{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

oliver H
oliver H
Tilmeldt:
1. mar 2013
Følger: 2 Emner: 11 Svar: 14

golf iv motor {{forumTopicSubject}}

hej folkens på bg, jeg har en golf i 1,4 16v ahw og skal have skiftet motor.. Da jeg ikke rigtig kan finde en motor til min bil overvejer jeg og skifte til en 1,6 16v med motorkode bcb.

Hvad er er ulemperene ved at gøre det?? kom endelig med nogle grunde!

ved dog godt at min bilnøgle skal om kodes til anden styrboks


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf iv motor
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.730
    #1   18. maj 2017 Ulempen er at det ikke er lovligt..
    Din 1,4ér har "kun" 75hk, og 1,6 16vér har 105.. Det er desværre mere end hvad der lige er tilladt hvis man skal følge den danske lovgivning


  • oliver H
    oliver H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 11 Svar: 14
    #2   18. maj 2017 er der slet ikke noget man kan gøre??? skal rimlig langt ned i tyskland for at finde en motor.. og det ikke just billigt..


  • #3   18. maj 2017 Jo du kan montere en 1,6 men det koster formentlig en ny afgift og evt opgraderinger på bilen hvis der er forskel på 1,4 og 1,6 bremser eksempelvis smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.730
    #4   19. maj 2017 Du kan montere hvilken som helst golf iv motor i din bil, men det er desværre ikke lovligt, og for at gøre det lovligt, så kommer du til at bruge flere penge end en ny golf ville koste dig, så hvis nuværende motor er død, så vil jeg anbefale at du finder dig en ny bil, det kan ikke betale sig at skifte ud, og slet ik at opgradere smiley

  • #5   19. maj 2017 Sæt dig grundigt ind i om der er andre stumper på 1,6 bilerne, altså bremser osv. Hvis bremser osv er ens, så kan du formodentligt godt skifte motoren, og slippe med ny afgift.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.730
    #6   19. maj 2017 Afgiften kommer på, da den får mere end de 20%..
    Ved godt at der er dukket nyt link op fra skat de seneste par dage, men det ændre ikke på at det kun er tuning på org motor, og ved motorskift gælder 20% stadig.. 75 + 20% = 90hk, og 1,6ér har 105..


Kommentér på:
golf iv motor

Annonce