{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Køb af dansk bil uden reg afgift. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg skal en af dagene ned og kigge på en bil (her i DK) hvor sælger betegner den som værende uden registrerings afgift. Den har dog senest kørt i DK.

Bilen er for mig speciel, så derfor jeg gider alt døjet, i stedet for at søge en med afgift.

Der stiller sig en del spørgsmål, som jeg desværre ikke har kunnet finde svar på i forum (Måske jeg bare er dårlig til at søge), så vil høre om det er noget i har forstand på?

1. Sælger siger at det er lige som at købe bil i Tyskland, altså at den bare skal til toldsyn igen og så betale afgift, er det korrekt? Der er ikke noget lusket ved en dansk bil hvor reg. afgift er trukket ud af den, med andre ord, jeg troede kun man kunne gøre dette hvis det blev bevist at den røg ud af landet?

2. Hvilke papirer skal jeg være sikker på at få med fra sælger, for at være sikker på jeg kan få afgift på den igen?

3. Bilen er over 25 år, men under 35, så den betegnes vel som klassiker?, har det nogen negativ / positiv indflydelse på registreringsafgiften? Eller anden betydning ud over titlen, som for mig er ligegyldig.

4. Er der steder hvor man med stelnummeret kan se om afgiften er trukket ud af den af forsikringen ved total skade?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af dansk bil uden reg afgift.
  • #1   3. maj 2017 Den kan også have været skadet og solgt til genopbyg og så skal der betales ny afgift

    Men jeg troede også som du siger ved export så skal den ud af landet


  • #2   3. maj 2017 den kan godt komme på plader igen vis afgift bliver betalt igen
    det er blot fordi der bliver lavet en fusker kvitering med en de kender i tyskland som siger at han køber den
    der vil kun være de danske papir på bilen som du skal have med
    men alt efter hvad bil det er er afgiften ca 25000kr i den alders grube


  • #3   3. maj 2017 Hvis bilen har status af 'eksporteret' hvis du slår seneste reg nr op på eksempelvis nummerplade.net, må den ikke fysisk være i Danmark. Der er selvfølgelig folk som så 'sælger' den til en fætter i udlandet, og laver lidt papirarbejde, pengeoverførsler osv frem og tilbage. Men skal kan stille krav om, at vedkommende der i sin tid har eksporteret den, skal kunne bevise at den fysisk har været ude af landet.

    Og køber du en bil skat har i søgelyset står du med lorten.

    Det kan også være den har været leaset/flexleaset hvad ved jeg. Så må den gerne være i landet nu hvor eks leasingaftalen er udløbet/opsagt.

    Du må få sælgeren til at forklare lidt mere om historikken.


  • #4   3. maj 2017 Skat*

  • #5   3. maj 2017 Tak for svar ! Bilen sælges af forhandler med et godt ry så satser på tingene er iorden:-)

  • #6   3. maj 2017 Sats ikke på noget. Forhandlere er de værste - de vil skide dig et stykke når de har pengene i havn. smiley

  • #7   3. maj 2017 True, også derfor jeg lige ville være sikker på at kunne tjekke alt der nede smiley

  • #8   3. maj 2017 Jeg ville ringe til SKAT og give dem stelnummeret og få dem til at udtale sig om sagen ... så du ikke står med lorten.

  • #9   3. maj 2017 Lucas det giver god mening, har bedt sælger om stelnummeret. Det er vel bare motor kontoret jeg ringer til så ikke? smiley

Kommentér på:
Køb af dansk bil uden reg afgift.

Annonce