{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.228 visninger | Oprettet:

Ejerskifte før syn {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bil til salg som har sidste synsdato om ca. 10 dage. Det kan ikke betale sig for mig af lave den. JEg vil derfor gerne sælge den så den kan få nyt liv fremfor at skrotte den.
Flere af de potentielle købere mener dog ikke den kan ejerskiftes når der kun er 10 dage til syn. Jeg synes ikke jeg kan finde noget på skats hjemmeside der bekræfter det.

Hvad er korrekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerskifte før syn
  • #1   15. maj 2017 Det kan da være lige meget.
    I skriver selvfølgelig en kontrakt med alt hvad der til hører, og så lader du ham køre med bilen og registreringsattesten når du har fået pengene.
    Slut, prut finale, sværere er det ikke.



  • #2   15. maj 2017 Det var ikke det jeg spurgte om. Vil gerne vide om man kan omregistrere når der kun er 10 dage til syn.

  • #3   15. maj 2017 Du kan ejerskifte indtil dagen for syn er nået, er den overskredet, kan du ikke. smiley

  • #4   15. maj 2017 Dem der siger den ikke kan ejerskiftes, prøver nok bare at undgå omregistrering, for at de kan køre videre i dit navn.

  • #5   15. maj 2017 Morten: Super, tak for svar

  • #6   15. maj 2017 Men det skal være datoen for periode syn der ikke må være overskredet, hvis den står for omsyn og lign. kan du ikke omregistrere den.
    Solgte en bil sidste år, der blev omregistreret dagen inden syn(Køber havde forsøgt at snyde mig mht omreg, jeg så ellers han "gjorde" det, men han har så ikke gennemført, og måtte så have fat i ham, da jeg så den ikke var gået igennem. Den blev omregget dagen inden sidste frist for syn.


  • #7   15. maj 2017 så snart du har fået syns indkaldelse kan den Ikke omregistres kun afmeldes indtil den er synet igen. har lige været igennem det for 1 månede siden med en bil jeg skulle sælge.

  • #8   15. maj 2017 Det er i hvert fald ikke korrekt, den kan omregistreres til den dag den har sidste frist for syn. smiley Synet må bare ikke være overskredet.

  • #9   15. maj 2017 prøvede at omregistrer på skat.dk dagen efter indkaldelse var kommet. der skrev den det ikke var muligt så ringede jeg til dem og fin af vide at det var pga den bar indkaldt.

  • #10   15. maj 2017 Nu skal jeg se om jeg kan finde en direkte paragraf, men BilGalleri's egen guide siger det samme som mig.
    http://www.bilgalleri.dk/nummerplade/omregistrering-af-bil


  • #11   15. maj 2017 http://www.fstyr.dk/DA/Syn-af-Koretojer/Spoergsmaal-og-svar/Syn/Periodisk-syn/K%C3%B8bt-brugt-bil.aspx

    Uddrag fra Færdselsstyrelsens hjemmeside fra linket:
    Indkaldelsen til næste periodiske syn sker altid på baggrund af bilens synsdato, aldrig ud fra sidste godkendelsesdato. Du skal derfor være opmærksom på at undersøge, hvilken synsdato bilen er registreret med. Du kan se hvornår bilen næste gang forventes indkaldt til syn i Køretøjsregistret.

    --- > Bemærk, at en bil godt kan få udleveret nummerplader eller kan blive omregistreret til ny ejer, selvom bilen er indkaldt til periodisk syn.


  • #12   15. maj 2017 Morten S, du skriver:
    #Dem der siger den ikke kan ejerskiftes, prøver nok bare at undgå omregistrering, for at de kan køre videre i dit navn. #

    Er du venlig lige at uddybe hvordan du mener det er muligt når der foreligger en slutseddel?


  • #13   15. maj 2017 Ikke alle laver slutsedler (dumt men sandt), og ikke alle omregistrere inden handlen er afsluttet (endnu mere dumt).
    Jeg havde 13 biler sidste år, og tror 2 ud af de 13 handler var hvor den anden part havde en slutseddel, ellers stod jeg selv for slutsedler osv.
    Div dårlige undskyldninger om manglende nemid, intet dankort, glemt reg attest osv. Har snart hørt alle undskyldningerne flere gange.


  • #14   15. maj 2017 Du svarer ikke på mit spørgsmål?

    Om du eller den du handler med står for en udarbejde en slutseddel kan da være hip som hap, det afgørende er at den bliver udfyldt, og så er der heller ikke brug for nem id eller dankort.

    Foreligger der ikke nogen registreringsattest, ja så skal man selvsagt ikke handle.


  • #15   15. maj 2017 Hvor står der, at der foreligger en slutseddel?
    Og jeg mener så rigeligt jeg svarede på dit spørgsmål i #13.
    Du kan jo sagtens undlade at omregistrere, selvom der foreligger en slutseddel. Det kommer jo helt an på hvad der er aftalt mellem køber og sælger indbyrdes, og hvad der står på slutsedlen.


  • #16   15. maj 2017 Det står ingen steder.
    Men du skriver i #4 at køberen vil køre videre i sælgers navn, hvor jeg allerede i 1# påpeger at det kan ikke lade sig gøre hvis man laver en slutseddel.

    Det er muligt den nye ejer ikke omregistrerer som han skal inden 3 uger, men det kan da aldrig blive sælgers problem.


  • #17   15. maj 2017 Det kan da ikke være ligemeget om bilen er omregistreret eller ej. Nu ved jeg ikke hvor godt du kender til skat og deres bearbejdsnings tider, men det kan ikke altid gå hurtigt:-)

  • #18   16. maj 2017 Jeg solgte bilen i går aften og der blev omregistreret med det samme. Intet problem. Første synsdato på bilen var 16/5-20xx, og den blev omregistreret 15/5-2017.

    Så svaret på mit spørgsmål må være, at det i hvert fald ikke har noget på sig, når diverse købere påstår man ikke kan omregistrere en bil når der er mindre end en måned til syn.


  • #19   16. maj 2017 Lige præcis. smiley Og tillykke med salget smiley

  • #20   16. maj 2017 Myggen
    Personligt synes jeg egentlig, det er problem nok i sig selv, hvis køber kører i mit navn i 3 uger. Men det er måske bare mig?


  • #21   16. maj 2017 Bay.
    Ja jeg syntes jo at "Det bare er dig" og 1000 vis af andre der er galt på den, når i kun vil sælge en bil hvis omregistrering finder sted sammen med handelen.

    Jeg forstår ikke hvordan det kan være et problem at køber kører, med dine ord, 3 uger i din forsikring? Når det aldrig vil kunne ligge dig til last.
    Når i har udfyldt en slutseddel og køber er kørt med bilen så er bilen hans. Alle de skader eller andet lort han måtte finde på at lave her efter, er et mellemværende mellem ham, og forsikringsselskabet.
    Det er ikke dit problem og det vil ikke ramme dig på nogen måde, og det vil ikke have nogen indvirkning på din forsikring.
    Det er ene og alene et mellemværende mellem den nye ejer og forsikringen, så jeg har derfor rigtig svært ved at se problemet og forstå ordlyden med at, han kører i din forsikring.


  • #22   16. maj 2017 For det første...
    Alt vil skulle gå igennem registrerede ejer. Det kan godt være man kan sende regningen videre, men det er BØVLET hver eneste gang, bilen får en P-bøde, skade, bliver brugt til rambuktyveri og whatever. Hvorfor udsætte sig for unødig bøvl?

    For det andet - og i de fleste tilfælde det vigtigste argument...
    Det er da dyrt. Jeg kan virkeligt ikke se, hvorfor jeg skal sponsorere 3 ugers gratis kørsel til køber. Lad os antage, jeg lod køber køre 3 uger, da jeg havde min Supra. Det havde kostet mig ca. 1.000 kr.


  • #23   16. maj 2017 Vi ser jo bare meget forskelligt på tingene. Der er ikke noget der er mere rigtigt eller forkert i hverken din eller min måde.

    Hver gang jeg har solgt en bil så er det altid gået smertefrit, jeg har aldrig oplevet noget af det bøvl du beskriver. En gang har jeg oplevet at bilen ikke er blevet omregistreret inden for de 3 uger, og det var ironisk nok en flink ældre herre jeg havde solgt til, men med en slutseddel i hånden tog det 5 min at tvangsafmelde bilen.

    Nu er en Supra jo heller ikke lige den billigste bil at eje, men i 99% af tilfældene vil jeg mene at det går lige op i sidste ende, du får jo også selv 3 uger til at omregistrere din nye bil i.


  • #24   16. maj 2017 Nej, for man har ikke 3 uger til i ro og mag at omregistrere. Det skal gøres ved først givne lejlighed.

    Da jeg købte min Astra, var det endnu værre. Den kostede ham ca. 1.000 kr. om ugen!

    Når det nu er så nemt, som det er, at omregistrere, så er der ingen argumenter for at lade være. Alle har NemID. Alle har en computer. Det tager 5 min, og så er alle glade.


  • #25   16. maj 2017 Hvor har du fra at en bil skal omregistreres ved først givne lejlighed?
    Skat skriver 3 uger.
    FDM skriver 3 uger på deres egen slutseddel.
    Så hvordan kan det ligepludselig blive ved først kommende lejlighed?


  • #26   16. maj 2017 Nu bringer du selv FDM i spil...

    http://www.fdm.dk/biler/bilsalg/omregistrering-af-bilen


  • #27   16. maj 2017 Du har lovpligtigt 21 dage til at få det bragt i orden, men du skal få det gjort hurtigst muligt.
    Det hele tegner på du bare godt kan lide at diskutere, så du bare finder på noget at diskutere over?
    Fair hvis folk gider bøvle med at andre kører i deres navn, for deres forsikringspenge og vægtafgift/grøn ejerafgift, men når jeg sælger en bil forlader den ikke mig før den er omregistreret. Alt andet er jo tosset, når du kan gøre det via Mobil, Tablet, PC osv på 3-5 minutter.


  • #28   16. maj 2017 Bay.
    Du svarer ikke på mit spørgsmål..!!
    Jeg kender udemærket den artikel du linker til, men den giver mig stadig ikke svar på mit spørgsmål. Tvært imod så skriver de at sælger har 3 uger til at omregistrere i.

    Morten S.
    Det her det handler ikke det mindste om at diskutere, det handler om, at hvis man laver en slutseddel, så kan man undgå alle de problemer som du og Bay tilsyneladende render ind i.



  • #29   16. maj 2017 Man kan jo netop IKKE undgå se problemer, jeg beskriver, ved at lave en slutseddel. Så jo, det er vist efterhånden blevet dit projekt at finde et lillebitte hjørne af diskussionen, hvis betydning nærnest ikke berører essensen af den egentlige diskussion smiley

  • #30   16. maj 2017 Vi er på ingen måde enige.
    Jeg vil til hver en tid sælge en bil uden at omregistrere den, så længe jeg har en udfyldt slutseddel. Så kan køberen gøre det i ro og mag når det passer ind.
    Det har altid fungeret for mig og det vil jeg blive ved med. Og ikke mindst, så er det det loven lægger op til at man skal gøre.

    At nogen så anbefaler at man omregistrerer samtidig med at man handler, det tager jeg ikke for andet end hvad det er, en anbefaling,

    Hele denne lange tråd startede faktisk ud med at Morten S påstod at grunden til at nogle folk ikke vil omregistrere under salg, var fordi de ville snyde og køre videre i sælgers forsikring. Hvilket jeg så gør ham opmærksom på ikke er muligt, hvis der bliver udarbejdet en slutseddel.

    Og 2 dage efter så sidder vi her stadig og diskuterer det samme...!!




  • #31   16. maj 2017 1. Jo, det er muligt at køre i sælgers forsikring. Op til 3 uger - og det vil jeg personligt ikke tillade

    2. Der er ret stor forskel på selv at beslutte, at man er ligeglad med eventuelle konsekvenser, sådan som du er, og din holdning i starten om, at det slet ingen konsekvenser har under nogle omstændigheder. Du startede jo ud med nærmest at konstatere, at det er helt håbløst, hvis man kræver omregistrering på stedet. Desværre viste det sig jo så, at det var dig selv, der ikke havde tænkt det helt ordentligt igennem.

    Du er velkommen til at fortsætte som hidtil. Men du må samtidigt acceptere, hvis andre ikke gør det, når vi nu netop har forklaret dig hvorfor.


  • #32   16. maj 2017 1: Jamen det har du forklaret flere gange at det er sådan du har det, og fred være med det. For mig betyder det bare ikke noget, da det ikke har nogle konsekvenser for mig eller min forsikring. Det værste der kan ske er at jeg skal sende en kopi af slutsedlen til Skat eller et p-firma, men det overlever jeg nu nok smiley

    2: Jeg skriver jo netop i #23 at både din måde og min måde er lige rigtige, hvis det ikke er at acceptere din måde, så ved jeg ikke hvad det er?

    Og hvad det er jeg ikke har tænkt ordentlig igennem, det ved jeg ikke?


  • #33   16. maj 2017 Du kan ende med en masse bøvl på vegne af en bil der er solgt, og kører i dit navn.
    Det er prøvet og man bliver hurtigt klogere. Det er heldigvis mange år siden, og inden man kunne omregistrere via nettet.


  • #34   16. maj 2017 Det kan man nemlig Morten S, derfor skal man også sikre sig så godt man kan for at slippe for det bøvl.
    Og det kan man på to måder, ved at omregistrere samtidig med salg, eller ved at lave en slutseddel.

    Vi er så på ingen måder enige om hvilken af de to metoder man skal benytte sig af, men kan vi da så i det mindste ikke være enige om at være uenige om det, og så lade den ligge der?


  • #35   16. maj 2017 Du slipper ikke for bøvlet, ved at lave en slutseddel - Men den bliver din udvej UD af bøder og andre ting, når der dumper bøde, girokort og politi anmeldeser ind på ulovlig tankning og stikken af osv.
    Men den vej, så skal du selv til at bevise DIN uskyld, hvis bilen ikke er DIN mere, så har du intet at bevise - Derfor - Omregistrer inden den forlader dig - Bum.


  • #37   22. maj 2017 Jeg kunne ikke lave et ejerskifte da min opel skulle sælges der var os få dage til syn. så lod ham kører i den, med aftale om at den skulle omregisteres når han fik den synes på den dato den var blevet indkaldt på men det blev den ikke. så måtte ringe og afmelde bilen en måned senere.

Kommentér på:
Ejerskifte før syn

Annonce