{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.375 visninger | Oprettet:

Solgt VW Golf 1,4 TSI - nu vil de ikke have den. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg solgte i fredags en VW Golf 1,4 TSI fra 2004 som havde kørt 180.000 kilometer.
Jeg har ikke selv haft bilen i ret lang tid og har aldrig haft den på værksted.
Den havde fuld servicebog og kørte perfekt.
Køberne kommer fra Stuer og kører til Esbjerg for at se på bilen.
De ser bilen og kører en kort tur i den.
De køber bilen og jeg forklarer dem mange gange ( de taler ikke så godt dansk ) at de skal ikke købe bilen hvis de har tænkt sig at komme tilbage hvis der kommer problemer med den.
Der står i servicebogen at kæden er skiftet ved 160.000 kilometer men det er skrevet med kuglepen og der er intet stempel.
De kører så bilen 100 kilometer hjem og dagen efter ringer han og siger at motoren er sprunget.
De havde kørt den på et værksted ved en kammerat og skiftet olie og så kørte den 5 meter hvorefter den gik i stå og mekanikeren siger at kæden er sprunget.
Jeg ringer til mekanikeren for at spørge hvad der er sket men han snakker så dårligt dansk at jeg ikke forstår hvad han siger.

Nu dukker de så pludselig op på min adresse 4 mænd og vil have at jeg skal købe bilen tilbage til den fulde pris.

Jeg er godt klar over at det i virkeligheden ikke er mit problem og det er 99% sikkerhed at de har ødelagt bilen på det værksted.

Jeg gider ikke rigtigt betale fuld pris for en bil de har ødelagt men jeg vil heller ikke have bøvl med 4 mørke fyrer der ringer og dukker op på min adresse.

Hvad fanden skal jeg gøre??

Er der noget specielt man skal være opmærksom på når man skifter olie / oliefilter på sådan en bil som kan være gået galt?

De er kørt hjem igen og jeg har sagt at vi kan snakkes ved imorgen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt VW Golf 1,4 TSI - nu vil de ikke have den.
  • #1   14. maj 2017 En klassiker er at den gamle pakning ( fra det gamle filter) bliver nede i konsollen, og man så bare montere det nye filter.. Det plejer dog kun at give manglene olietryk og en smule raslen fra kæden, aldrig hørt om det har har taget en motor med, men igen hvis den ikke har haft olietryk og de har monteret et forkert filter så det da realativt

  • #2   14. maj 2017 blev medlem af fdm og kontakt dem og betale det beløb for de tjekker bilen igennem eller få den hen til vw og få dem til at gå den igennem anden er der jo ikke at gøre de kan vel se om de har glemt at hælde olie på den eller defekt oliefilter der har gjort at motoren har sat sig men du skal i hvert fald have nogen til at gå den igennem du kan stole på

  • #3   14. maj 2017 Et godt råd. Jeg efterlever det selv.

    Handl ALDRIG med de alternativt pigmenterede. Det medfører KUN problemer!


  • #4   14. maj 2017 Hvis bilen har kørt 5 m efter olieskift, så er det jo først senere kæden er sprunget, og derfor kan motoren IKKE være sprunget i luften på deres tur hjem!

  • #7   14. maj 2017 Hvis i har en privatslutseddel på det, kan de ikke gøre noget. Hvis de bliver truede ringer du til politiet og siger de har en pistol, så kommer de.
    Så må de tage den i retten hvis de mener din skyld at den er sprunget selvom du har servicebog på den!


  • #8   14. maj 2017 Jeg kan garanterer at jeg ikke handler med den slags igen.
    Dum som jeg er fik jeg ikke lavet en slutseddel.
    Jeg bliver sgu nok nød til at købe den bil tilbage og så lærer af det...


  • #9   14. maj 2017 Du skal da overhoved ikke købe bilen tilbage for fuld pris, kom de igen havde jeg ringet til politiet og har de travlt må der siges de står med en pistol eller lign.

  • #10   14. maj 2017 Du skal da ikke købe en ødelagt bil tilbage
    Det kan blive mega dyrt at få lavet


  • #11   14. maj 2017 Nej hold nu de har kørt den på et værksted og skiftede olie og oliefilter og kørt 5 meter du skal holde fast de snyder dig har oplevet før at de køre ud og køber en bil skifter motor fordi deres egen motor er sprunget i luften hold fast i købt som beset.

  • #13   14. maj 2017 Som #11 siger, der findes dem der "køber" en bil for at bruge den til dele, fordi deres egen er defekt, og så derefter levere tilbage pga den er "defekt" og handlen skal gå tilbage.
    De har intet at gøre og de har købt en bil.
    At den går istykker bagefter, kan du ikke gøre ved, MEDMINDRE - at du har handlet i ond tro (Hvis du har mekaniker erhverv eller lign og ved med sikkerhed ved salget, at bilen har en eller flere defekter, du ikke oplyser om.)

    Jeg havde i hvert fald holdt det hele hårdt mod hårdt, forklar dem at de bliver politi anmeldt hvis de kommer igen og sig din advokat er sat på sagen.


  • #14   14. maj 2017 derfor jeg aldrig handler med den type mennesker, og skal det ske er det ikke på privatadressen..

  • #15   14. maj 2017 Du får jo ikke en skid for den bil nu og hvorfor skulle den lige på værksted dagen efter de har købt den. Og grunden til de møder flere op er fordi så bliver du bange og gir pengene tilbage du skal sku ikke være bange for dem de har købt en bil som beset i den pris klasse.

  • #16   14. maj 2017 har du noget der er stort, tungt og nemt kan svinges? så er det bare at have den klar, hvis de prøver på noget.

  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #18   14. maj 2017 man skal sgu da aldrig handle biler med tæppehandlere.

  • #19   14. maj 2017 nu er min Mening at alle kan snyde og bedrage. Det er ikke kun indvandrer.. med det sagt. så syntes jeg du skal give dem den lange finger og sige de kan rende dig! Den er købt som beset. færdig slut. de dukker op 4 mand høj fordi de ved at det vil give dig opfattelsen af, at de er klar til at gå til næste skridt for at få deres penge. ( vold evt ). så næste gang de dukker op, Der er du tilfældigvis ved at tilberede mad og står med en 30cm dejlig lang køkken kniv. smiley evt har du lige været på jagt og står med dit gevær smiley . så skal du nok se dem vende om og komme afsted

  • #22   14. maj 2017 Hold nu og få dig nogle nosser. At du ikke selv kan se de bare forsøger at snyde dig er en ting, men du skal aldrig i livet føle dig truet af dem til at købe bilen tilbage. Ring til 5 O hvis der bliver mere med dem.

  • #23   14. maj 2017 Det er mega utrygt at handle med disse "typer" ........... der er altid et eller andet , så man føler sig utryg ved det hele.
    F.eks møder de altid op en helt flok, og de de har ikke den mindste pli med hensyn til, hvad man skal hjælpe med i forbindelse med en handel.

    Har selv bakket ud af en aftale 2 gange, da jeg ikke lige havde en løgn klar i telefonen. smiley ........ men måtte lige brygge noget sammen , og ringe tilbage.

    Den ene gang var de allerede igang med, at jeg skulle betale for togbilletter som de "lige havde bestilt" ....... smiley :-/

    Du skal bare ringe til politiet, hvis de truer dig. Og ha lige din mobil på "record" , hvis de møder op igen. Det kan måske hjælpe dig til at få politiet på banen ved trusler.

    ........ du skal aldrig lade handlen gå tilbage, fordi en eller anden amatør har lavet en fejl ved det olieskift.


  • #24   14. maj 2017 De har købt og betalt for bilen.. At de så ødelægger den bagefter er ikke dit problem..
    hvis de kommer og truer dig, så ring 112 og sig du har mistanke til at de er bevæbnede..


  • #25   14. maj 2017 Køb den endelig ikke tilbage.. De har købt som beset og længere er den ikke.. Bare meld det til politiet, hvis de begynder på noget.. Det er også deres problem der ingen slutseddel er.. De har ikke ret til noget.

  • #26   14. maj 2017 Det havde været en fordel, at have haft en slutseddel i dette tilfælde.

  • #27   14. maj 2017 Havde aldrig givet dem en skid tilbage.
    Deres bil, deres problem


  • #28   14. maj 2017 hvis den er omregisteret på stedet er det deres bil nu, = deres problem. kommer de og dukker op på din adresse beder du dem bare om at gå for du har intet med det at gøre. Hvis de ikke vil gå igen ringer du bare til politiet og forklare dig...
    begynder de at true, så sig til vagtcentralen at de har en pistol og de troer dig med den...

    oplevet engang en flok invandrere som ville købe en gammel kedelig opel jeg hadede de startede så med at prøve køre den og give den så meget gas at den stod på begrænser hele tiden, det skal lige siges det var en Diesel. så jeg bad dem bare om at slukke min bil og kør hjem, De skulle fandme ikke købe min bil når de laver sådan et nummer der.


  • #30   15. maj 2017 Hvis du har fået pengene og bilen har kørt over 100 km så er det ikke dit problem at de ødelækker bilen ved at skifte olie. Jeg kan bedre forstå vis bilen går i stykker lige uden for din udkørsel at du skal betale for at lave bilen.
    Hold på at de har kørt over 100 km i den og har selv ødelagt bilen.


  • #31   15. maj 2017 Tænker at opdatering fra ts er nødvendig ...
    Syntes ofte der er mere i de her BG historier end først antaget..:)


  • #32   16. maj 2017 Deres frembusende attitude ville nok gøre at jeg endnu mindre ville stole på dem og de ikke bare har huslet dig for reservedele til egen bil eller de har ødelagt den med vilje , uanset hvad , købt som beset , jeg har selv utroligt dårlige erfaringer med at handle med farvede pigmenter , specielt her på bg også , nok til man aldrig køber brugt igen og ville aldrig sælge eller købe fra sådan en igen

  • #33   16. maj 2017 Inden der kloges yderligere så hold fast.
    I en handel mellem private kan man aftale / fraskrive sig reklamations ret.
    Det gør man eksempelvis via en slutseddel.

    Så ingen slutseddel / ingen afskrivning af reklamations ret er juridisk lig med at der jo så netop er reklamations ret på dette salg.
    Det er en ærgelig situation, og du har garanteret handlet i god tro.

    Men ender den i en ret sag så taber du desværre.

    Det er røv surt at blive opsøgt på den måde, herfor har jeg klog af skade heller ikke solgt noget til nogen der ikke kan citere Matador eller nyde en pølse i svøb.


  • #34   16. maj 2017 Chick Hicks
    Der er ingen såkaldt "formodningsregel" mellem private, ligesom der er ved køb hos forhandler. Det betyder, at køber skal kunne bevise, at fejlen var til stede ved købet - og det tvivler jeg stærkt på, de kan.

    Problemet er derfor nok begrænset til deres truende adfærd. Det kan dog også være slemt nok.


  • #35   16. maj 2017 HERE we go:)

  • #36   16. maj 2017 Det er jeg ikke enig med dig i Bay, dette kan dog igen udelukkende afgøres af en retsag hvilket er en bekostelig og langsommelig proces.
    Fætteren eller onklen der har skiftet olien kan jo være uhyre uvildig lige pludseligt.


  • #37   16. maj 2017 Når man har pillet ved motoren, så må man formode, ligesom ved alt andet - at en evt. reklamationsret bortfalder.

  • #38   16. maj 2017 lad være med og køb den tilbage..

    Den er købt som beset, når den forlader pladsen kan den ikke blive dit problem igen, de prøvede den, de kunne have brokket sig der, men Self først senere det klart så ser du jo ikke hvad der sker ??

    Håber de omregistrerede den smiley


  • #39   17. maj 2017 Havde tilsvarende problem.
    Jeg solgte min bil til en fyr, der prøve kørte den 2 gange. Havde den til FDM og hele møllen. En uge efter ca. ringer han og siger, at jeg har snydt ham og at jeg skal betale reparationerne. Katalysator, bremser, håndbremse, og alt muligt pis var åbenbart "gået i stykker". Han havde fået et "tilbud" af sin mekaniker til omkring 10.000 for det hele. Heldigt havde jeg både slutseddel, og han havde sendt mig en sms med resultatet af FDM's brugtvognstest.

    Men prøv at stille vedkommende, dette spørgsmål: "Hvis jeg havde købt den af dig engros og tilsvarende var sket, ville du i det tilfælde give mig pengene retur?"


  • #41   19. maj 2017 Aldrig i livet om du ska købe den tilbage.. Bed dem skide i havet.. længere er den ikke.. bilen kørte da den forlod din adresse.. så er den ikk længere ..


  • #42   19. maj 2017 #1 Hvordan ser det ud med situationen for dig ?

  • #43   20. maj 2017 De har dræbt ham. derfor man intet høre fra ham smiley

Kommentér på:
Solgt VW Golf 1,4 TSI - nu vil de ikke have den.

Annonce