik og en dag tyndt så man tænker ler om det vil forme sig efter armen hvis det er varmt.. Der har UP i det mindste lavet en lille smule kvalitets følelse selvom det plastik der virker det som en tyk kvikly pose hvor Karl føles som en tynd pose du finder i frugt og grønt. Det skræmmende nå man tænker på hvor meget bedre kvalitet de lavede i 80'erne og 90'erne selv i de helt små biler som Starlet. Polo. Micra. Var der stof og blødvinyl på dørsider og indstrumenbord

  • #22   10. apr 2017

    profilbillede
  • #23   10. apr 2017 #21
    At sammenligne en minibil fra 80'erne eller 90'erne med en mikrobil fra i dag, er vel ikke en helt fair sammenligning.

    For det første er det to forskellige klasser, og for det andet er jeg ret sikker på at eks. en Polo i 80'erne kostede en noget større del af en gennemsnitlig årlig bruttoløn, end en mikrobil gør i dag. Ja, en Polo var sikkert også dyrere dengang, end den er i dag, omregnet til nutidskroner.


  • #24   10. apr 2017 Størrelses mæssigt er de nye minibiler på størrelse med en G2 og jo hvis ikke man er Istand til at lave bedre kabiner til en rentabel pris iforhold til 20-30år siden så der noget galt.
    Man bliver sku så trist over det discount lort der bliver sluttet ud for det kan godt være det er værst i de billig sted men man finder stadig sort af den ringe kvalitets følelse langt op i de dyre modeller...


  • #26   10. apr 2017 De serviceaftaler vi har haft ved toyota har virket fint. Men skal dog lige være opmærksom på, at hvis AC eller klima skal være med, så er der en tillægspris på kr.150/md.
    Den dækker alt, bortset fra dæk og glas.

    Vi har det og så på vores nuværende UP. ....... tør sq ikke andet, da vi har haft 3 VW biler tidligere smiley


  • #27   10. apr 2017 Vil nu give søpoppel ret i at der er meget hårdt og kedeligt plads i Karl men følte mig bedst tilpas i den af microerne
    Den kører superlækkert men hårdt plastik er der meget af og det virker billigt i forhold til konkurrenterne

    Jeg havde nok ventet på den nye picanto er ret vild med designet men prisen på den nuværende kommer selvfølgelig ned når den nye kommer smiley


  • #28   10. apr 2017 Utroligt at der ikke er nogen der har nævnt Hyundai i10 endnu? smiley
    Vi havde Citroën C1, Opel Karl og Hyundai i10 på vores shortlist som konebil.
    C1'eren var billigst, og havde den bedste motor. Opel Karl har det bedste design, ude og inde - men det blev til en faceliftet Hyundai i10 Vision, da den har den bedste kørestilling og den mest rummelige kabine. Og det betyder meget når man har 2 små børn også. Kører rigtig fint, og kører næsten det opgivne (22km/l), plus den har det mest nødvendige udstyr som læderrat, navigation, klimaanlæg, fartpilot, komfortblink og store sæder.


  • #29   11. apr 2017 Enig, i10 kører faktisk formidabelt, og er nok egentlig den mest velkørende i den, klasse jeg har prøvet. En venninde har én, som jeg kørte til service en dag. Lækker bil. Prøv den også!
    Eneste anke ved hendes er at den har fart begrænser, ikke fart pilot. Men det er jo til at få som man vil

    Godt sæder og flot kabine. Rummelig og særdeles velkørende. Hun har 3 børn, og de klarer det fint.


  • #31   11. apr 2017 Ja. Kabinen i den nye Up! ser noget mere spænde ude end konkurrenterne - lige på nær den helt nye Picanto, som uden tvivl bliver klasseførene med den kabine.

    Dog bliver Karl's kabine lidt flottere, hvis man køber deres 5000 kr Touchskærm, istedet for den standard Amsterdam radio... smiley
    Dog synes jeg ikke Karl'en er den bedst kørende i klassen (Smagsag vel nok, men har kørt dem alle i klassen) Det ligger imellem de koranske og den nye Up.


  • #32   11. apr 2017 Turbobenziner er det bedste skridt for mikrobilerne. Japanerne har gjort det i 30 år, og det det perfekte match.

    Hænderne ned, Up Turbo er den sjoveste mikrobil af dem alle, men vi kan blive enig i, at den er alt alt for dyr. Dog håber man på, at flere - såsom den nye Picano med Turbo - at flere følgere med på den trend.

    Mon ikke at i10, Karl og Ka+ får en Turbo meget snart. Faktisk kan det lyde, at en Ford Ka+ ST vil komme med en 1-liter Turbo 120 Hk.


  • #33   11. apr 2017 #32
    Iden om turbo er fin. Men udførelsen af turbo fungere ikke. Endnu en gang er det ikke bygget til at virke lækkert vi har teknikken til at lave en harmonisk turbo bil. Men køre man de nye 200omdr/min. For kort eller for langt ud så køre den forfærdeligt i næste gear. Effekt området er helt hen i vejret og gør intet godt for de små biler.


  • #34   11. apr 2017 Sø-Propel

    Du fabler om harmoni og luksus og følelse af dyrt osv...
    det er micro biler vi snakker om her!?! de ultimative nærigrøvs biler, alt er barberet ind til benet for at holde prisen i bund, og jeg er faktisk imponeret over hvad de kan præstere til de penge bilerne koster.
    Prisen er i højsædet på sådan en bil, alt andet er en bonus, kom nu ind i kampen smiley


  • #35   11. apr 2017 Problemet er at folk acceptere at en billig bil bare skal være dårligt bygget.
    Det stadig en vare til 80.000kr og op.
    Man må gerne forvente en bil der er bedre end ens gamle Starlet, Polo, Fiesta eller anden 20-25år gammel bil.
    Men interiøret er derimod dårligere. Motoren er mere udynamisk osv...
    Jeg syntes ikke det er for meget at forlange at bilerne bliver bedre med tiden. men de bliver jo nærmest kun dårligere. End Corsa A er bedre bygget kom ind i kampen fabrikanter. Få bragt køreglæden og harmonien tilbage.


  • #36   11. apr 2017 De er da blevet bedre end det nogensinde har været?
    Der er da sket kvantespring? Du har aldrig kunne få så meget luksus i en lille billig bil før? smiley

    Men til 7. og sidst så får man hvad man betaler for.
    Du kan ikke købe en Aygo og forvente en Audi A8??

    Og nej en Corsa A er på INGEN måde bedre bygget end en Karl, du lever jo i en fantasi verden? smiley

    Jeg vil da til en hver tid hellere køre galt i en Karl end i en Corsa A!

    Jeg tror liiige det er DIG der skal komme ind i kampen... igen...


  • #37   11. apr 2017 Og for lige at stille det lidt op

    Så kostede en Corsa A 1.0 med 45hk og INTET UDSTYR hverken comfort eller sikkerhed i 1986 den nette sum af 86.000kr.!



    profilbillede
  • #38   11. apr 2017 En 2017 Opel Karl 1.0 (75hk)
    Men Oseaner af udstyr i forhold til Corsa'en 79.999.-

    Og der skal lige tages højde for 30års inflation også!

    Du har aldrig fået mere value for money!
    Og at sige noget som helst andet er jo rent idioti


    profilbillede
  • DanB
    DanB Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 3
    #39   11. apr 2017 Det er jo alt sammen subjektivt, men jeg forstår ikke at der ikke er mange der har nævnt Hyundai i10.
    Jeg købte en fabriksny i 2014 og nåede at køre 57.000km inden jeg skiftede sidste sommer.

    Selvom jeg kører BMW nu savner jeg lidt den lille i10 en gang i mellem.
    Det var 1.25eren med 87hk jeg ejede. smiley


  • #40   11. apr 2017 Wow. Så du tror at samlekvalitet og materiale valg har noget som helst at gøre med hvordan en bil krøller ved en ulykke.. Det er da det eneste sted der rent faktisk er sket udvikling. (samt Emissions krav som begge dele ødelægger biler)
    Kan godt være Karl er billig men at holde den plastik ud er for mig umuligt... Og inden en Karl har bare noget der minder om komfort udstyr så koster den en del mere


  • #41   11. apr 2017

    profilbillede
  • #42   11. apr 2017 Kan godt være man skulle kikke på en Karl , hvis microbilen skal skiftes. Den får umiddelbart godt nok gode anmeldelser.

    Desværre tror jeg ikke der er trækkrog tilgængeligt til denne fyr ? ......synes ikke jeg kan se noget til den model. ( har sq lige behov for en tur til genbrugspladsen i ny og næ smiley


  • #43   11. apr 2017 Suzuki Clerio er den eneste i klassen som må trække en Trailer. Dog må den nok ikke trækker meget.. smiley

  • #44   11. apr 2017 Panda må også

  • #45   11. apr 2017 Har på Ups'en smiley

  • #46   11. apr 2017 Du kan i hvert fald købe det til en Karl, så mon ikke det kan godkendes smiley

    https://www.rameder.dk/anhaengertraeksogning/opel/karl/1-0/

    Edit:
    "Udelukkende til cykelholdere" smiley


Kommentér på:
Billigste og bedste microbil, hvilken?

Annonce