{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amerikanske biler sviner!
  • #1   21. apr 2017 Ved du hvad også sviner? Køer... Muuuuuh!

    Hvad er det helt præcist du vil frem til med dit oplæg?


  • #2   21. apr 2017 Det må du hellere forklare Donald Trump når han nu gerne vil at vi køber flere amerikanske biler mod forsat at importerer europæiske biler. smiley


    PS Jonas L > Nu er det her jo et forum/galleri der handler om biler, ikke køer. Så TS indlæg er egentlig mere faktuelt end dit. smiley


  • #3   21. apr 2017 Onkel Per det jeg vil frem til er, at der ikke er noget konstruktivt i indlægget, blot en konstatering... Min ko kommentar er jo på lige fod med din Trump kommentar, så kan ikke helt se hvor du vil hen med din kommentar til mig...

    Jeg spørger netop trådstarter hvor han vil hen med sit indlæg, så der faktisk kan komme en debat ud af det ...


  • #4   21. apr 2017 I 2 har jo allerede en debat om hvad debatten skal handle om smiley

    Trump vil have europæerne skal købe amerikanske biler, men hvad kan vi med dem?


  • #6   21. apr 2017 Trump vil havde at deres biler bliver bygget i inland og ikke ude fra, i håb det skabre flere arbejdspladser. Det er prmær Ford, som gerne vil havde deres frabrik i Mexico da det er billigere.Det betyder så at en masse Amrikaner vil miste Arbejde.Idag har de flere tyske mærker frabrikker i US... smiley bmw, vw og mercrdes.

  • #7   21. apr 2017 Trump vil gerne have at når en amerikaner køber en europæisk bil, så køber en europæer en amerikansk bil.

  • #8   21. apr 2017 Det tror jeg, det har været sådan siden Nixon sad bag kontoret? smiley

  • #9   21. apr 2017 So what? Der er en løsning imod nox. Problemet er så amuniak. Det der også en løsning på. Så der partikler. Det der en løsning på så der Co det er der en løsning på. Og om kort tid er der en ny synder end nox. Det er skruen uden ende og helt ærligt så er det federe med en Amerikansk V8 end en 1.0TSI... Nå den globale opvarmning er for høj udryddes jordens befolkning og en nu evolution opstå. Det en slags cyklus. Vi kan måske udskyde den et par 100år men vi kan IKKE stoppe den.

  • #10   21. apr 2017 teslaer sviner da ikke !! smiley

  • #11   21. apr 2017 Det lyder lidt mærkeligt, da eks. Californiske miljøkrav mig bekendt er strammere end EUs. Det er bl.a. derfor eks. Koenigsegg ikke har været solgt her endnu. Men andre US biler bliver solgt.

  • #12   21. apr 2017 min fars silverado fra 08 måtte forurene 18 gange mere end den gør smiley

  • #13   21. apr 2017 @#10

    Hvad med fremstilling og nedbrydning af batterier?

    Hvad med fremstilling af el?

    Det eneste du har opnået med en elbil, er at flytte forureningen! smiley


  • #14   21. apr 2017 #13
    kan du dokumenter at det skulle svine?
    den EL jeg kører på er grøn energi .

    Og ja jeg synes det er fint at flytte forureningen ud af byerne.


  • #15   21. apr 2017 #13

    Batterier vil uden tvivl blive genanvendt, ellers tror jeg at der vil blive mangel på eks. lithium.

    I Danmark er over halvdelen at alt el vel grønt efterhånden, og med elbiler vil man også effektivt kunne udnytte den strøm eks. vindmøller genererer om natten. Man skal jo heller ikke glemme at det kræver en del energi at lave benzin, det er jo ikke ligefrem noget der bare bliver pumpet direkte op af undergrunden og direkte i bilen. Hele processen, for ikke at snakke om alt den transport der er involveret, er jo ikke specielt miljøvenlig.

    Det er jo også bedre at flytte forurening væk fra byer. Desuden er jeg ret sikker på, at et stort kraftværk kan rense mere effektivt, end mange tusinde biler, med hver deres motor, som vel ikke har en virkningsgrad ret meget over 50%.


  • #16   21. apr 2017 @ 13

    Så din elmåler er i stand til at sortere mellem ioner som kommer fra et kulkraftværk, og dem som kommer fra vindmøller?

    Din elmåler må være på forkant med teknologien smiley

    Hvad med al den glasfiber som bruges i de såkaldte "grønne" møller?

    Hvor kommer den fra, og hvad bliver den genanvendt til smiley

    smiley smiley smiley


  • #17   21. apr 2017 Nej men jeg ved at jeg får min strøm fra enten vandkraft eller vindmøller.

    Og min Tesla spiser nok mindre strøm end dit huslige strømforbrug ligger på om måneden!



  • #18   21. apr 2017 Citatet i trådstarten kommer fra denne side, de sidste 2 linier:

    http://www.autoconsult.dk/?Typegodkendelse:Amerikanske_biler


  • #19   21. apr 2017 Folk der køber en tesla tænker nok ikke over hvor meget det fourener at producere bilen, samt lithium. Jeg tror de diesel maskiner der tøffer rundt på teslas giga lithium fabrik fourener pænt meget smiley

  • #20   21. apr 2017 Tesla har lige kaldt 53.000 biler tilbage!

  • #21   21. apr 2017 #19>> Fred vær med det hvis det skulle passe.
    . fabrikken ligger midt ude i en ørken. Jeg ønsker rene byer
    Tænker du på hvad din bil forurener eller hvad en PlayStation en aften bruger af strøm?

    #20 ja pga af den elektriker p-bremse.


  • #22   21. apr 2017 Jeg ønsker mere en fremtid for mennesker de næste årtier smiley

  • #23   21. apr 2017 ja så burde du jo også tage hensyn til de steder hvor menneskerne er smiley

  • #24   21. apr 2017 #21 om der forurenes i ørkenen eller i byen har da samme virkning på kloden...

    Jeg vil skide hul i jer byboere... Små egosvin der mener det er ok man svinder på landet, bare det ikke går ud over jer i byen ikke? Hvor er jeg glad for at terror rammer i byer... Så går det kun ud over din slags...

    Ok forklaring:
    Nej jeg ønsker ikke terror på nogen og om du bor i byen eller på landet er for mig ligegyldigt... jeg skrev det som eksempel på hvor idiotisk din kommentar var... altså denne: "fabrikken ligger midt ude i en ørken. Jeg ønsker rene byer" Den har du tydeligvis ikke lagt megen tanke bag...

    Lithium udvinding, Og produktion af batterierne er sygt forurenende... Og det går ud over drikkevandet flere steder... ps: Jer inde i byen... Jeres drikkevand kommer i 99% af tilfældene, fra samme kilde som drikkevandet på landet... smiley


  • #25   21. apr 2017 Thomas:
    Er det i byen man dyrker korn? er det i byen man opdrætter de dyr i spiser? Næh det er det ikke... Så man bør faktisk tage mest hensyn til landområder og så skide på byboere...


  • #26   21. apr 2017 Mange på landet har faktisk egen boring!

  • #27   21. apr 2017 Ja til samme kilde som vandværket tager fra... smiley Desuden nedlægges flere og flere private boringer grundet sikkerhed...

  • #28   21. apr 2017 Der er jo forskel på landet og en ørken. Hvorfro tror du fabrikken er lagt i en ørken og ikke midt mellem alle markerne?

    Biler der kører rundt i byen sender gasser ud som ligger sig i næsehøjde og suges ned i lungere pga dårlig luftcirkulation mellem bygninger.
    Går du rundt i KBH eller Stockholm eller Shanghai, kan du lugte det. Går du rundt i en mindre provinsby eller på landet lugter du ingenting, selvom der kører en del biler

    Og nej jeg bor ikke i byen, Faktisk har jeg 110Km til noget du ville kalde en by smiley

    Jeg kører ikke tesla for at være co2 neutral eller redde verden. Men heller El bil end stinkende diesel bil. At en tesla så slår alt andet af biler både med fart og teknik er en stor bonus. Og hvilken andet bilmærke betaler for al din drivstof resten af bilens levetid?


  • #29   21. apr 2017 Private boringer skal have testet vandet hvert tredie år!

  • #30   21. apr 2017 Hvor i Norge bor du Thomas?

  • #31   21. apr 2017 kig på Trondheim på kortet og går så stik vest helt ud på kysten. Der ligger et par store øer der hedder Hitra og Frøya og Smøla.

  • #32   21. apr 2017 Ja, modsat hvad de fleste tror om os Tesla ejere, så er vi ikke alle en flok frelste økofanatiske hippier.

    Jeg har en Tesla fordi jeg synes teknologien er fascinerende, jeg havde lyst til at prøve noget andet, der var 1-2 timer sparet i trafikken dagligt ift. en benzin/dieselbil, jeg kan tanke gratis etc.

    Men er der positive miljøpåvirkninger er det da en bonus.


  • #33   21. apr 2017 Nemlig.

    Det at man kan komme ud i sin bil om morgen og der er 21 grader i kabinen.
    Det kunne jeg også i vores benzin eller diesel biler, men så stank det da også i garagen og jeg besvimede nærmest af gasserne fra fyret hvis ikke jeg åbnede porten først smiley


  • #34   21. apr 2017 Ja, og omvendt, køle bilen ned inden man skal ud og køre, hvis den har stået i solen hele dagen smiley

  • #35   21. apr 2017 hah desværre alt for sjældent jeg har det behov smiley
    Det er kun batterierne som skal køles ned efter man har haft et forbrug på 500w/km+ over 30-40 km smiley


  • #36   21. apr 2017 ingen kommentarer om teslaen... Det er en superfed bil der dog koster for meget til at den på nogen måde er relevant for mig... men super fed bil... Men der er færre positive ting ved den rent miljømæssigt end de frelste hippier tror... (Dermed ikke jer... mere økotripperne der tror elbilen er miljøets frelse) Lithium batterier sviner ekstremt i produktionen af dem... El skal produceres på en eller anden måde... At producere vindmøller er heller ikke miljøvenligt sjovt nok... Og her i Danmark er der stadig kulkraftværker... dvs. den der med at "Jeg kører kun på grøn energi" Det er rent bullshit... der er ikke noget filter i kablerne der kun lukker vindmølle el igennem... Vores elnet er enormt og alle sidder på det... INKL kul og vindkraftværkerne... samtidig... dvs. du kan ikke garantere at den strøm lige dit hus får kun er ren vind energi... (Ja jeg har arbejdet på forsyningsnettet)

    De positive ting er så at der ikke udledes drivhusgasser konstant mens bilen kører... Der bruges ikke forurenende olier og kølemidler osv osv... (Selv om vi jo alle huske at afskaffe disse på miljørigtig måde ikke sandt? )


  • #37   22. apr 2017 den energi det kræver at producere en vindmølle producerer den på 30 dage .... hvor meget energi bruger man på at grave kul og transportere det

  • #39   24. apr 2017 der ikke noget der er så skidt , at det ikke er godt for noget.

Kommentér på:
Amerikanske biler sviner!

Annonce